
Warszawa
Wiadomości
Końcowy etap prac podziemnych na dworcu PKP Warszawa Zachodnia [WIDEO]
Trwa końcowy etap prac podziemnych na budowie dworca PKP Warszawa Zachodnia. Po symbolicznym połączeniu nowo wybudowanego tunelu dla pasażerów ze starym przejściem podziemnym kontynuowane są prace na dwóch ostatnich segmentach położnych od strony Al. Jerozolimskich.
W segmencie 6 (perony I i II) na poziomie -1 trwa spawanie stalowych elementów konstrukcyjnych słupów, które usytuowane są w baretach (palach betonowych). Słupy podpierają wykonywany strop tunelu. Cel to stworzenie solidnego i trwałego połączenia z płytą fundamentową, po wykonaniu której słupy zostaną obudowane i będą pełniły funkcję docelowych podpór stropu tunelu.
Ponadto Soletanche Polska kontynuuje kucie korony ścian szczelinowych i baret oraz kosmetykę ściany polegającą na myciu i równaniu jej powierzchni. Firma realizuje prace fundamentowe na zamówienie generalnego wykonawcy inwestycji - firmy Budimex. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Największą dynamiką charakteryzują się prace realizowane w Segmencie 7 – część tunelowa sąsiadująca z Alejami Jerozolimskimi. W technologii jet-grouting wykonujemy wzmocnienie fundamentów istniejącego budynku Dworca Kolejowego oraz doszczelniamy miejsce jego styku z nowo budowanym tunelem. Równolegle prowadzony jest wykop odsłaniający ściany szczelinowe, które docelowo będą stanowił główną obudowę dla przyszłego przejścia podziemnego oraz tunelu tramwajowego. Wykonujemy wieńce ścian szczelinowych oraz montujemy rozparcie w postaci 60 stalowych rur na dwóch poziomach wykopupowiedział: Marek Wasiluk, Kierownik Projektu w Soletanche Polska
W segmencie 6 (perony I i II) na poziomie -1 trwa spawanie stalowych elementów konstrukcyjnych słupów, które usytuowane są w baretach (palach betonowych). Słupy podpierają wykonywany strop tunelu. Cel to stworzenie solidnego i trwałego połączenia z płytą fundamentową, po wykonaniu której słupy zostaną obudowane i będą pełniły funkcję docelowych podpór stropu tunelu.
Ponadto Soletanche Polska kontynuuje kucie korony ścian szczelinowych i baret oraz kosmetykę ściany polegającą na myciu i równaniu jej powierzchni. Firma realizuje prace fundamentowe na zamówienie generalnego wykonawcy inwestycji - firmy Budimex. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Inne wiadomości o Dworzec Warszawa Zachodnia, Budimex, Soletanche Polska
- Kończy się modernizacja największego w stolicy węzła komunikacyjnego o wartości 2 mld zł 2024-12-16 13:58:55
- Największy węzeł komunikacyjny w stolicy stanie się również centrum handlowym. Rusza komercjalizacja 2024-11-06 10:21:29
- Warszawa będzie miała pierwszą podziemną trasę tramwajową. Koszt inwestycji to prawie 300 mln zł 2024-02-21 07:25:21
- Coraz bliżej zakończenia przebudowy stacji Warszawa Zachodnia 2024-02-07 08:00:05
-
Komentarze
Brak wpisów.