
Warszawa
Wiadomości
Most na Pragę - wykonawca rozpoczął palowanie
Powstaje most pieszo-rowerowy, który połączy bulwary z Pragą i stanie się najdłuższym tego typu obiektem w Polsce - dłuższym nawet od londyńskiego Millennium Bridge.
Sprzyjająca aura sprawia, że bez przeszkód może trwać budowa mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę. Od początku roku na praskim brzegu Wisły trwało przygotowanie zaplecza budowy nowego mostu oraz terenu pod inwestycję. Teraz oficjalnie rozpoczęły się zasadnicze prace budowlane, które potrwają do 2024 roku.
Nowy most w Warszawie zepnie ze sobą oba brzegi rzeki i połączy Bulwary z Pragą na wysokości ulic Karowej na lewym brzegu i S. Okrzei na prawym brzegu. Rada m.st. Warszawy przyznała już pieniądze na przebudowę ulicy S. Okrzei na przedłużeniu nowego mostu.
Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex, która roboty zaczęła po praskiej stronie od palowania, czyli stworzenia fundamentów przyszłego mostu. Konstrukcja przeprawy opierała się będzie na siedmiu żelbetowych podporach, a obecnie trwa stawianie fundamentów pod pierwszą z nich – przez ostatnie dni wbito już 43 pale pod pierwszą podporę. W kolejnych dniach ruszą także prace przy budowie przyczółku mostu na lewym brzegu Wisły.
Most na Pragę będzie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce. Będzie miał 452 metry długości i służył będzie pieszym i rowerzystom.
Sprzyjająca aura sprawia, że bez przeszkód może trwać budowa mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę. Od początku roku na praskim brzegu Wisły trwało przygotowanie zaplecza budowy nowego mostu oraz terenu pod inwestycję. Teraz oficjalnie rozpoczęły się zasadnicze prace budowlane, które potrwają do 2024 roku.
Nowy most w Warszawie zepnie ze sobą oba brzegi rzeki i połączy Bulwary z Pragą na wysokości ulic Karowej na lewym brzegu i S. Okrzei na prawym brzegu. Rada m.st. Warszawy przyznała już pieniądze na przebudowę ulicy S. Okrzei na przedłużeniu nowego mostu.
Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex, która roboty zaczęła po praskiej stronie od palowania, czyli stworzenia fundamentów przyszłego mostu. Konstrukcja przeprawy opierała się będzie na siedmiu żelbetowych podporach, a obecnie trwa stawianie fundamentów pod pierwszą z nich – przez ostatnie dni wbito już 43 pale pod pierwszą podporę. W kolejnych dniach ruszą także prace przy budowie przyczółku mostu na lewym brzegu Wisły.
Most na Pragę będzie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce. Będzie miał 452 metry długości i służył będzie pieszym i rowerzystom.
Inne wiadomości o Most na Pragę
- Zamontowano pierwszą część nowego mostu w Warszawie. Dobre tempo budowy przeprawy przez Wisłę 2023-04-20 12:47:38
- Ogromny żuraw pomoże przy montażu konstrukcji stalowych mostu na Pragę 2023-02-07 08:56:24
- Do końca roku gotowe mają być wszystkie podpory nowego mostu na Pragę 2022-11-15 08:42:39
- Gotowe wszystkie trzy lądowe podpory mostu pieszo-rowerowego na Pragę w Warszawie 2022-10-31 07:46:02
-
Rosołek
Gość