Stalowa Wola
Wiadomości
Kamień węgielny pod budowę najdłuższego mostu na Podkarpaciu
W Stalowej Woli trwa budowa trzeciego pod względem długości mostu w Polsce i najdłuższego na Podkarpaciu. Przeprawa przez San połączy miasto z sąsiednią gminą Pysznica. Koszt inwestycji to prawie 380 mln zł.
Na budowie mostu przez San w Stalowej Woli odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę tej ważnej inwestycji infrastrukturalnej. Nowa przeprawa o długości 1,76 km połączy miasto z sąsiednią gminą Pysznica. Generalnym wykonawcą jest firma Strabag.
Przeprawa przez San i jego dopływie rz. Bukowa będzie trzecim pod względem długości tego typu obiektem w Polsce i najdłuższa na Podkarpaciu. Most powstaje w nowoczesnej technologii extradosed, rzadko stosowanej w naszym kraju, polegającej na połączeniu systemów mostu podwieszanego wantowego i belkowego sprężonego kablobetonowego. Charakterystycznymi elementami konstrukcyjnymi atrakcyjnie architektonicznie przeprawy są niskie pylony.
Strabag przy budowie mostu stosuje najnowsze technologie, m.in.: niskoemisyjna stal konstrukcyjna, dzięki której wpisujemy się w ekologiczne rozwiązania zmniejszające nasz ślad węglowy, monitoring tempa zmian właściwości betonu w konstrukcji, szalunek przejezdny (MSS) do budowy mostu głównego i estakad czy rozwiązania cyfrowe w metodologii BIM do nadzoru i zarządzania budową.
Budowa mostu w Stalowej Woli przez San, fot. Strabag
Most w Stalowej Woli składał się będzie z czterech niezależnych pomostów: 3 estakad (południowej, dojazdowej i północnej) oraz mostu głównego. W ramach inwestycji powstaną również 3 wiadukty drogowe oraz 4,6 km odcinek drogi wojewódzkiej nr 855 Zaklików — Stalowa Wola. Koszt inwestycji to blisko 380 mln zł, a jej ukończenie zaplanowano na listopada 2026 roku.
Na budowie mostu przez San w Stalowej Woli odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę tej ważnej inwestycji infrastrukturalnej. Nowa przeprawa o długości 1,76 km połączy miasto z sąsiednią gminą Pysznica. Generalnym wykonawcą jest firma Strabag.
Przeprawa przez San i jego dopływie rz. Bukowa będzie trzecim pod względem długości tego typu obiektem w Polsce i najdłuższa na Podkarpaciu. Most powstaje w nowoczesnej technologii extradosed, rzadko stosowanej w naszym kraju, polegającej na połączeniu systemów mostu podwieszanego wantowego i belkowego sprężonego kablobetonowego. Charakterystycznymi elementami konstrukcyjnymi atrakcyjnie architektonicznie przeprawy są niskie pylony.
Strabag przy budowie mostu stosuje najnowsze technologie, m.in.: niskoemisyjna stal konstrukcyjna, dzięki której wpisujemy się w ekologiczne rozwiązania zmniejszające nasz ślad węglowy, monitoring tempa zmian właściwości betonu w konstrukcji, szalunek przejezdny (MSS) do budowy mostu głównego i estakad czy rozwiązania cyfrowe w metodologii BIM do nadzoru i zarządzania budową.
Budowa mostu w Stalowej Woli przez San, fot. Strabag
Most w Stalowej Woli składał się będzie z czterech niezależnych pomostów: 3 estakad (południowej, dojazdowej i północnej) oraz mostu głównego. W ramach inwestycji powstaną również 3 wiadukty drogowe oraz 4,6 km odcinek drogi wojewódzkiej nr 855 Zaklików — Stalowa Wola. Koszt inwestycji to blisko 380 mln zł, a jej ukończenie zaplanowano na listopada 2026 roku.
Inne wiadomości o Strabag
- Gigantyczna maszyna na budowie S19. Jedna z największych w Europie 2024-12-06 13:21:26
- Hotel niemieckiej grupy w powstającym kompleksie w centrum Warszawy 2024-12-04 08:13:30
- Chełm czeka na obwodnicę. Budowa ma się zakończyć w 2025 roku 2024-10-25 12:22:33
- Ruszyła budowa osiedla w ramach konceptu urbanistycznego Nowe Żerniki we Wrocławiu 2024-10-21 09:08:27
-
Komentarze
Brak wpisów.