Poznań
Wiadomości
Poznańska obwodnica autostradowa zyskała trzeci pas. To największa zmiana na A2 w regionie od lat
Autostrada A2 w rejonie Poznania przeszła znaczącą modernizację. Na odcinku pomiędzy węzłami Poznań Krzesiny i Poznań Wschód kierowcy mogą już korzystać z trzeciego pasa ruchu, co ma istotnie poprawić płynność jazdy i bezpieczeństwo na jednym z najbardziej obciążonych fragmentów tej trasy w kraju.
Prace objęły 10-kilometrowy odcinek obwodnicy i kosztowały około 150 mln zł. Modernizacja dotyczyła nie tylko poszerzenia jezdni, ale także przebudowy węzłów autostradowych w rejonie Poznania, rozbudowy dwóch mostów, montażu 19 kilometrów barier ochronnych oraz instalacji ekranów akustycznych o powierzchni około 5 tysięcy metrów kwadratowych.
Podczas realizacji przedsięwzięcia wykorzystano nowoczesny asfalt HIMA, charakteryzujący się wysoką odpornością na ekstremalne warunki atmosferyczne. Wbudowano łącznie 108 tysięcy ton mieszanek mineralno-asfaltowych. W ramach działań proekologicznych ponownie użyto humusu do rekultywacji poboczy i skarp (96 tys. m²) oraz destruktu asfaltowego do warstw podbudowy.
Szczególnym wyzwaniem inżynieryjnym było prowadzenie prac bez wprowadzania ograniczeń ruchu - przez cały okres rozbudowy kierowcy mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdym kierunku.
Odcinek autostrady A2 w aglomeracji poznańskiej należy do najintensywniej wykorzystywanych fragmentów krajowej sieci drogowej. Każdego dnia przejeżdża tędy około 90 tysięcy pojazdów, co powoduje duże obciążenie zarówno od strony ruchu lokalnego, jak i tranzytowego.
Autostrada A2 pozostaje kluczowym korytarzem transportowym wschód–zachód, wpisanym w europejską sieć komunikacyjną. Modernizacja obwodnicy to kolejny etap w rozwoju tej trasy, która wcześniej została wydłużona m.in. o betonowy odcinek prowadzący od Nowego Tomyśla do granicy w Świecku.
Prace objęły 10-kilometrowy odcinek obwodnicy i kosztowały około 150 mln zł. Modernizacja dotyczyła nie tylko poszerzenia jezdni, ale także przebudowy węzłów autostradowych w rejonie Poznania, rozbudowy dwóch mostów, montażu 19 kilometrów barier ochronnych oraz instalacji ekranów akustycznych o powierzchni około 5 tysięcy metrów kwadratowych.
Podczas realizacji przedsięwzięcia wykorzystano nowoczesny asfalt HIMA, charakteryzujący się wysoką odpornością na ekstremalne warunki atmosferyczne. Wbudowano łącznie 108 tysięcy ton mieszanek mineralno-asfaltowych. W ramach działań proekologicznych ponownie użyto humusu do rekultywacji poboczy i skarp (96 tys. m²) oraz destruktu asfaltowego do warstw podbudowy.
Szczególnym wyzwaniem inżynieryjnym było prowadzenie prac bez wprowadzania ograniczeń ruchu - przez cały okres rozbudowy kierowcy mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdym kierunku.
Odcinek autostrady A2 w aglomeracji poznańskiej należy do najintensywniej wykorzystywanych fragmentów krajowej sieci drogowej. Każdego dnia przejeżdża tędy około 90 tysięcy pojazdów, co powoduje duże obciążenie zarówno od strony ruchu lokalnego, jak i tranzytowego.
Autostrada A2 pozostaje kluczowym korytarzem transportowym wschód–zachód, wpisanym w europejską sieć komunikacyjną. Modernizacja obwodnicy to kolejny etap w rozwoju tej trasy, która wcześniej została wydłużona m.in. o betonowy odcinek prowadzący od Nowego Tomyśla do granicy w Świecku.
Inne wiadomości o Strabag
- Podlaski fragment Via Carpatia gotowy. Kolejny odcinek międzynarodowej trasy od Bałtyku do Morza Czarnego oddany do użytku 2025-10-31 07:55:55
- Okrzei w przebudowie. Nowe Centrum Warszawy po prawej stronie Wisły 2025-10-08 08:09:37
- W 6 miesięcy wybudowali 14 kondygnacji wieżowca na Woli. Największa obecnie inwestycja biurowa stolicy 2025-10-03 11:03:55
- Ponad 100 drzew i 13 tys. krzewów. Rusza modernizacja Grzybowskiej 2025-09-24 05:46:24
-
Komentarze
Brak wpisów.