
Warszawa
Wiadomości
Pierwsze elementy Mostu na Pragę już na Wiśle
Przy budowie nowego mostu pieszo-rowerowego na Pragę w Warszawie rozpoczęło się wbijanie pali na Wiśle pod budowę podpór przeprawy.
Barki, holowniki i dźwigi już pracują pełną parą na Wiśle. Od stycznia wykonawca mostu pieszo-rowerowego na Pragę, firma Budimex, prowadzi prace budowlane. Obecnie inwestycja wkroczyła w kolejny etap - rozpoczęło się wbijanie pali na rzece pod stworzenie posadowienia przyszłego mostu.
Są to żelbetowe podpory, na których opierać się będzie konstrukcja przeprawy. 21 pali pod podporę zostanie usadowiona najbliżej Bulwarów Wiślanych. Dotychczas wykonawca zakończył roboty palowe dla dwóch podpór na lądzie po stronie Pragi. Palowanie kolejnych podpór potrwa jeszcze niecały miesiąc. Łącznie wbitych zostanie 160 pali, które będą przenosiły obciążenia z mostu w warstwy nośne i dalej w głąb gruntu.
Od następnego tygodnia prace wrócą na ląd. Na praskim brzegu przy podporze ruszy wbijanie w ziemię stalowych grodzic. Będą stanowić szczelną komorę, która uniemożliwi dostanie się wody i zabezpieczy wykop pod podporę przed osunięciem się gruntu.
Most na Pragę połączy Bulwary Wiślane z Pragą na wysokości ulic Karowej na lewym brzegu i Okrzei na prawym brzegu.
Barki, holowniki i dźwigi już pracują pełną parą na Wiśle. Od stycznia wykonawca mostu pieszo-rowerowego na Pragę, firma Budimex, prowadzi prace budowlane. Obecnie inwestycja wkroczyła w kolejny etap - rozpoczęło się wbijanie pali na rzece pod stworzenie posadowienia przyszłego mostu.
Są to żelbetowe podpory, na których opierać się będzie konstrukcja przeprawy. 21 pali pod podporę zostanie usadowiona najbliżej Bulwarów Wiślanych. Dotychczas wykonawca zakończył roboty palowe dla dwóch podpór na lądzie po stronie Pragi. Palowanie kolejnych podpór potrwa jeszcze niecały miesiąc. Łącznie wbitych zostanie 160 pali, które będą przenosiły obciążenia z mostu w warstwy nośne i dalej w głąb gruntu.
Od następnego tygodnia prace wrócą na ląd. Na praskim brzegu przy podporze ruszy wbijanie w ziemię stalowych grodzic. Będą stanowić szczelną komorę, która uniemożliwi dostanie się wody i zabezpieczy wykop pod podporę przed osunięciem się gruntu.
Most na Pragę połączy Bulwary Wiślane z Pragą na wysokości ulic Karowej na lewym brzegu i Okrzei na prawym brzegu.
Inne wiadomości o Most na Pragę, Budimex
- Zamontowano pierwszą część nowego mostu w Warszawie. Dobre tempo budowy przeprawy przez Wisłę 2023-04-20 12:47:38
- Ogromny żuraw pomoże przy montażu konstrukcji stalowych mostu na Pragę 2023-02-07 08:56:24
- Do końca roku gotowe mają być wszystkie podpory nowego mostu na Pragę 2022-11-15 08:42:39
- Gotowe wszystkie trzy lądowe podpory mostu pieszo-rowerowego na Pragę w Warszawie 2022-10-31 07:46:02
-
Komentarze
Brak wpisów.