
Stalowa Wola
Wiadomości
Powstaje najdłuższy na Podkarpaciu most i trzeci w Polsce
Za kwotę 378 mln zł trwa budowa m.in. najdłuższego mostu na Podkarpaciu i trzeciego w Polsce. Inwestycja powstaje na rzece San w Stalowej Woli, a jej ukończenie zaplanowano na 2026 rok.
Budowa mostu na rzece San w Stalowej Woli jest kluczowym zadaniem realizowanego kontraktu o wartości 378 mln zł. Firma Strabag, jako generalny wykonawca, buduje nową drogę wojewódzką nr 855, która w przyszłości połączy Stalową Wolę z planowaną drogą szybkiego ruchu S74.
Będzie to najdłuższy most na Podkarpaciu i trzeci najdłuższy most w Polsce.
Firma Strabag w ramach kontraktu o wartości 378 mln zł wybuduje drogę wojewódzką 855 w nowym śladzie, rozbuduje istniejące odcinki DW 855 o długości 4,6 km., wybuduje trzy wiadukty drogowe oraz wybuduje obiekty inżynierskie - pięć przepustów. Obecnie trwają prace na wodzie, przy brzegu i przed wałem przeciwpowodziowym. Strabag prowadzi palowanie z wydajnością 300 m pali na dobę.
Jesienią bieżącego roku rusza prace dotyczące realizacji ustroju nośnego mostu, który powstaje w technologii extradosed - łączącej ideę mostu podwieszanego na pylonach i belkowego sprężonego, którego podpory fundamentu nie będą wbudowane w nurt rzeki. Do realizacji inwestycji wykorzystanych będzie ponad 40 000 m3 betonu, 7 000. ton stali zbrojeniowej, a także pale prefabrykowane o łącznej długości ponad 20 km.
Uzupełnieniem inwestycji będą nowe chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe, przejścia dla zwierząt i płotki dla płazów. Przebudowie poddany zostanie również wał przeciwpowodziowy.
Inwestycja ma być gotowa na listopad 2026 roku.
Budowa mostu na rzece San w Stalowej Woli jest kluczowym zadaniem realizowanego kontraktu o wartości 378 mln zł. Firma Strabag, jako generalny wykonawca, buduje nową drogę wojewódzką nr 855, która w przyszłości połączy Stalową Wolę z planowaną drogą szybkiego ruchu S74.
Będzie to najdłuższy most na Podkarpaciu i trzeci najdłuższy most w Polsce.
Firma Strabag w ramach kontraktu o wartości 378 mln zł wybuduje drogę wojewódzką 855 w nowym śladzie, rozbuduje istniejące odcinki DW 855 o długości 4,6 km., wybuduje trzy wiadukty drogowe oraz wybuduje obiekty inżynierskie - pięć przepustów. Obecnie trwają prace na wodzie, przy brzegu i przed wałem przeciwpowodziowym. Strabag prowadzi palowanie z wydajnością 300 m pali na dobę.
Jesienią bieżącego roku rusza prace dotyczące realizacji ustroju nośnego mostu, który powstaje w technologii extradosed - łączącej ideę mostu podwieszanego na pylonach i belkowego sprężonego, którego podpory fundamentu nie będą wbudowane w nurt rzeki. Do realizacji inwestycji wykorzystanych będzie ponad 40 000 m3 betonu, 7 000. ton stali zbrojeniowej, a także pale prefabrykowane o łącznej długości ponad 20 km.
Uzupełnieniem inwestycji będą nowe chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe, przejścia dla zwierząt i płotki dla płazów. Przebudowie poddany zostanie również wał przeciwpowodziowy.
Inwestycja ma być gotowa na listopad 2026 roku.
Inne wiadomości o Strabag
- Nowa hala lekkoatletyczna i strzelnicza w Bydgoszczy w połowie budowy 2025-05-20 09:25:04
- Wieżowiec w centrum Warszawy zaczyna piąć się w górę. Będzie miał m.in. zewnętrzne tarasy i panoramiczne windy 2025-05-20 09:09:52
- Śródmieście zyska nowy apartamentowiec. Luksusowa Villa Bogoria pnie się w górę 2025-05-15 06:44:24
- W Śródmieściu powstaje luksusowy apartamentowiec z zaokrąglonym narożnikiem 2025-04-14 10:32:29
-
Komentarze
Brak wpisów.