
Warszawa
Wiadomości
Wybrano koncepcję zabudowy okolic Stadionu Narodowego
Zakończył się konkurs dla urbanistów, którzy mieli przygotować projekt na otoczenie Stadionu Narodowego. Pod zabudowę przeznaczono 40 hektarów, rozciągający się między al. Waszyngtona, al. Zieleniecką i ul. Sokolą.
Pierwsza nagroda przypadła Dawos i JEMS Architekci. Jak czytamy w uzasadnieniu projektu, pracę cechuje pragmatyzm zaproponowanych rozwiązań. Wyróżnia się ona czytelną kompozycją urbanistyczną opartą o promenadę pieszą równoległą w swym przebiegu do al. Zielenieckiej.
Promenada ta pozwala wygodnie skomunikować rejon ronda Waszyngtona z rejonem ul. Targowej, a jednocześnie uzyskać dostęp do zespołu Stadionu Narodowego, hali widowiskowej oraz zespołu wystawienniczo-biurowego wytwarzającego obszar o dużej intensywności rozbudowy w rejonie przystanku kolejowego Stadion.
Atrakcyjnym rozwiązaniem jest wytworzenie wysokosprawnego węzła komunikacyjnego opartego o wykorzystanie szynowych środków transportu (kolej, metro, tramwaj) oraz kreacja placu miejskiego z wykorzystaniem tego węzła wymiany ruchu.
Jak czytamy w uzasadnieniu, praca spełniła wymagania organizatora konkursu, wyróżniając się zdecydowanie od reszty prac, m.in. analizą uwarunkowań oraz przyjętymi rozwiązaniami. W szczególności należy zauważyć:
1. Miejski charakter części północnej terenu w powiązaniu z planowanym zagospodarowaniem Parku Praskiego.
2. Relacja pomiędzy krajobrazem parkowym w części południowej z placem miejskim na północy.
3. Wykorzystanie terenu dworca jako działki budowlanej.
Pierwsza nagroda przypadła Dawos i JEMS Architekci. Jak czytamy w uzasadnieniu projektu, pracę cechuje pragmatyzm zaproponowanych rozwiązań. Wyróżnia się ona czytelną kompozycją urbanistyczną opartą o promenadę pieszą równoległą w swym przebiegu do al. Zielenieckiej.
Promenada ta pozwala wygodnie skomunikować rejon ronda Waszyngtona z rejonem ul. Targowej, a jednocześnie uzyskać dostęp do zespołu Stadionu Narodowego, hali widowiskowej oraz zespołu wystawienniczo-biurowego wytwarzającego obszar o dużej intensywności rozbudowy w rejonie przystanku kolejowego Stadion.
Atrakcyjnym rozwiązaniem jest wytworzenie wysokosprawnego węzła komunikacyjnego opartego o wykorzystanie szynowych środków transportu (kolej, metro, tramwaj) oraz kreacja placu miejskiego z wykorzystaniem tego węzła wymiany ruchu.
Jak czytamy w uzasadnieniu, praca spełniła wymagania organizatora konkursu, wyróżniając się zdecydowanie od reszty prac, m.in. analizą uwarunkowań oraz przyjętymi rozwiązaniami. W szczególności należy zauważyć:
1. Miejski charakter części północnej terenu w powiązaniu z planowanym zagospodarowaniem Parku Praskiego.
2. Relacja pomiędzy krajobrazem parkowym w części południowej z placem miejskim na północy.
3. Wykorzystanie terenu dworca jako działki budowlanej.
Inne wiadomości o JEMS Architekci
- Warszawa będzie miała nowy wieżowiec. Będzie najwyższy w superkwartle Towarowa22 2025-09-22 12:18:37
- Dzielnica przyszłości ma powstać w Katowicach. 10 hektarów zieleni i zero aut 2025-09-22 10:01:49
- Drugi taki biurowiec w Trójmieście. Inwestycja Waterfront II z prestiżowym certyfikatem i kolejnym etapem 2025-09-22 08:19:57
- Pierwszy biurowiec w Polsce odzyskujący ciepło odpadowe. Inwestycja w centrum Warszawy odda nadwyżkę energii 2025-09-08 09:03:47
-
Komentarze
Brak wpisów.