
Warszawa
Wiadomości
Szybciej niż planowano ruszyły prace na kolejnym segmencie w ramach przebudowy stacji Warszawa Zachodnia
Dwa miesiące wcześniej rozpoczęły się prace na kolejnym segmencie w ramach przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. Chodzi o teren pomiędzy istniejącym wejściem do podziemi i holu kasowego dworca kolejowego, a dworcem autobusowym Warszawa Zachodnia.
Soletanche Polska to firma odpowiedzialna za prace fundamentowe stacji Warszawa Zachodnia. Pierwotnie we wrześniu miały zacząć się prace na kolejnym udostępnionym zakresie, jednak dzięki sprawnej współpracy z generalnym wykonawcą, firmą Budimex, harmonogram inwestycji przyspieszony został o dwa miesiące.
Dotychczas prace wykonywane były segment po segmencie, a generalny wykonawca wyburzał istniejącą infrastrukturę na segmentach 1,2,3 i4 (w miejscu peronów 6,7,8 i 9 ). Kolejnym etapem było wykonanie płyty stropowej, a prace prowadzone były w równolegle pod ziemią jak i na powierzchni odtwarzając perony i budując zadaszenie.
Wyburzono kolejne perony 3,4,5 usytułowane w ramach segmentu 5, z których obsługiwane są głównie połączenia dalekobieżne. Najbardziej newralgicznym dla mieszkańców metropolii jest drożność trakcji usytuowanej między peronami 1 i 2 która obsługuje Szybką Kolej Miejską (SKM). I Warszawską Kolej Dojazdową (WKD). Ten zakres w podziale projektowym sklasyfikowane są jako segment 6. Podjęta została jednak decyzja o przyspieszeniu prac projektowo wykonawczych i przystąpieniu do realizacji w pierwszej kolejności segmentu 7.
Rozpoczęcie głębienia pierwszej sekcji ścian szczelinowych na segmencie 7 nastąpiło 6 lipca. Dotychczas zrealizowano 60 proc. ścian szczelinowych.
Kiedy zatem rozpoczną się prace na segmencie 6? W pierwszej kolejności wyburzona musi zostać obecna infrastruktura oraz niezbędne jest zlikwidowanie występujących kolizji ze starym przejściem podziemnym czy przyłączami technologiczno – sanitarnymi. Pod koniec ubiegłego miesiąca ruszyły prace rozbiórkowe peronów 1 i 2. Najprawdopodobniej prace geotechniczne na segmencie 6 rozpoczną się jesienią br.
Po wykonaniu główniej produkcji na segmencie 6 i odtworzeniu stropu wraz z peronami ruch kolejowy zostanie przywrócony, a prace ziemne i żelbetowe będą wykonywane metodą podstropową, co nie będzie miało wpływu na płynność ruchu kolejowego na całości stacji.
Soletanche Polska to firma odpowiedzialna za prace fundamentowe stacji Warszawa Zachodnia. Pierwotnie we wrześniu miały zacząć się prace na kolejnym udostępnionym zakresie, jednak dzięki sprawnej współpracy z generalnym wykonawcą, firmą Budimex, harmonogram inwestycji przyspieszony został o dwa miesiące.
Można już przyglądać się pracy żurawi głębiących ściany szczelinowe na segmencie 7
Dotychczas prace wykonywane były segment po segmencie, a generalny wykonawca wyburzał istniejącą infrastrukturę na segmentach 1,2,3 i4 (w miejscu peronów 6,7,8 i 9 ). Kolejnym etapem było wykonanie płyty stropowej, a prace prowadzone były w równolegle pod ziemią jak i na powierzchni odtwarzając perony i budując zadaszenie.
Wyburzono kolejne perony 3,4,5 usytułowane w ramach segmentu 5, z których obsługiwane są głównie połączenia dalekobieżne. Najbardziej newralgicznym dla mieszkańców metropolii jest drożność trakcji usytuowanej między peronami 1 i 2 która obsługuje Szybką Kolej Miejską (SKM). I Warszawską Kolej Dojazdową (WKD). Ten zakres w podziale projektowym sklasyfikowane są jako segment 6. Podjęta została jednak decyzja o przyspieszeniu prac projektowo wykonawczych i przystąpieniu do realizacji w pierwszej kolejności segmentu 7.
Mamy na tym zakresie do wykonania przede wszystkim ściany szczelinowe, które pełnią tutaj rolę obudowy wykopu w trakcie trwania prac ziemnych, fundamentu konstrukcji podziemnego przejścia do hali dworcowej na poziomie -1 jak i tunelu tramwajowego na poziomie -2. Oprócz ścian szczelinowych mamy do wykonania również poziomą przesłonę przeciwfiltracyjną, którą zrealizujemy podobnie jak na pozostałych segmentach w technologii jet - grouting. Zakończymy nasz zakres wykonaniem rozparcia przy użyciu rozpór stalowych. Tym razem podobnie jak przy realizacji prac na segmencie 1 i 2 pozostałe będą prowadzone w wykopie otwartympowiedział: Marek Wasiluk, Kierownik Projektu z ramienia Soletanche Polska
Rozpoczęcie głębienia pierwszej sekcji ścian szczelinowych na segmencie 7 nastąpiło 6 lipca. Dotychczas zrealizowano 60 proc. ścian szczelinowych.
Tempo prac na tym segmencie oceniam jako bardzo sprawne. Pracujemy w trybie zmianowym. Nie przeszkadzają nam utrudnienia jakie mieliśmy na przykład na segmencie 5, gdzie z obu stron placu kursowały pociągi, co utrudniało nam dostawy. Z uwagi na okres wakacyjny odbiór materiałów realizowany sprawnie. Na pewno jest tu więcej, kolizji które musimy wziąć pod uwagę realizując nasz zakres jak na przykład tunel pieszy łączący dwa dworce kolejowy z autobusowym. Mobilizację zestawu do ścian szczelinowych zaczęliśmy pod koniec czerwca, a 6 lipca rozpoczęliśmy kopanie pierwszej sekcji. Obecnie mamy zrealizowane 60% zakresu ścian szczelinowych na udostępnionym obszarze. Zostaną do zrealizowania najbardziej newralgiczne sekcje w bliskim sąsiedztwie istniejącego wejścia do podziemiapowiedział: Łukasz Pluta, Kierownik Robót odpowiedzialny za realizacje zakresu ścian szczelinowych
Kiedy zatem rozpoczną się prace na segmencie 6? W pierwszej kolejności wyburzona musi zostać obecna infrastruktura oraz niezbędne jest zlikwidowanie występujących kolizji ze starym przejściem podziemnym czy przyłączami technologiczno – sanitarnymi. Pod koniec ubiegłego miesiąca ruszyły prace rozbiórkowe peronów 1 i 2. Najprawdopodobniej prace geotechniczne na segmencie 6 rozpoczną się jesienią br.
Po wykonaniu główniej produkcji na segmencie 6 i odtworzeniu stropu wraz z peronami ruch kolejowy zostanie przywrócony, a prace ziemne i żelbetowe będą wykonywane metodą podstropową, co nie będzie miało wpływu na płynność ruchu kolejowego na całości stacji.
Inne wiadomości o Dworzec Warszawa Zachodnia, Budimex, Soletanche Polska
- Kończy się modernizacja największego w stolicy węzła komunikacyjnego o wartości 2 mld zł 2024-12-16 13:58:55
- Największy węzeł komunikacyjny w stolicy stanie się również centrum handlowym. Rusza komercjalizacja 2024-11-06 10:21:29
- Końcowy etap prac podziemnych na dworcu PKP Warszawa Zachodnia [WIDEO] 2024-04-25 06:41:09
- Warszawa będzie miała pierwszą podziemną trasę tramwajową. Koszt inwestycji to prawie 300 mln zł 2024-02-21 07:25:21
-
Podroznik
Gość
gfre
Gość
bnk
Gość