Trwa montaż konstrukcji ustroju nośnego nowego mostu na Wiśle


2023.06.21
Autor: Bartosz Motorek
Coraz więcej już widać nowego mostu pieszo-rowerowego na Pragę. Wykonawca inwestycji prowadzi prace związane z montażem konstrukcji ustroju nośnego od strony praskiej oraz śródmieścia. Otwarcie przeprawy nastąpić ma w 2024 roku.

Budimex, jako generalny wykonawca, podsumował prace na budowie nowego mostu pieszo-rowerowego na Wiśle w Warszawie. Przeprawa, która połączy Śródmieście z Pragą będzie miała długość 452 metrów, a jej pokonanie pieszo zajmie około 6 minut, a rowerem 2 minuty.

Obecnie na budowie kładki prowadzone są roboty związane z montażem konstrukcji ustroju nośnego od strony praskiej oraz śródmieścia. Wykonawcy inwestycji udało się wykonać montaż segmentów od 13-10 składających się na przęsła pomiędzy podporami P7-P6 oraz P6-P5. Od strony Wybrzeża Kościuszkowskiego zamontowano segmenty nad podporą P2 oraz segment od podpory P1a do podpory tymczasowej.
Postęp prac na budowie nowego warszawskiego mostu, fot. Budimex

Ponadto wykonano szereg prac infrastruktury towarzyszącej m.in. wybudowano mury oporowe L1, P1, P2 oraz P3, przebudowano kolizje energetyczne, wykonano większą część nasypu drogowego zbrojonego georusztem, rozpoczęto roboty brukarskie. Ten etap inwestycji, związany z montażem ustroju nośnego, zostanie ukończony na przełomie 2023/2024 roku.
Postęp prac na budowie nowego warszawskiego mostu, fot. Budimex

Nowy most na Pragę w kolorze kortenu


Jednopoziomowa przeprawa przez Wisłę wykonana zostanie ze stali pokrytej farbą w kolorze kortenu, a w swoim najszerszym punkcie mierzyła będzie 16,3 m., natomiast w najwęższym 6,9 m. szerokości. Wbudowane zostanie w balustrady oświetlenie LED, a także pojawi się monitoring. Most nie posiadał będzie żadnych barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnościami o ograniczonej mobilności. Wydzielone zostaną na kładce dwie strefy służące wypoczynkowi.

Kładka połączy Śródmieście z Pragą


Nowy warszawski most połączy Śródmieście z Pragą. Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa będzie się poszerzać, rozdzielając na dwie rampy, które zostaną przerzucone nad bulwarami na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego. Most nie będzie miał podziału na przestrzeń pieszą i rowerową.

Przeprawa, która połączy Bulwary Wiślane z Pragą na wysokości ulic Karowej na lewym brzegu i Okrzei na prawym brzegu, będzie jednym z najdłuższych tego typu obiektów na świecie.

Koszt realizacji inwestycji to około 120 mln zł., a jej oddanie do użytku nastąpić ma wiosną 2024 roku. Generalnym wykonawcą jest firma Budimex.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.