Modernizacja Trasy Łazienkowskiej wkracza w kluczowy etap. Wiadukty z lat 70. odchodzą do historii


2025.10.16
Autor: Monika Kumorek
Na warszawskiej Saskiej Kępie trwa intensywna modernizacja praskiego odcinka Trasy Łazienkowskiej. Zakończono betonowanie płyty południowego wiaduktu nad ulicą Paryską, co stanowi jeden z najważniejszych etapów inwestycji. Obecnie prowadzone są prace izolacyjne i przygotowania do ułożenia pierwszej warstwy nawierzchni. Zakończenie całego przedsięwzięcia planowane jest na lipiec 2026 roku.


Modernizacja odcinka po prawej stronie Wisły postępuje zgodnie z harmonogramem. Pierwszy z nowych wiaduktów - północny, również nad ulicą Paryską został udostępniony kierowcom w lutym tego roku. Kilka miesięcy później ruch przeniesiono na nową jezdnię północną alei Stanów Zjednoczonych, co umożliwiło rozpoczęcie przebudowy części południowej.

Po rozbiórce starego obiektu, zakończonej w kwietniu, rozpoczęto budowę nowej konstrukcji wiaduktu. Wykonano pale i ławy fundamentowe, a następnie wzniesiono jedenaście podpór oraz dwa przyczółki. Na gotowej płycie obiektu trwają obecnie prace nad izolacją, montażem krawężników i zbrojeniem kap chodnikowych. Równolegle wykonawca inwestycji prowadzi roboty drogowe na jezdni południowej alei Stanów Zjednoczonych. Projekt zakłada powstanie ekranów akustycznych między ulicami Bajońską a Międzynarodową, a także nowej sieci teletechnicznej i oświetlenia drogowego.

Wiadukty nad ulicami Paryską i Bajońską powstały w 1974 roku jako element Trasy Łazienkowskiej, jednej z kluczowych arterii komunikacyjnych Warszawy. Po niemal pięciu dekadach intensywnej eksploatacji ich stan techniczny wymagał gruntownej modernizacji. Początkowo planowano jedynie odnowienie nawierzchni alei Stanów Zjednoczonych, jednak zły stan konstrukcji podłoża wymusił rozszerzenie zakresu robót i opracowanie nowego projektu. W efekcie termin zakończenia prac został przesunięty na połowę 2026 roku.

Za realizację inwestycji odpowiada Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta, a generalnym wykonawcą jest konsorcjum firm WARBUD SA i EUROVIA Polska S.A. Modernizacja uzyskała znaczące wsparcie finansowe z budżetu państwa - ponad 101 milionów złotych.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.