Dworzec Łódź Fabryczna na finiszu


2015.09.04
Autor: Gazeta Wyborcza
Do 31 sierpnia 2016 roku zakończy się budowa gigantycznej inwestycji - Dworzec Łódź Fabryczna wraz z prowadzącym do niego tunelem. Do tego czasu, wykonawca projektu musi uzyskać również niezbędne zezwolenia na użytkowanie obiektu. Pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać z dworca we wrześniu 2016 roku.

Na budowie łódzkiego dworca w znacznej części tunelu ułożone zostały już tory. Dobiega końca również budowa samego dworca, gdzie kończy się montaż dachu i trwają prace kamieniarskie i wykończeniowe.

Opóźnienie w budowie inwestycji wynika z przekazaniem przez firmę Enkev terenu, na którym wybudowana zostanie ulica Nowotargowa. Dodatkowo oprotestowane zostało jedno z zezwoleń na budowę inwestycji. Gdyby nie te sytuacje, to Dworzec Łódź Fabryczna zostałby już otwarty.

Przypomnijmy, że budowa inwestycji rozpoczęła się w październiku 2011 roku i miała potrwać około 3,5 roku. Terminy oddania dworca były przesuwane, najpierw na wrzesień 2015 roku, a obecnie na sierpień 2016 roku.

Budowa łódzkiego dworca jest obecnie jedną z największych inwestycji kolejowych w Europie. Koszt realizacji projektu to niemal 2 mld zł i w większości zostanie sfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Hala główna dworca mieści się 16 metrów pod ziemią, gdzie znajdą się cztery perony, a trzy z nich mają długość 400 metrów. Kasy, poczekalnia oraz kioski znajdują się na poziomie -8.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.