
Łódź
Wiadomości
Dworzec Łódź Fabryczna na finiszu
Do 31 sierpnia 2016 roku zakończy się budowa gigantycznej inwestycji - Dworzec Łódź Fabryczna wraz z prowadzącym do niego tunelem. Do tego czasu, wykonawca projektu musi uzyskać również niezbędne zezwolenia na użytkowanie obiektu. Pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać z dworca we wrześniu 2016 roku.
Na budowie łódzkiego dworca w znacznej części tunelu ułożone zostały już tory. Dobiega końca również budowa samego dworca, gdzie kończy się montaż dachu i trwają prace kamieniarskie i wykończeniowe.
Opóźnienie w budowie inwestycji wynika z przekazaniem przez firmę Enkev terenu, na którym wybudowana zostanie ulica Nowotargowa. Dodatkowo oprotestowane zostało jedno z zezwoleń na budowę inwestycji. Gdyby nie te sytuacje, to Dworzec Łódź Fabryczna zostałby już otwarty.
Przypomnijmy, że budowa inwestycji rozpoczęła się w październiku 2011 roku i miała potrwać około 3,5 roku. Terminy oddania dworca były przesuwane, najpierw na wrzesień 2015 roku, a obecnie na sierpień 2016 roku.
Budowa łódzkiego dworca jest obecnie jedną z największych inwestycji kolejowych w Europie. Koszt realizacji projektu to niemal 2 mld zł i w większości zostanie sfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Hala główna dworca mieści się 16 metrów pod ziemią, gdzie znajdą się cztery perony, a trzy z nich mają długość 400 metrów. Kasy, poczekalnia oraz kioski znajdują się na poziomie -8.
Na budowie łódzkiego dworca w znacznej części tunelu ułożone zostały już tory. Dobiega końca również budowa samego dworca, gdzie kończy się montaż dachu i trwają prace kamieniarskie i wykończeniowe.
Opóźnienie w budowie inwestycji wynika z przekazaniem przez firmę Enkev terenu, na którym wybudowana zostanie ulica Nowotargowa. Dodatkowo oprotestowane zostało jedno z zezwoleń na budowę inwestycji. Gdyby nie te sytuacje, to Dworzec Łódź Fabryczna zostałby już otwarty.
Przypomnijmy, że budowa inwestycji rozpoczęła się w październiku 2011 roku i miała potrwać około 3,5 roku. Terminy oddania dworca były przesuwane, najpierw na wrzesień 2015 roku, a obecnie na sierpień 2016 roku.
Budowa łódzkiego dworca jest obecnie jedną z największych inwestycji kolejowych w Europie. Koszt realizacji projektu to niemal 2 mld zł i w większości zostanie sfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Hala główna dworca mieści się 16 metrów pod ziemią, gdzie znajdą się cztery perony, a trzy z nich mają długość 400 metrów. Kasy, poczekalnia oraz kioski znajdują się na poziomie -8.
Inne wiadomości o Dworzec Łódź Fabryczna
- Duży deweloper kupuje działkę w prestiżowej lokalizacji Łodzi. Cena to 90 mln zł 2023-12-01 12:57:32
- Otwarty został najnowocześniejszy dworzec w Polsce - Łódź Fabryczna 2016-12-12 06:42:10
- Rekordowa kwota za działkę w centrum Łodzi 2016-10-28 12:32:26
- Dworzec Łódź Fabryczna później niż planowano? 2016-01-26 13:53:02
-
Komentarze
Brak wpisów.