Przekroczony półmetek prac na budowie Stacji Warszawa Zachodnia


2022.12.08
Autor: Piotr Maślak
Budimex poinformował o najnowszych postępach prac na budowie Stacji Warszawa Zachodnia, Poziom zaawansowania inwestycji o wartości prawie 2 mld zł przekroczył już 55 proc.

Budimex, jako generalny wykonawca nowej stacji Warszawa Zachodnia wkracza w kolejny etap prac. Obecnie budowa przekroczyła już 55 proc. ze wszystkich zaplanowanych prac. Na budowie pracuje ponad 0,5 tysiąca ludzi i 200 jednostek sprzętu.

Budowa nowej stacji Warszawa Zachodnia to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Wartość prac wyniesie ponad 1,9 mln zł netto. Inwestycja realizowana jest w latach 2020-2024. Warszawa Zachodnia to strategiczna w Polsce stacja pod względem liczby kursujących pociągów. Średnio na dobę przejeżdża przez nią około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.

Od 11 grudnia (niedziela) sprzęt i budowlańcy będą pracować na starych peronach, bliżej Alei Jerozolimskich o numerach: 3, 4 i 5. Nad tą częścią stacji powstanie także nowa konstrukcja zadaszenia i elementów obsługi pasażerów: poczekalni, ławek, tablic informacyjnych, oświetlenia itp. Prace trwać będą także pod ziemią – w nowym tunelu na poziomie -1 pod wyłączonymi peronami. Na powierzchni powstanie w tym miejscu nowy układ torowy z siecią trakcyjną. Budimex będzie również budować ścianę oporową na wschodniej głowicy stacji, która w przyszłości umożliwi dodatkowe połączenie między torami linii średnicowej. Trwa także budowa nowej hali dworca od strony Woli.

Nowy etap prac oznacza kolejne zmiany ruchu pociągów. Obsługa pasażerów z peronów 3, 4 i 5 zostanie przeniesiona na perony 1, 2, 6, 7, 8 i 9. Aby ułatwić dostęp do tych peronów powstało wejście na kładkę od strony Alei Jerozolimskich. Cała kładka nad peronami będzie już czynna z wejściami zarówno od strony Ochoty jak i Woli. Między pętlą autobusową na ul. Tunelowej, obok zejścia z kładki a peronem 9 kursuje cały czas Budimelex dla pasażerów. W drugiej połowie 2023 będą otwierane kolejno perony 5 i 4 i wtedy prace przeniosą się na perony 1 i 2.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.