
Łódź
Wiadomości
Gotowa jedna z najważniejszych inwestycji w aglomeracji łódzkiej
We wtorek, 28 listopada pierwsi kierowcy przejechali nowo otwartym fragmentem Trasy Górnej, która jest częścią drogi krajowej nr 91, ułatwiającej połączenie centrum Łodzi z autostradą A1.
Ostatni fragment Trasy Górnej to odcinek od skrzyżowania z ul. Rzgowską do ul. św. Rafała Kalinowskiego, który stanowi część drogi krajowej nr 91, ułatwiającej połączenie centrum Łodzi z autostradą A1. Inwestycja pozwoli ponadto na odciążenie lokalnych dróg na południu miasta od ruchu pojazdów ciężarowych. Kolejną zaletą otwartej trasy jest uzyskanie nowych terenów inwestycyjnych o łącznej powierzchni 44 ha.
Nowo otwarty fragment Trasy Górnej to dwa pasy ruchu – po jednym w każdą stronę, a także chodniki oraz przystanki autobusowe. Powstał również ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 m i wybudowano 4 ronda na skrzyżowaniach z ulicami: Nowe Górki, Bronisin, Brójecka i św. Rafała Kalinowskiego. Dopełnieniem inwestycji było nasadzenie prawie 3000 drzew i ponad 22 tys. krzewów. Teren został uzbrojony, powstało odwodnienie, oświetlenie wraz z ekranami akustycznymi.
Trasą Górną nazywane są wybudowane w latach 2012-2014 odcinki: od ul. Pabianickiej do ul. Paradnej i od ul. Paradnej do ul. Rzgowskiej. Ten fragment ulicy otrzymał nazwę al. Władysława Bartoszewskiego.
Generalnym wykonawcą inwestycji była firma Strabag, która zrealizowała zadanie za kwotę 128,5 mln zł., z czego 62,4 mln zł pochodziło z dofinansowania unijnego.
Ostatni fragment Trasy Górnej to odcinek od skrzyżowania z ul. Rzgowską do ul. św. Rafała Kalinowskiego, który stanowi część drogi krajowej nr 91, ułatwiającej połączenie centrum Łodzi z autostradą A1. Inwestycja pozwoli ponadto na odciążenie lokalnych dróg na południu miasta od ruchu pojazdów ciężarowych. Kolejną zaletą otwartej trasy jest uzyskanie nowych terenów inwestycyjnych o łącznej powierzchni 44 ha.
Nowo otwarty fragment Trasy Górnej to dwa pasy ruchu – po jednym w każdą stronę, a także chodniki oraz przystanki autobusowe. Powstał również ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 m i wybudowano 4 ronda na skrzyżowaniach z ulicami: Nowe Górki, Bronisin, Brójecka i św. Rafała Kalinowskiego. Dopełnieniem inwestycji było nasadzenie prawie 3000 drzew i ponad 22 tys. krzewów. Teren został uzbrojony, powstało odwodnienie, oświetlenie wraz z ekranami akustycznymi.
Trasą Górną nazywane są wybudowane w latach 2012-2014 odcinki: od ul. Pabianickiej do ul. Paradnej i od ul. Paradnej do ul. Rzgowskiej. Ten fragment ulicy otrzymał nazwę al. Władysława Bartoszewskiego.
Generalnym wykonawcą inwestycji była firma Strabag, która zrealizowała zadanie za kwotę 128,5 mln zł., z czego 62,4 mln zł pochodziło z dofinansowania unijnego.
Inne wiadomości o Strabag
- Może ruszać przebudowa ważnej ulicy w centrum Warszawy. Nowa Grzybowska odmieni tę część Woli 2025-08-06 06:50:56
- Rusza realizacja nowoczesnego centrum technologicznego na Śląsku. Powstanie unikatowy projekt SHAFT Katowice 2025-08-01 09:39:35
- W Łodzi powstaje afrykańska sawanna. Będzie gotowa przed wakacjami 2026 roku 2025-07-25 09:29:29
- Ulica w centrum Warszawy przestanie szpecić. Podpisano umowę na przebudowę Grzybowskiej 2025-07-11 07:05:54
-
Komentarze
Brak wpisów.