![Szczecin - herb](https://www.urbanity.pl/images/city/2214/emblem.png?v=1517668956)
Szczecin
Wiadomości
Szykuje się duża inwestycja infrastrukturalna w Szczecinie. Pod Odrą powstanie najdłuższy tunel w Polsce
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma złożyć w przyszłym roku wniosek o pozwolenie na budowę Zachodniej Obwodnicy Szczecina. W ramach tego dużego projektu infrastrukturalnego powstanie m.in. najdłuższy tunel w Polsce.
Trwają zaawansowane prace projektowe dotyczące budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina, która będzie miała długość blisko 50 kilometrów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w 2025 roku złożyć ma wniosek o zezwolenie na realizację tej inwestycji.
Jak poinformował na antenie Radia Szczecin wiceminister infrastruktury, Arkadiusz Marchewka, w ciągu najbliższych dni mają zostać ogłoszone przetargi, które dotyczyć będą ważnych inwestycji drogowych, stanowiących docelowo część przyszłej Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Chodzi m.in. o budowę drugiej części obwodnicy Warzymic i Przecławia, a także obwodnice Kołbaskowa. Projekty stanowią jeden z elementów włączenia ruchu do przyszłej szczecińskiej obwodnicy.
Zanim jednak dojdzie do rozpoczęcia budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina muszą zostać przeprowadzone prace przygotowawcze. W tym celu wykonano już m.in. ponad 4 000 odwiertów geologicznych, z czego część realizowana była z barek na Odrze; ich głębokość sięgała do 90 metrów od powierzchni rzeki. To na podstawie tych prac przygotowywana jest dokumentacja projektowa, która jest niezbędna do złożenia wniosku o pozwolenie na budowę.
W ramach inwestycji powstać ma pod Odrą najdłuższy tunel w Polsce, który będzie miał długość 5 kilometrów.
Zachodnia Obwodnica Szczecina (ZOS) to jedna z kluczowych inwestycji infrastrukturalnych dla regionu zachodniopomorskiego, będąca częścią drogi ekspresowej S6. Projekt zakłada budowę około 50-kilometrowej trasy, która ma na celu odciążenie ruchu w Szczecinie i okolicach, a także poprawę połączeń drogowych z ważnymi zakładami przemysłowymi, np. w Policach.
Zachodnia Obwodnica Szczecina została podzielona na dwa główne odcinki: Kołbaskowo - Police (25,5 km), który omija Szczecin od zachodu oraz Police - Goleniów (23,4 km), obejmujący tunel pod Odrą i kończący się w pobliżu węzła Goleniów Północ, łączącego drogi S3 i S6. Obwodnica, razem z istniejącymi drogami S3/A6, stworzy pełny pierścień komunikacyjny wokół Szczecina, co znacząco usprawni ruch, szczególnie dla pojazdów przemieszczających się tranzytem przez region.
Trwają zaawansowane prace projektowe dotyczące budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina, która będzie miała długość blisko 50 kilometrów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w 2025 roku złożyć ma wniosek o zezwolenie na realizację tej inwestycji.
Jak poinformował na antenie Radia Szczecin wiceminister infrastruktury, Arkadiusz Marchewka, w ciągu najbliższych dni mają zostać ogłoszone przetargi, które dotyczyć będą ważnych inwestycji drogowych, stanowiących docelowo część przyszłej Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Chodzi m.in. o budowę drugiej części obwodnicy Warzymic i Przecławia, a także obwodnice Kołbaskowa. Projekty stanowią jeden z elementów włączenia ruchu do przyszłej szczecińskiej obwodnicy.
Zanim jednak dojdzie do rozpoczęcia budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina muszą zostać przeprowadzone prace przygotowawcze. W tym celu wykonano już m.in. ponad 4 000 odwiertów geologicznych, z czego część realizowana była z barek na Odrze; ich głębokość sięgała do 90 metrów od powierzchni rzeki. To na podstawie tych prac przygotowywana jest dokumentacja projektowa, która jest niezbędna do złożenia wniosku o pozwolenie na budowę.
W ramach inwestycji powstać ma pod Odrą najdłuższy tunel w Polsce, który będzie miał długość 5 kilometrów.
Zachodnia Obwodnica Szczecina (ZOS) to jedna z kluczowych inwestycji infrastrukturalnych dla regionu zachodniopomorskiego, będąca częścią drogi ekspresowej S6. Projekt zakłada budowę około 50-kilometrowej trasy, która ma na celu odciążenie ruchu w Szczecinie i okolicach, a także poprawę połączeń drogowych z ważnymi zakładami przemysłowymi, np. w Policach.
Zachodnia Obwodnica Szczecina została podzielona na dwa główne odcinki: Kołbaskowo - Police (25,5 km), który omija Szczecin od zachodu oraz Police - Goleniów (23,4 km), obejmujący tunel pod Odrą i kończący się w pobliżu węzła Goleniów Północ, łączącego drogi S3 i S6. Obwodnica, razem z istniejącymi drogami S3/A6, stworzy pełny pierścień komunikacyjny wokół Szczecina, co znacząco usprawni ruch, szczególnie dla pojazdów przemieszczających się tranzytem przez region.
Komentarze
Brak wpisów.