
Warszawa
Wiadomości
Coraz bliżej połącznia obu brzegów Wisły. Montaż nowego fragmentu mostu
Rozpoczął się montaż elementów konstrukcji nowego mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę bezpośrednio „z wody”. Pierwsza tego typu przeprawa w stolicy ma być gotowa w 2024 roku.
Prace przy budowie mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę wkraczają w kolejny etap. Przeprawa zyskała kolejny element stalowy, który jednocześnie jest pierwszym fragmentem kładki, zamontowanym z poziomu rzeki. Dotychczas tego typu prace odbywały się z brzegu, dlatego wykonawca inwestycji musiał po raz pierwszy przeprowadzić całą operację z platformy na środku Wisły.
Elementy nowego mostu są dostarczane na środek Wisły za pomocą barek, które wodowane są pod mostem Świętokrzyskim lub na placu budowy po stronie praskiej. Podniesienie i osadzenie na podporze mostu nowego elementu trwa zaledwie około godziny. Wcześniej jednak w nurcie rzeki trzeba było ustawić specjalistyczny kilkudziesięciometrowy żuraw, którego zadaniem jest unoszenie stalowych elementów z barki i przenoszenie ich na gotowe podpory.
Nowy fragment mostu ma kilkadziesiąt metrów długości i waży ponad sto ton i stanowi jeden z najmniejszych elementów składowych obiektu. Wkrótce podobna konstrukcja zostanie zamontowana na następnej podporze. Następnym etapem prac będzie dostarczenie elementów, łączących wszystkie podpory ze sobą. Wtedy też most nabierze docelowego kształtu i wpisze się w panoramę Warszawy.
Most pieszo-rowerowy na Pragę połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Będzie liczył 452 metry długości. Oddanie do użytku ma nastąpić wiosną 2024 roku.
Prace przy budowie mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę wkraczają w kolejny etap. Przeprawa zyskała kolejny element stalowy, który jednocześnie jest pierwszym fragmentem kładki, zamontowanym z poziomu rzeki. Dotychczas tego typu prace odbywały się z brzegu, dlatego wykonawca inwestycji musiał po raz pierwszy przeprowadzić całą operację z platformy na środku Wisły.
Dzięki nowemu mostowi prawy brzeg Wisły, który już dziś jest atrakcyjnym kierunkiem spacerów, stanie się bardziej dostępny. Z bulwarów, które są jednym z ulubionych miejsc mieszkanek, mieszkańców i turystów, będzie można dostać się tam rowerem lub pieszo w kilka minut. A na ulicy Okrzei i w Porcie Praskim już teraz jest coraz więcej zieleni i kawiarni. Wraz z mostem zyskamy też świetny punkt widokowy, z którego będzie można podziwiać panoramę Warszawypowiedział: Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy
Elementy nowego mostu są dostarczane na środek Wisły za pomocą barek, które wodowane są pod mostem Świętokrzyskim lub na placu budowy po stronie praskiej. Podniesienie i osadzenie na podporze mostu nowego elementu trwa zaledwie około godziny. Wcześniej jednak w nurcie rzeki trzeba było ustawić specjalistyczny kilkudziesięciometrowy żuraw, którego zadaniem jest unoszenie stalowych elementów z barki i przenoszenie ich na gotowe podpory.
Nowy fragment mostu ma kilkadziesiąt metrów długości i waży ponad sto ton i stanowi jeden z najmniejszych elementów składowych obiektu. Wkrótce podobna konstrukcja zostanie zamontowana na następnej podporze. Następnym etapem prac będzie dostarczenie elementów, łączących wszystkie podpory ze sobą. Wtedy też most nabierze docelowego kształtu i wpisze się w panoramę Warszawy.
Most pieszo-rowerowy na Pragę połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Będzie liczył 452 metry długości. Oddanie do użytku ma nastąpić wiosną 2024 roku.
Inne wiadomości o Most na Pragę
- To już dzisiaj! Wielkie otwarcie nowego mostu w Warszawie 2024-03-28 08:24:14
- Wkrótce oddanie do użytku mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę 2024-03-22 11:53:06
- Most na Pragę połączył brzegi Wisły. Zbliża się otwarcie jednego z najdłuższych tego typu obiektów na świecie 2023-10-18 06:37:40
- Trwa budowa kładki pieszo-rowerowej na Wiśle. Nowe zdjęcia z budowy. 2023-09-05 08:51:23
-
Wójt
Gość
Xy
Gość
Henio
Gość
Teraz tylko wyremontować okolice, zwęzić te sowieckie autostrady w okolicy i będzie elegancko.
Gwniusz
Gość
Mądra inwestycja
Gość
rem
Gość