
Wrocław
Wiadomości
Rusza rozbiórka budynków po byłej fabryce samochodów we Wrocławiu
Na przełomie 2019 i 2020 roku rozpoczną się prace rozbiórkowe budynków po fabryce samochodów Beckmann Otto & Co, w miejsce których powstanie inwestycja Nowa Manufaktura. Inwestorem jest IMS Budownictwo.
Nowa Manufaktura będzie budynkiem mieszkalnym wielorodzinnym, składający się z trzech części: A, B i C, który powstanie na działce u zbiegu ulic Kościuszki i Pułaskiego na wrocławskim Przedmieściu Oławskim. Projekt inwestycji powstał w pracowni AP Szczepaniak.
Budynek powstanie na terenie, na których znajdują się budynki po fabryce samochodów Beckmann Otto & Co i późniejszych warsztatach. Słynne w czasach Breslau zakłady przestały istnieć po I wojnie światowej. Obiekty nie figurują w rejestrze zabytków, a ich zły stan sprawił, że w 2015 roku Urząd Miejski Wrocławia wydał pozwolenie na rozbiórkę budynków warsztatowych i biurowych. Pierwsze prace rozbiórkowe już się rozpoczęły.
Kiedy z działki znikną budynki pofabryczne, rozpocznie się realizacja inwestycji Nowa Manufaktura. Budynek wypełni puste miejsce w pierzei u zbiegu ulic Kościuszki i Pułaskiego i domknie ośmiokątny plac.
W Nowej Manufakturze znajdzie się 306 mieszkań o układach od jedno- do trzypokojowych. Inwestycja zaoferuje także lokale usługowe oraz garaż podziemny na 251 miejsc.
Dziedziniec zaprojektowano w części C, która zastanie otoczona tarasami. Części A i B będą obniżone od strony ulicy. Narożnik zostanie natomiast podwyższony jako reprezentacyjny. Dzięki temu Nowa Manufaktura będzie budynkiem częściowo 7-kondygnacyjnym, a częściowo 9-kondygnacyjnym.
Nowa Manufaktura będzie budynkiem mieszkalnym wielorodzinnym, składający się z trzech części: A, B i C, który powstanie na działce u zbiegu ulic Kościuszki i Pułaskiego na wrocławskim Przedmieściu Oławskim. Projekt inwestycji powstał w pracowni AP Szczepaniak.
Budynek powstanie na terenie, na których znajdują się budynki po fabryce samochodów Beckmann Otto & Co i późniejszych warsztatach. Słynne w czasach Breslau zakłady przestały istnieć po I wojnie światowej. Obiekty nie figurują w rejestrze zabytków, a ich zły stan sprawił, że w 2015 roku Urząd Miejski Wrocławia wydał pozwolenie na rozbiórkę budynków warsztatowych i biurowych. Pierwsze prace rozbiórkowe już się rozpoczęły.
Kiedy z działki znikną budynki pofabryczne, rozpocznie się realizacja inwestycji Nowa Manufaktura. Budynek wypełni puste miejsce w pierzei u zbiegu ulic Kościuszki i Pułaskiego i domknie ośmiokątny plac.
W Nowej Manufakturze znajdzie się 306 mieszkań o układach od jedno- do trzypokojowych. Inwestycja zaoferuje także lokale usługowe oraz garaż podziemny na 251 miejsc.
Dziedziniec zaprojektowano w części C, która zastanie otoczona tarasami. Części A i B będą obniżone od strony ulicy. Narożnik zostanie natomiast podwyższony jako reprezentacyjny. Dzięki temu Nowa Manufaktura będzie budynkiem częściowo 7-kondygnacyjnym, a częściowo 9-kondygnacyjnym.
Inne wiadomości o Nowa Manufaktura, AP Szczepaniak, IMS Budownictwo
- Przedmieście Oławskie we Wrocławiu z Nową Manufakturą 2019-11-18 08:37:36
- Gotowy kolejny etap Krakowskich Tarasów we Wrocławiu 2020-02-19 07:56:56
- Gotowe mieszkania w kameralnej inwestycji na Krzykach 2023-03-14 12:21:05
- Rewolucja architektoniczna w centrum Wrocławia - Solpol ustępuje miejsca nowoczesnej zabudowie 2023-03-08 06:55:27
-
Komentarze
Brak wpisów.