
Warszawa
Wiadomości
Wybrano koncepcję zabudowy okolic Stadionu Narodowego
Zakończył się konkurs dla urbanistów, którzy mieli przygotować projekt na otoczenie Stadionu Narodowego. Pod zabudowę przeznaczono 40 hektarów, rozciągający się między al. Waszyngtona, al. Zieleniecką i ul. Sokolą.
Pierwsza nagroda przypadła Dawos i JEMS Architekci. Jak czytamy w uzasadnieniu projektu, pracę cechuje pragmatyzm zaproponowanych rozwiązań. Wyróżnia się ona czytelną kompozycją urbanistyczną opartą o promenadę pieszą równoległą w swym przebiegu do al. Zielenieckiej.
Promenada ta pozwala wygodnie skomunikować rejon ronda Waszyngtona z rejonem ul. Targowej, a jednocześnie uzyskać dostęp do zespołu Stadionu Narodowego, hali widowiskowej oraz zespołu wystawienniczo-biurowego wytwarzającego obszar o dużej intensywności rozbudowy w rejonie przystanku kolejowego Stadion.
Atrakcyjnym rozwiązaniem jest wytworzenie wysokosprawnego węzła komunikacyjnego opartego o wykorzystanie szynowych środków transportu (kolej, metro, tramwaj) oraz kreacja placu miejskiego z wykorzystaniem tego węzła wymiany ruchu.
Jak czytamy w uzasadnieniu, praca spełniła wymagania organizatora konkursu, wyróżniając się zdecydowanie od reszty prac, m.in. analizą uwarunkowań oraz przyjętymi rozwiązaniami. W szczególności należy zauważyć:
1. Miejski charakter części północnej terenu w powiązaniu z planowanym zagospodarowaniem Parku Praskiego.
2. Relacja pomiędzy krajobrazem parkowym w części południowej z placem miejskim na północy.
3. Wykorzystanie terenu dworca jako działki budowlanej.
Pierwsza nagroda przypadła Dawos i JEMS Architekci. Jak czytamy w uzasadnieniu projektu, pracę cechuje pragmatyzm zaproponowanych rozwiązań. Wyróżnia się ona czytelną kompozycją urbanistyczną opartą o promenadę pieszą równoległą w swym przebiegu do al. Zielenieckiej.
Promenada ta pozwala wygodnie skomunikować rejon ronda Waszyngtona z rejonem ul. Targowej, a jednocześnie uzyskać dostęp do zespołu Stadionu Narodowego, hali widowiskowej oraz zespołu wystawienniczo-biurowego wytwarzającego obszar o dużej intensywności rozbudowy w rejonie przystanku kolejowego Stadion.
Atrakcyjnym rozwiązaniem jest wytworzenie wysokosprawnego węzła komunikacyjnego opartego o wykorzystanie szynowych środków transportu (kolej, metro, tramwaj) oraz kreacja placu miejskiego z wykorzystaniem tego węzła wymiany ruchu.
Jak czytamy w uzasadnieniu, praca spełniła wymagania organizatora konkursu, wyróżniając się zdecydowanie od reszty prac, m.in. analizą uwarunkowań oraz przyjętymi rozwiązaniami. W szczególności należy zauważyć:
1. Miejski charakter części północnej terenu w powiązaniu z planowanym zagospodarowaniem Parku Praskiego.
2. Relacja pomiędzy krajobrazem parkowym w części południowej z placem miejskim na północy.
3. Wykorzystanie terenu dworca jako działki budowlanej.
Inne wiadomości o JEMS Architekci
- Nowy poziom luksusu w centrum Warszawy. Powstaną kilkunastopiętrowe Apartamenty Gutenberga 2025-04-09 15:35:49
- Polska ma nową ambasadę w Berlinie. Budynek znajduje się w samym centrum niemieckiej stolicy 2025-01-16 11:41:50
- Tak zmienia się jedno z najważniejszych miejsc w Gdyni. Zaniedbane tereny poprzemysłowe zyskają nowe oblicze 2024-10-10 06:14:51
- Dwóch deweloperów, jeden projekt. Gotowa inwestycja na Saskiej Kępie 2024-07-05 12:03:14
-
Komentarze
Brak wpisów.