
Warszawa
Wiadomości
Tramwajem pod parkiem Pięciu Sióstr - nowa trasa w stolicy
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na budowę pierwszej podziemnej trasy tramwajowej w Warszawie. Inwestycja o wartości ponad 200 mln zł., zostanie zrealizowana w ciągi 26 miesięcy. Podziemna trasa tramwajowa pozwoli pasażerom dojechać z Ochoty do Dworca Zachodniego.
Nowa trasa tramwajowa będzie miała ogromny wpływ na poprawę komunikacji w Warszawie. Oprócz usprawnienia połączenia do Dworca Zachodniego, trasa umożliwi także szybszy transport dla mieszkańców Starej Ochoty oraz Szczęśliwic. W planach jest, aby trasa stała się częścią magistrali tramwajowej, która połączy Wolę z Wilanowem.
Podziemny przystanek tramwajowy o długości 1,6 km zostanie zbudowany pod Dworcem Warszawa Zachodnia. Przystanek ten będzie połączony z dworcem kolejowym oraz przejściem podziemnym. Tramwaj przejedzie tunelem o długości około 500 metrów pod Parkiem Pięciu Sióstr.

Wyjazd z tunelu znajdzie się między jezdniami ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. w pobliżu ulicy Szczęśliwickiej. Trasa będzie prowadzić między jezdniami ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. aż do ulicy Grójeckiej. Na końcu trasy powstanie węzeł rozjazdowy, który pozwoli tramwajom skręcać w kierunku centrum, Okęcia lub pętli Banacha.
Dzięki tej inwestycji pasażerowie będą mogli łatwo i szybko dojechać do stacji Warszawa Zachodnia. Pod samą stacją powstanie wygodny podziemny węzeł przesiadkowy, który ułatwi przesiadki na perony kolejowe oraz autobusowe. Czas przejazdu z ulicy Grójeckiej do Dworca Zachodniego wyniesie około pięciu minut, natomiast z metra Politechnika - nieco ponad kwadrans. Ta inwestycja jest częścią większego projektu rozwoju transportu miejskiego w Warszawie.

Planowany podziemny przystanek tramwajowy będzie całkowicie nowoczesnym obiektem przypominającym stacje metra, jednak zauważalne będą znaczące różnice w wysokości peronów. W tym miejscu poziom peronów tramwajowych będzie niższy niż peronów kolejki WKD. Dzięki temu, pasażerowie łatwo będą mogli przesiąść się z jednego środka transportu na drugi, korzystając z ruchomych schodów i wind bez konieczności wychodzenia na powierzchnię.
Docelowo, do tego podziemnego przystanku tramwajowego będą kursować tramwaje z Wilanowa. Na początku, do momentu zbudowania nowych torów wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku, tramwaje będą kursować z ulicy Grójeckiej.
W celu zapewnienia możliwości zmiany kierunku jazdy tramwajów, zostaną zbudowane nowe tory na końcu trasy, a na takiej linii będą musiały jeździć tramwaje dwukierunkowe, takie jak Jazzy lub nowe modele Hyundaia.
Prace budowlane nad tym projektem rozpoczną się w latach 2024 i 2025 i przewidywany czas realizacji to 26 miesięcy. Cała inwestycja jest częścią większego projektu "Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą" i jest planowana do dofinansowania z Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027. Całkowita wartość inwestycji wynosi około 224 milionów złotych.
Warszawa jest miastem prowadzącym największy w Polsce program inwestycji tramwajowych. Obecnie trwają prace budowlane nad ponad 11 kilometrami nowych tras tramwajowych na Kasprzaka, Gagarina oraz do Wilanowa. Tramwaje Warszawskie pracują nad kolejnymi trasami na Gocław, Pola Mokotowskiego, Zieloną Białołękę oraz wzdłuż Modlińskiej. Ponadto, na terenie Annopola powstaje najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce. W sumie, do Warszawy zostanie dostarczonych 123 niskopodłogowych i dwukierunkowych tramwajów Hyundai, z czego już 76 z nich jest na miejscu.
Nowa trasa tramwajowa będzie miała ogromny wpływ na poprawę komunikacji w Warszawie. Oprócz usprawnienia połączenia do Dworca Zachodniego, trasa umożliwi także szybszy transport dla mieszkańców Starej Ochoty oraz Szczęśliwic. W planach jest, aby trasa stała się częścią magistrali tramwajowej, która połączy Wolę z Wilanowem.
Podziemny przystanek tramwajowy
Podziemny przystanek tramwajowy o długości 1,6 km zostanie zbudowany pod Dworcem Warszawa Zachodnia. Przystanek ten będzie połączony z dworcem kolejowym oraz przejściem podziemnym. Tramwaj przejedzie tunelem o długości około 500 metrów pod Parkiem Pięciu Sióstr.

Wyjazd z tunelu znajdzie się między jezdniami ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. w pobliżu ulicy Szczęśliwickiej. Trasa będzie prowadzić między jezdniami ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. aż do ulicy Grójeckiej. Na końcu trasy powstanie węzeł rozjazdowy, który pozwoli tramwajom skręcać w kierunku centrum, Okęcia lub pętli Banacha.
Dzięki tej inwestycji pasażerowie będą mogli łatwo i szybko dojechać do stacji Warszawa Zachodnia. Pod samą stacją powstanie wygodny podziemny węzeł przesiadkowy, który ułatwi przesiadki na perony kolejowe oraz autobusowe. Czas przejazdu z ulicy Grójeckiej do Dworca Zachodniego wyniesie około pięciu minut, natomiast z metra Politechnika - nieco ponad kwadrans. Ta inwestycja jest częścią większego projektu rozwoju transportu miejskiego w Warszawie.

Planowany podziemny przystanek tramwajowy będzie całkowicie nowoczesnym obiektem przypominającym stacje metra, jednak zauważalne będą znaczące różnice w wysokości peronów. W tym miejscu poziom peronów tramwajowych będzie niższy niż peronów kolejki WKD. Dzięki temu, pasażerowie łatwo będą mogli przesiąść się z jednego środka transportu na drugi, korzystając z ruchomych schodów i wind bez konieczności wychodzenia na powierzchnię.
Docelowo, do tego podziemnego przystanku tramwajowego będą kursować tramwaje z Wilanowa. Na początku, do momentu zbudowania nowych torów wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku, tramwaje będą kursować z ulicy Grójeckiej.
W celu zapewnienia możliwości zmiany kierunku jazdy tramwajów, zostaną zbudowane nowe tory na końcu trasy, a na takiej linii będą musiały jeździć tramwaje dwukierunkowe, takie jak Jazzy lub nowe modele Hyundaia.
Harmonogram inwestycji i koszt
Prace budowlane nad tym projektem rozpoczną się w latach 2024 i 2025 i przewidywany czas realizacji to 26 miesięcy. Cała inwestycja jest częścią większego projektu "Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą" i jest planowana do dofinansowania z Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027. Całkowita wartość inwestycji wynosi około 224 milionów złotych.
Warszawa jest miastem prowadzącym największy w Polsce program inwestycji tramwajowych. Obecnie trwają prace budowlane nad ponad 11 kilometrami nowych tras tramwajowych na Kasprzaka, Gagarina oraz do Wilanowa. Tramwaje Warszawskie pracują nad kolejnymi trasami na Gocław, Pola Mokotowskiego, Zieloną Białołękę oraz wzdłuż Modlińskiej. Ponadto, na terenie Annopola powstaje najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce. W sumie, do Warszawy zostanie dostarczonych 123 niskopodłogowych i dwukierunkowych tramwajów Hyundai, z czego już 76 z nich jest na miejscu.

Inne wiadomości o Zajezdnia Annopol
- Tak nowoczesnej zajezdni w Polsce jeszcze nie było. Inwestycja za ponad 650 mln zł w Warszawie 2022-11-14 15:32:20
- W Warszawie powstanie najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce 2021-12-13 09:06:09
- Warszawa z przetargiem na najnowocześniejszą zajezdnię tramwajową 2020-12-31 10:11:32
Komentarze
Brak wpisów.