
Łódź
Wiadomości
Jesienią 2016 roku skorzystamy z Dworca Łódź Fabryczna
Pod koniec 2016 roku oddany ma zostać do użytku Dworzec Łódź Fabryczna, którego koszt budowy to ponad 1,75 mld zł brutto. Łódzki projekt jest największą obecnie prowadzoną inwestycją przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jak podają przedstawiciele PKP PLK, ostatnio zniknęła ostatnia przeszkoda, która utrudniała zakończenie budowy dworca. Łódzki magistrat przejął od jednej z firm teren wymagany do zakończenia inwestycji, a to oznacza, że generalny wykonawca może rozpocząć prace m.in. przy drogach dojazdowych do dworca.
Na terenie, który został właśnie przejęty może powstać odcinek ulicy Nowotargowej, która połączy dworzec z ulicą Tuwima. Dodatkowo na działce znajdzie się główna linia energetyczna, wykonana zostanie także cała konstrukcja tunelu kolejowego z dojazdami do podziemnej hali garażowej.
Jeszcze w tym roku zakończona zostanie budowa peronów wraz z halą główną, zadaszenia oraz instalacje, w tym wodociągowa, elektryczna i wentylacyjna. Wykonawca inwestycji zamontuje jeszcze windy i schody ruchome. Wraz z zakończeniem tego roku, przewidziano pierwsze jazdy pociągów technicznych.
Do końca lata przyszłego roku, wykonane zostaną wszystkie odbiory techniczne wraz z pozwoleniem na użytkowanie. Jeżeli wszystkie prace pójdą zgodnie z planem, Dworzec Łódź Fabryczna zostanie udostępniony podróżnym jesienią 2016 roku.
Podziemny dworzec jest główną inwestycją Nowego Centrum Łodzi i stanowi kluczową część tzw. węzła multimodalnego.
Dworzec Łódź Fabryczna będzie trzypoziomowym obiektem, gdzie pierwszy poziom, który znajdzie się osiem metrów pod ziemią, będzie służył jako dworzec kolejowy wraz z poczekalnią, kasami i lokalami komercyjnymi. Na tym poziomie znajdzie się także wielostanowiskowy przystanek autobusowy dla autobusów dalekobieżnych oraz podziemna hala garażowa. 16,5 metra pod ziemią mieścić się będzie stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Poziom "zero" został zagospodarowany pod główny budynek dworca.
Poziom zaawansowania budowy obiektu wynosi obecnie około 75 proc. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm - Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów. Wartość projektu szacowana jest na ponad 1,75 mld zł brutto.
Jak podają przedstawiciele PKP PLK, ostatnio zniknęła ostatnia przeszkoda, która utrudniała zakończenie budowy dworca. Łódzki magistrat przejął od jednej z firm teren wymagany do zakończenia inwestycji, a to oznacza, że generalny wykonawca może rozpocząć prace m.in. przy drogach dojazdowych do dworca.
Na terenie, który został właśnie przejęty może powstać odcinek ulicy Nowotargowej, która połączy dworzec z ulicą Tuwima. Dodatkowo na działce znajdzie się główna linia energetyczna, wykonana zostanie także cała konstrukcja tunelu kolejowego z dojazdami do podziemnej hali garażowej.
Jeszcze w tym roku zakończona zostanie budowa peronów wraz z halą główną, zadaszenia oraz instalacje, w tym wodociągowa, elektryczna i wentylacyjna. Wykonawca inwestycji zamontuje jeszcze windy i schody ruchome. Wraz z zakończeniem tego roku, przewidziano pierwsze jazdy pociągów technicznych.
Do końca lata przyszłego roku, wykonane zostaną wszystkie odbiory techniczne wraz z pozwoleniem na użytkowanie. Jeżeli wszystkie prace pójdą zgodnie z planem, Dworzec Łódź Fabryczna zostanie udostępniony podróżnym jesienią 2016 roku.
Podziemny dworzec jest główną inwestycją Nowego Centrum Łodzi i stanowi kluczową część tzw. węzła multimodalnego.
Dworzec Łódź Fabryczna będzie trzypoziomowym obiektem, gdzie pierwszy poziom, który znajdzie się osiem metrów pod ziemią, będzie służył jako dworzec kolejowy wraz z poczekalnią, kasami i lokalami komercyjnymi. Na tym poziomie znajdzie się także wielostanowiskowy przystanek autobusowy dla autobusów dalekobieżnych oraz podziemna hala garażowa. 16,5 metra pod ziemią mieścić się będzie stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Poziom "zero" został zagospodarowany pod główny budynek dworca.
Poziom zaawansowania budowy obiektu wynosi obecnie około 75 proc. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm - Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów. Wartość projektu szacowana jest na ponad 1,75 mld zł brutto.
Inne wiadomości o Dworzec Łódź Fabryczna, Torpol, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów
- Duży deweloper kupuje działkę w prestiżowej lokalizacji Łodzi. Cena to 90 mln zł 2023-12-01 12:57:32
- Otwarty został najnowocześniejszy dworzec w Polsce - Łódź Fabryczna 2016-12-12 06:42:10
- Rekordowa kwota za działkę w centrum Łodzi 2016-10-28 12:32:26
- Dworzec Łódź Fabryczna później niż planowano? 2016-01-26 13:53:02
-
Komentarze
Brak wpisów.