Biurowiec Pin Park we Wrocławiu na starcie

2017.03.23

Pracownia architektoniczna AP Szczepaniak przygotowała projekt kompleksu biurowego Pin Park, który powstanie przy ulicy Fabrycznej we Wrocławiu. Realizacja inwestycji ruszy na przełomie II i III kwartału tego roku.

Pin Park będzie nowoczesnym biurowcem o łącznej powierzchni 52 000 metrów kwadratowych. Oprócz biur kompleks oferował będzie szereg dodatkowych usług takich jak: pralnia, klub fitness, sklep spożywczy, drogeria, kawiarnia czy restauracja.

Kompleks budynków biurowych, który budowany będzie etapowo, powstanie na terenie poprzemysłowym. Na działce przy ulicy Fabrycznej przez lata znajdowała się fabryka wagonów Pafawag.

Zanim jednak rozpocznie się właściwa budowa pierwszego etapu, konieczne jest przygotowanie nieruchomości. Deweloper- firma Probuild przebudował już kolidującą infrastrukturę, a niebawem rozpocznie rozbiórkę pozostałości po dawnym zakładzie.

Docelowo inwestycja Pin Park składała się będzie z trzech biurowców, każdy będzie miał osiem kondygnacji i dysponował będzie powierzchnia około 2 400 mkw.

Podstawę kompozycji stanowi dwukondygnacyjny naziemny garaż, natomiast część biurowa (w kształcie zbliżonym do litery "L"), wydziela wewnętrzny dziedziniec stanowiący strefę wejściową oraz zaplecze rekreacyjne dla segmentu biurowego


- tłumaczy Agnieszka Szczepaniak, architekt z pracowni AP Szczepaniak

W części frontowej inwestycji został zaprojektowany główny plac z elementami małej architektury, na którym będą mogły odbywać się zajęcia jogi lub fitness.

Jedną z ciekawszych propozycji, jaką zaoferuje deweloper to tzw. PinBus, który będzie dowoził pracowników do znajdującej się w pobliżu stacji kolejowej oraz pętli tramwajowej przy ulicy Robotniczej.

Wspomniany dziedziniec to element, który wyróżnia nowo powstającą inwestycję. Znajduje się on na drugiej kondygnacji (ponad garażami), do której - przez wysoką bramę pomiędzy skrzydłami budynku - prowadzą schody (tradycyjne oraz ruchome). Dziedziniec ma za zadanie połączyć wszystkie etapy budowy kompleksu, w tym trzeci i ostatni poprzez mostek znajdujący się nad wewnętrzną drogą dojazdową


- dodaje Paweł Szczepaniak, architekt z AP Szczepaniak.

Źródło: Urbanity.pl

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.