Rusza realizacja kluczowych systemów w warszawskim wieżowcu na styku dzielnic Śródmieście i Wola


2025.12.01
Autor: Piotr Maślak
W centrum Warszawy ruszyły zaawansowane prace instalacyjne przy Upper One - jednym z najbardziej ambitnych biurowców powstających obecnie w Polsce. Wieżowiec, który osiągnie wysokość ponad 130 metrów to największa obecnie inwestycja biurowa w stolicy.

W warszawskim Śródmieściu trwa budowa Upper One - wysokościowego biurowca klasy A, który powstaje na terenie po wyburzonym budynku Atrium International. Obiekt ma stać się jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie budynków biurowych w kraju.

Upper One będzie miał 34 kondygnacje nadziemne oraz pięć poziomów podziemnych. Około 36 tys. m² powierzchni biurowej uzupełni nowoczesna infrastruktura zaprojektowana tak, by zmniejszać zapotrzebowanie na energię i zapewnić wysoki komfort pracy. Planowane jest pozyskanie certyfikatów LEED Platinum i WELL, co wymaga zastosowania najbardziej zaawansowanych rozwiązań w zakresie jakości środowiska wewnętrznego oraz efektywności energetycznej.
Upper One - nowy wieżowiec na mapie Warszawy - fot. materiały inwestora

Na budowie wieżowca rozpoczęły się zaawansowane prace instalacyjne, za dostarczenie i wykonanie których odpowiada SPIE Stangl Technik, spółka znana z realizacji skomplikowanych projektów inżynieryjnych. Prace prowadzone są w wymagających warunkach. Ograniczona przestrzeń i złożona logistyka transportu pionowego i poziomego wymaga precyzyjnej organizacji oraz użycia specjalistycznego sprzętu. Nad całością działań czuwa kierownik projektu, Marcin Balcerczak.
Budowa wieżowca Upper One w Warszawie, fot. materiały prasowe

Parametry techniczne planowanego biurowca podkreślają jego skalę. Moc grzewcza ma wynieść 4900 kW, chłodnicza 4220 kW, a systemy wentylacyjne zapewnią przepływ 280 tys. m³ powietrza na godzinę. Infrastruktura elektryczna obejmie m.in. zasilanie o mocy 3900 kW, transformatory 4 × 1600 kVA oraz generator 1500 kVA. Wbudowane zostaną również stacje ładowania pojazdów elektrycznych, co jest elementem strategii wspierania niskoemisyjnego transportu.

Projekt otrzymał status „Najlepszej praktyki rynkowej” na podstawie niezależnej analizy ESG przeprowadzonej przez Cushman & Wakefield. Wyróżniono go za wysoki poziom zgodności z kryteriami środowiskowymi, społecznymi i dotyczącymi ładu korporacyjnego.

Zakończenie budowy planowane jest na 2027 rok. Generalnym wykonawcą ponad 130-metrowego Upper One jest firma Strabag. Projekt architektoniczny przygotowała polska pracownia Medusa Group, która - we współpracy z austriackim biurem MHM Architects.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.