Wrocław: Mosty Pomorskie ze stylowymi latarniami. Remont może zakończyć się przed terminem


2022.08.02
Autor: Piotr Maślak
Jest szansa, że remont mostów Pomorskich we Wrocławiu zakończy się wcześniej niż zakładał harmonogram inwestycji. W ostatnim czasie zamontowane zostały stylowe latarnie, a niedługo pojawią się także maszkarony. Pasażerowie będą mogli także korzystać z przystanku w stylu wiedeńskim.

Wielkimi krokami zbliża się oddanie do użytku mostów Pomorskich we Wrocławiu. Pojawiły się już stylowe latarnie, a obecnie trwa obudowa piaskowcem sterczyn, czyli pionowych konstrukcji, na których znajduje się oświetlenie. Później przyjdzie czas na balustrady i maszkarony, czyli dekoracyjne rzeźby w postaci stylizowanej głowy ludzkiej. Zamontowane latarnie zostały odtworzone na wzór tych zniszczonych w czasie II wojny światowej.

Niemal wykończony jest już most Pomorski Północny, gdzie wykonawcy pozostało już tylko ułożenie instalacji tramwajowych naziemnych, czyli trakcji, a także drobne prace wykończeniowe. Przy skrzyżowaniu z ul. Księcia Witolda ułożone zostały płyty pod torowisko tramwajowe.

Pojawi się także przystanek w stylu wiedeńskim między mostem Pomorskim Północnym, a ul. Księcia Witolda, który poprawi komfort i bezpieczeństwo pasażerom. Rozwiązanie takie polega na podwyższeniu do poziomu chodnika nawierzchni jezdni w rejonie przystanku. Tego typu rozwiązania we Wrocławiu znajdują się m.in. na ul. Glinianej, Traugutta, Hubskiej, Piłsudskiego, Krupniczej i Trzebnickiej.

Jest szansa, że remont mostów Pomorskich zakończy się przed zaplanowanym terminem. Prace postępują szybciej niż zakładał harmonogram inwestycji, więc wszystko wskazuje na to, że mosty zostaną oddane do użytku w I kwartale 2023 roku.

Mosty Pomorskie we Wrocławiu łączą północny i południowy brzeg Odry ze znajdującą się pomiędzy nimi Kępą Mieszczańską. Przeprawa to dwukierunkowa jezdnia szerokości od 11 do 14,4 metrów, niosąca środkiem dwutorową linię tramwajową. Prace remontowe rozpoczęły się w marcu 2020 roku, w ramach których zniknęła m.in. szpecąca rura ciepłownicza, która przełożona została pod dno Odry. Koszt przebudowy mostów to blisko 70 milionów złotych brutto. Pieniądze wykłada Miasto Wrocław, Fortum oraz MPWiK. Generalnym wykonawcą inwestycji jest ProTra Building.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.