Szczecin
Wiadomości
Zachodnia Obwodnica Szczecina z najdłuższym tunelem w Polsce. Uwzględniono ryzyko powodzi
Ważnym elementem drogi ekspresowej S6 na Pomorzu będzie Zachodnia Obwodnica Szczecina, do realizacji której przygotowuje się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W ramach inwestycji powstanie także najdłuższy tunel w Polsce.
Droga ekspresowa S6 będzie najważniejszą trasą na Pomorzu i najważniejszym ogniwem krajowego systemu komunikacyjnego. Inwestycja połączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Koszalin, Słupsk, Gdynię i Gdańsk, od autostrady A6 w okolicy Kołbaskowa po początek A1 w Rusocinie. Łączna długość do prawie 400 km. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 220 km tej drogi.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje się do rozpoczęcia budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Inwestycja została podzielona na odcinki. Pierwszy o długości 25,5 km staruje w Kołbaskowie, na węźle Szczecin Zachód. Następnie trasa pobiegnie w kierunku północnym i ominie Szczecin od strony zachodniej. Koniec odcinka zaplanowano przed węzłem Police. Drugi odcinek rusza od węzła Police, następnie w kierunku wschodnim i kończy się na węźle Goleniów Północ łączącym obecnie drogi ekspresowe S3 i S6. Jego długość to 23,4 km.
Obwodnica oprócz tego, że ominie miasto to odciąży obecny wspólny przebieg S3 i S6 oraz autostradę A6 po wschodniej stronie Szczecina.
W ramach inwestycji pod Odrą powstanie najdłuższy tunel w Polsce, będący częścią Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Pierwotnie tunel miał mieć długość około 3,5 km, jednak sąsiedztwo zakładów chemicznych w Policach spowodowało konieczność wydłużenia tunelu do 5 km. Będzie to drugi tego typu obiekt na Pomorzu Zachodnim i jednocześnie najdłuższy w Polsce. Przy jego projektowaniu uwzględniono ryzyko powodzi, która występuje tutaj raz na 500 lat.
Droga ekspresowa S6 będzie najważniejszą trasą na Pomorzu i najważniejszym ogniwem krajowego systemu komunikacyjnego. Inwestycja połączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Koszalin, Słupsk, Gdynię i Gdańsk, od autostrady A6 w okolicy Kołbaskowa po początek A1 w Rusocinie. Łączna długość do prawie 400 km. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 220 km tej drogi.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje się do rozpoczęcia budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Inwestycja została podzielona na odcinki. Pierwszy o długości 25,5 km staruje w Kołbaskowie, na węźle Szczecin Zachód. Następnie trasa pobiegnie w kierunku północnym i ominie Szczecin od strony zachodniej. Koniec odcinka zaplanowano przed węzłem Police. Drugi odcinek rusza od węzła Police, następnie w kierunku wschodnim i kończy się na węźle Goleniów Północ łączącym obecnie drogi ekspresowe S3 i S6. Jego długość to 23,4 km.
Obwodnica oprócz tego, że ominie miasto to odciąży obecny wspólny przebieg S3 i S6 oraz autostradę A6 po wschodniej stronie Szczecina.
W ramach inwestycji pod Odrą powstanie najdłuższy tunel w Polsce, będący częścią Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Pierwotnie tunel miał mieć długość około 3,5 km, jednak sąsiedztwo zakładów chemicznych w Policach spowodowało konieczność wydłużenia tunelu do 5 km. Będzie to drugi tego typu obiekt na Pomorzu Zachodnim i jednocześnie najdłuższy w Polsce. Przy jego projektowaniu uwzględniono ryzyko powodzi, która występuje tutaj raz na 500 lat.
Komentarze
Brak wpisów.