
Kraków
Wiadomości
Jest wykonawca budowy nowej kładki w Krakowie. Miasto zwiększyło budżet dla tej inwestycji
Wyłoniona została najkorzystniejsza oferta dotycząca budowy kładki nad Wisłą, która połączy Stare Miasto z Dębnikami i Podgórzem. Inwestycja, która zostanie zrealizowana w ciągu około 26 miesięcy, pochłonie ponad 113 mln zł.
Pięć firm i konsorcjum było zainteresowanych budową kładki nad Wisłą, łączącą Stare Miasto z Dębnikami i Podgórzem w Krakowie. Najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka Primost Południe sp. z o.o. z Będzina, która zaproponowała jednak kwotę o 18,7 mln zł wyższą niż budżet na realizację tej inwestycji. W związku z tym miało musiało poszukać dodatkowych środków.
Kładka Kazimierz–Ludwinów, która zaprojektowana została przez Biuro Projektów Lewicki Łatak będzie obiektem składającym się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności, zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego. Łączna długość nowej przeprawy wyniesie około 120 metrów, a w swoim najwyższym punkcie będzie miała prawie 16 m.
Zadaniem inwestycji jest połączenie bulwaru Inflanckiego między ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Będzie to przeprawa wyłącznie dla pieszych i rowerzystów.
Generalny wykonawca inwestycji będzie miał około 26 miesięcy na realizację zadania od momentu podpisania umowy.
Pięć firm i konsorcjum było zainteresowanych budową kładki nad Wisłą, łączącą Stare Miasto z Dębnikami i Podgórzem w Krakowie. Najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka Primost Południe sp. z o.o. z Będzina, która zaproponowała jednak kwotę o 18,7 mln zł wyższą niż budżet na realizację tej inwestycji. W związku z tym miało musiało poszukać dodatkowych środków.
Wszystkie sprawy udało się dopiąć i komisja przetargowa mogła podjąć decyzję o wskazaniu najkorzystniejszej oferty w tym przetargu. Firma Primost Południe zaproponowała kwotę 113,7 mln zł. Z podpisaniem umowy musimy poczekać na zakończenie ewentualnego postępowania odwoławczego i podpisanie porozumień z gestorami siecipowiedział: Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie
Kładka Kazimierz–Ludwinów, która zaprojektowana została przez Biuro Projektów Lewicki Łatak będzie obiektem składającym się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności, zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego. Łączna długość nowej przeprawy wyniesie około 120 metrów, a w swoim najwyższym punkcie będzie miała prawie 16 m.
Zadaniem inwestycji jest połączenie bulwaru Inflanckiego między ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Będzie to przeprawa wyłącznie dla pieszych i rowerzystów.
Generalny wykonawca inwestycji będzie miał około 26 miesięcy na realizację zadania od momentu podpisania umowy.
Inne wiadomości o Kładka Ludwinów-Kazimierz, Primost Południe
- W tym roku połączą oba brzegi Wisły. 130-metrowa przeprawa w Krakowie z nowym etapem 2025-04-16 11:35:59
- Przełom na budowie kładki. Kraków coraz bliżej nowej trasy pieszo-rowerowej 2025-03-21 13:39:07
- Co słychać na budowie nowej kładki w Krakowie? Inwestycja wchodzi w nowy etap 2024-10-24 08:02:53
- Rusza budowa kładki Kazimierz-Ludwinów. Kiedy nowa przeprawa przez Wisłę? 2024-01-02 11:35:09
-
Komentarze
Brak wpisów.