
Warszawa
Wiadomości
Gotowe wszystkie trzy lądowe podpory mostu pieszo-rowerowego na Pragę w Warszawie
Zgodnie z harmonogramem przebiega realizacja jednego z najdłuższych mostów pieszo-rowerowych świata. Przeprawa pieszo-rowerowa na Wiśle w Warszawie będzie dłuższa nawet od londyńskiego Millennium Bridge. Gotowe są już wszystkie trzy lądowe podpory.
Pierwsze elementy Mostu na Pragę na Wiśle pojawiły się pod koniec marca bieżącego roku, kiedy to wykonawca - Budimex - rozpoczął wybijanie pali pod budowę podpór przeprawy. Są to żelbetowe podpory, na których opierać się będzie konstrukcja przeprawy.
Pod koniec października Budimex poinformował, że gotowe są już wszystkie trzy lądowe podpory mostu pieszo-rowerowego w Warszawie. Generalny wykonawca inwestycji zakończył ponadto pogrążanie w dnie rzeki 216 ścianek pod budowę podpór rzecznych. Na ukończeniu jest betonowanie podpory P3. Kolejnym etapem były wykopy pod wylanie betonu i stawianie filarów podpór. W najmniej zaawansowanym stadium jest podpora P4.
Widoczne zmiany są także na brzegu po stronie bulwarów wiślanych, gdzie zabetonowano płaszcz i oczep długiego na 85 metrów muru oporowego. Płaszcz to betonowe pokrycie dotychczasowych wbitych ścianek szczelnych muru, a oczep to inaczej gzyms. Z kolei po praskiej stronie mostu ukończony został wygięty na kształt litery L mur oporowy i podpory lądowe.
Most na Pragę połączy Bulwary Wiślane z Pragą na wysokości ulic Karowej na lewym brzegu i Okrzei na prawym brzegu. Pół kilometrowa przeprawa w najwęższym punkcie będzie liczyła 6,9 metra, a nad nurtem rzeki rozszerzy się do 16,3 metrów. Będzie to most pieszo-rowerowy z miejscami do odpoczynku o wartości ponad 120 mln zł.
Inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem i ma być gotowa w 2024 roku.
Pierwsze elementy Mostu na Pragę na Wiśle pojawiły się pod koniec marca bieżącego roku, kiedy to wykonawca - Budimex - rozpoczął wybijanie pali pod budowę podpór przeprawy. Są to żelbetowe podpory, na których opierać się będzie konstrukcja przeprawy.
Pod koniec października Budimex poinformował, że gotowe są już wszystkie trzy lądowe podpory mostu pieszo-rowerowego w Warszawie. Generalny wykonawca inwestycji zakończył ponadto pogrążanie w dnie rzeki 216 ścianek pod budowę podpór rzecznych. Na ukończeniu jest betonowanie podpory P3. Kolejnym etapem były wykopy pod wylanie betonu i stawianie filarów podpór. W najmniej zaawansowanym stadium jest podpora P4.
Widoczne zmiany są także na brzegu po stronie bulwarów wiślanych, gdzie zabetonowano płaszcz i oczep długiego na 85 metrów muru oporowego. Płaszcz to betonowe pokrycie dotychczasowych wbitych ścianek szczelnych muru, a oczep to inaczej gzyms. Z kolei po praskiej stronie mostu ukończony został wygięty na kształt litery L mur oporowy i podpory lądowe.
Most na Pragę połączy Bulwary Wiślane z Pragą na wysokości ulic Karowej na lewym brzegu i Okrzei na prawym brzegu. Pół kilometrowa przeprawa w najwęższym punkcie będzie liczyła 6,9 metra, a nad nurtem rzeki rozszerzy się do 16,3 metrów. Będzie to most pieszo-rowerowy z miejscami do odpoczynku o wartości ponad 120 mln zł.
Inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem i ma być gotowa w 2024 roku.
Inne wiadomości o Most na Pragę, Budimex
- Trwa budowa kładki pieszo-rowerowej na Wiśle. Nowe zdjęcia z budowy. 2023-09-05 10:51:23
- Coraz bliżej połącznia obu brzegów Wisły. Montaż nowego fragmentu mostu 2023-08-04 14:30:20
- Trwa montaż konstrukcji ustroju nośnego nowego mostu na Wiśle 2023-06-21 15:34:41
- Zamontowano pierwszą część nowego mostu w Warszawie. Dobre tempo budowy przeprawy przez Wisłę 2023-04-20 12:47:38
-
Komentarze
Brak wpisów.