A co z tymi, którzy jeszcze nie wykańczali mieszkań, nie podpisali umowy na dostawę prądu,? Oni nie korzystali z kontenerów- to jest pewne. Czy mają finansować odpadki budowlane pozostałych mieszkańców? Pytanie do dewelopera, prośba o odpowiedź.( wiadomo, że odpowiada tylko na wybrane przez siebie zagadnienia- może tym razem pokaże, że jest w porządku?)
Lokator
Gość
2012-12-08 13:17:46
Poza tym:
1) czy to w ogole jest zgodne z prawem, ze chce od nas pobierac opłąty za zarządzanie, jeśli nie byliśmy jeszcze formalnie właścicielami mieszkania? 2) Czy opłaty za kontenery uwzględniają również pozostałe mieszkania? Przeciez tam ekipy developera też remontowały (malowanie, szpachlowanie itd. ) i gdzie wrzucały śmieci ? Bo wg mnie swoich ludzi comfortime już nie uwzględnił.
gosc
Gość
2012-12-09 14:06:59
Witam! mam pytanie, czy ktos juz myslal o zabudowaniu balkonu? Nie wiem jak u innych lokatorow ale u nas jak pada deszcz to caly balkon jest mokry. Nawet prania nie mozna wywiesic, czy wogole wspolnota na to by sie zgodzila, oczywiscie bez wioski tylko ladnie to zrobic
marcin
Gość
2012-12-09 14:52:13
A nie wystarczy zamontować wikliny wokół balkonu?
kangus
Gość
2012-12-09 16:33:04
Wracając do tematu FV. Do mnie równiez takowa przyszła i mam wątpliwości głównie co do ogrzewania (i kosztów zarządu ale to inna bajka). Na jakiej podstawie deweloper później rozliczy c.o. skoro w dniu podpsania aktu notarialnego nie zostały spisane liczniki? Na jakiej podstawie stwierdzi jaka kwota powinna być dla niego a jaka dla Wspólnoty? (Moje zuzycie ciepła do dnia podpisania aktu było 0, gdyż grzejniki były zdjęte ze ścian.)
jacek-gość
Gość
2012-12-09 17:42:02
tylko dobry prawnik i kończą się wasze kłopoty
anty-gość
Gość
2012-12-09 18:13:57
ręce precz od balkonów, po co zdecydowałeś się na kupno mieszkanie z dużym balkonem, to chyba logiczne że będzie padać i sypać... nie da się zabudowąć balkonu na 4ogrodach nawet bez choćby cienia wiochy.... zacznij przygotowywać się do wyprzedaży poświątecznych, jakieś gustowne białe skarpetki do sandałów...
Lokator
Gość
2012-12-09 18:16:29
Ludzie, po co tu poruszacie nasze osiedlowe tematy. Mamy swoje forum i tam się wypowiadajcie. Tak tylko dajecie pożywke trolom.
lokator
Gość
2012-12-09 21:39:43
Witam, mój poprzednik ma rację. Piszcie o naszych sprawach na naszym forum.
gość
Gość
2012-12-10 07:22:07
Mam wrażenie, że troli jest tu więcej niż faktycznych mieszkańców
mieszkanka
Gość
2012-12-10 12:44:32
Czy nie mieliśmy czasem dostawać rozliczenia co miesiąc do skrzynki? A czynsz płatny jest do 10 każdego miesiąca, a jeszcze nic w skrzynce nie było :/
arcia
Użytkownik
2012-12-10 12:46:39
Z tego co pamietam zaliczki na czynsz platne sa w takiej samej wysokosci co miesiac, rozliczenie nastapi po odczytaniu licznikow wody i ogrzewania i wtedy czynsz moze sie zmienic. Na razie placimy tyle samo co w poprzednich m-cach.
mieszkanka
Gość
2012-12-10 14:40:26
tak tak, wiem, ale chodziło mi o sam \"rachunek\" , tak jak dostaliśmy wcześniej za część października i za listopad te \"papierki\" , to myślałam, że za grudzień też dadzą coś takiego. a poda ktoś linka do forum? widziałam,że gdzieś był, ale nie mogę odszukać tego postu.
gosc
Gość
2012-12-10 16:36:12
na ostatnim spotkaniu w garażu wpisywałam się na listę z numerem telefonu jako \"przedstawiciel\" klatki, czy rozsyłał ktoś maile do nas, bo nic nie dostałam.
sąsiad
Gość
2012-12-11 08:36:59
Wysłałem do wszystkich osób z listy maila z kontaktami do innych osób podaj mi numer Twojej klatki a skontaktuje się z Tobą, być może źle odczytałem Twojego maila.
mieszkanka
Gość
2012-12-12 11:58:42
Żartowniś :) A tak poważnie, ktoś poda ten adres?
Lokator
Gość
2012-12-12 17:44:11
Ale naprawde jest na każdych drzwiach wejściowych do klatek :)
mieszkanka
Gość
2012-12-12 19:13:26
podaj emil to napiszę ten adres
arcia
Użytkownik
2012-12-12 19:50:58
Adres nowego forum jest faktycznie w kazdej klatce, nie mozemy tu napisac, bo administrator kasuje takie informacje :D
gościówa
Gość
2012-12-12 21:04:14
Myślę, że należy zamontować daszek nad wejsciem do klatek, gdzie go brakuje, u nas jest straszny problem z domofonem w tą pogodę, poza tym gdy jest deszcz nie ma gdzie sie schować czekając a ktoś z góry otworzy drzwi...
mieszkanka
Gość
2012-12-12 22:56:10
Jestem za , tylko my nie mamy żadnej rezerwy w finansach naszej wspólnoty
Miko
Użytkownik
2012-12-14 00:10:37
Witam wszystkich Sąsiadów. Dołączę do batalii o czynszach.Przy kupnie zapewniano mnie za czynsz będzie w granicach 2.5-3 zł/m2.Za 48m płacę (zgodnie z listopadowym rachunkiem wraz z Funduszem Remontowym) 270 zl + 90 zl GARAŻ. Pomijając zasadność naliczania opłat za czynsz mieszkania U D E R Z A wysokość opłaty za miejsce postojowe w garażu podziemnym (za które de facto zapłaciłem sporą sumę!) Dla lepszego rozeznania policzmy 231 miejsc x 90 zł =20 790zl /miesiac koszt utrzymania hali ? rozbijajac : Zaliczka na utrzymanie wnętrza 15 zł/mc Wywóz śmieci ???? 14 zł/mc (Zaraz , jakich śmieci ?)
Według mnie ten temat oprócz FV za koszty eksploatacji przed przekazaniem mieszkania to NR 1 do dyskusji na następnym zebraniu i podjęcia ew kroków. Co do czynszów pozwoliłem sobie zdobyć info o opłatach u SGI na Przyjaciół Żołnierza bardzo podobna inwestycja - zerknijcie dla porównania.
p.s Daszki nad klatkami- każdy z odwiedzających mnie gości pyta o 3 rzeczy ,pierwsza - idiotyczny brak zadaszenia przed klatkami , druga - najgorsze na świecie , pełne much , głośne i absolutnie niewyglądające lampy na klatkach, 3 - domofony które nie działają - ZMORA żeby się dostać trzeba wklepać 10 znaków! nikt z ulicy nie jest w stanie zwyczajnie zadzwonić bo nie wie jak- gdzie jest instrukcja ? Co do wystrzeliwającego głownego bezpiecznika na klatce powiedziano mi , że jest to spowodowane za małym poborem energii na osiedlu ,stąd w gniazdkach jest duzo więcej niz 220 v (sprawdzcie) , nie wpływa to negatywnie na sprzety elektroniczne ale czesto przepięcie \"dolatuje\" aż do głownego bezpiecznika.Wraz ze wzrostem poboru - powinno ustąpić.
Miko
Użytkownik
2012-12-14 00:29:07
Witam wszystkich Sąsiadów. Dołączę do batalii o czynszach.Przy kupnie zapewniano mnie za czynsz będzie w granicach 2.5-3 zł/m2.Za 48m płacę (zgodnie z listopadowym rachunkiem wraz z Funduszem Remontowym) 270 zl + 90 zl GARAŻ. Pomijając zasadność naliczania opłat za czynsz mieszkania U D E R Z A wysokość opłaty za miejsce postojowe w garażu podziemnym (za które de facto zapłaciłem sporą sumę!) Dla lepszego rozeznania policzmy 231 miejsc x 90 zł =20 790zl /miesiac koszt utrzymania hali ? rozbijajac : Zaliczka na utrzymanie wnętrza 15 zł/mc Wywóz śmieci ???? 14 zł/mc (Zaraz , jakich śmieci ?)
Według mnie ten temat oprócz FV za koszty eksploatacji przed przekazaniem mieszkania to NR 1 do dyskusji na następnym zebraniu i podjęcia ew kroków. Co do czynszów pozwoliłem sobie zdobyć info o opłatach u SGI na Przyjaciół Żołnierza bardzo podobna inwestycja - zerknijcie dla porównania.
Miko
Użytkownik
2012-12-14 00:33:46
1 koszty utrzymania porządku na klatkach schodowych i terenie zewnętrznym wraz z konserwacją bieżącą części wspólnych 0,51 zł 2 Materiały konserwacyjne i prace dodatkowe (mycie okien, fasad od strony tarasów, ), naprawy bram garażowych i pogotowie lokatorskie. 0,08 zł Â projekt organizacji ruchu na osiedlu + realizacja 2a akcja zima 0,01 zł 3 zakupy materiałów organizacyjnych - dot. zieleni - nawozy i nasadzenia, częściowa rekultywacja trawników, 0,03 zł 4 energia elektryczna części wspólnych 0,31 zł 5 ubezpieczenie nieruchomości 0,08 zł 6 obsługa bankowa 0,01 zł 7 materiały biurowe+ poczta, sala na zebrania, uzupełnienie kart telefonicznych dla Zarządu (10 zł/m-ce/os) 0,02 zł 8 Przegląd budowlany nieruchomości (ogólnobudowlany 1500, kominiarski 3500, urządzeń P-POŻ 2500) + UDT 5000 i pomiary elektryczne dźwigi 2300 0,07 zł 9 wynagrodzenie zarządcy 0,57 zł 10 prace organizacyjne na nieruchomości; woda wspólna; 0,01 zł ------------------------------- RAZEM 1,70 zł
Miko
Użytkownik
2012-12-14 00:40:02
Koszt zarządu nieruchomością wspólną (w tym; koszty utrzymania porządku, konserwacji, ubezpieczenie, oświetlenie, obsługa bankowa, wynagrodzenie zarządcy; przeglądy nieruchomości itp.) 1,70 zł za m2 Zaliczka na poczet utrzymania dźwigów osobowych 0,43zł za m2 Zaliczka na poczet funduszu remontowego0,20 zł za m2 Zaliczka na poczet podgrzania wody i odbioru ścieków 39,24 zł 4mÂł*9,81 zł (od lokalu) Zaliczka na poczet wywozu nieczystości 22,50 zł
LOKAL 46m2 + GARAŻ 18m2 +Fundusz remontowy = 210,32 zł całkowitego czynszu wraz z zaliczkami. Tez bym tak chciał!!! (360 zl)
Lokator
Gość
2012-12-14 08:48:14
Ewidentnie widać, że zarządca nas kroi. A kroi nas, bo został narzucony i robi co chce ze stawkami.
Przeciez to był ewidentny skok na kase ludzie ! Kasować taką kasę za pustą przestrzeń w hali garażowej za normalną stawkę, kto by się nie połasił !!
gość
Gość
2012-12-14 10:04:12
Współwłaściciele hali garażowej powinni jak najszybciej starać się o zmianę stawek, w przeciwnym wypadku na zakup miejsc postojowych nie będzie w dalszym ciągu nabywców. Czy deweloper jako współwłaściciel pozostałych miejsc też płaci te 90 zł miesięcznie od każdego? To można sprawdzić, bo takie dokumenty powinny być dostępne dla innych współwłaścicieli. Śmieci-14 zł x231=3234zł, w związku z tym pytanie, ile kontenerów? śmieci z hali wywieziono przeciętnie w jednym miesiącu? Istny cyrk. A co z pozostałymi z tych 90 zł, jak są wypunktowane? Może lepiej stać pod chmurką? Do kosztów dojdzie jeszcze podatek/wyższy niż za 1m mieszkania/ + użytkowanie wieczyste, czyli faktyczny miesięczny koszt miejsca postojowego wyniesie średnio około 140-150zł. Myślę, że zarządca nie powinien zarządzać halą, może wyłonić spośród współwłaścicieli grupę do rozliczeń miesięcznych kosztów jej użytkowania. Czy to jest realne dopóki deweloper ma większość?
Miko
Użytkownik
2012-12-14 11:21:29
GARAŻ C.D. Szybkie przeliczenie ilości śmieci generowanych przez garaż.
Cennik firmy JUMAR na wywóz odpadów komunalnych niesortowanych z dnia 14.12.2012 pojemnik 120l - 12.01zł brutto pojemnik 240l - 22.43 zł brutto pojemnik 1100l - 68,28 zł brutto
biorąc stawkę wywozu śmieci za moje miejsce (13 zł) : 13 x 231 (ilość miejsc postojowych) = 3003 zł zostały przeznaczone na wywóz śmieci w LISTOPADZIE.
3003 zł /68,28 (największy pojemnik) = prawie 44 pojemniki o wielkości 1100l co daje nam okrągła sumę 48 400 Litrów śmieci z samego garażu tylko w listopadzie!(może to spadające liście ?) (słownie czterdzieści osiem tysięcy czterysta litrów!!!!!!!!!!!)
Do tego doliczmy zaliczki na utrzymanie wnętrza 15 zł x 231 miejsc postojowych = 3465 zl(sprzątanie ?wymiana żarówek ? bo przecież nie naprawa bramy która wiecznie się psuje a jest zapewne na gwarancji ?)
...i na koniec absurdalna stawka kosztu zarządu nieruchomosci wspólnej za metr równa z mieszkaniami czyli 1.95 zł !!!
arcia
Użytkownik
2012-12-14 11:32:08
Przy wjezdzie do garazu wisi baner informujacy o wynajmie miejsc postojowych (info w biurze srzedazy), ciekawa jestem ile za wynajem policza. Wydaje mi sie teraz, ze bardziej oplacalo mi sie wynajac niz placic kupe kasy kupujac miejsce i do tego dochodzi tak wysoka stawka co miesiac, nie moge tego pojac i oczywiscie tak jak przedmowca napisal koszty pod. od nieruchomosci sa bardzo duze ;/
gość
Gość
Lokator
Gość
1) czy to w ogole jest zgodne z prawem, ze chce od nas pobierac opłąty za zarządzanie, jeśli nie byliśmy jeszcze formalnie właścicielami mieszkania?
2) Czy opłaty za kontenery uwzględniają również pozostałe mieszkania? Przeciez tam ekipy developera też remontowały (malowanie, szpachlowanie itd. ) i gdzie wrzucały śmieci ? Bo wg mnie swoich ludzi comfortime już nie uwzględnił.
gosc
Gość
marcin
Gość
kangus
Gość
jacek-gość
Gość
anty-gość
Gość
Lokator
Gość
lokator
Gość
mój poprzednik ma rację.
Piszcie o naszych sprawach na naszym forum.
gość
Gość
mieszkanka
Gość
arcia
Użytkownik
mieszkanka
Gość
a poda ktoś linka do forum? widziałam,że gdzieś był, ale nie mogę odszukać tego postu.
gosc
Gość
sąsiad
Gość
mieszkanka
Gość
Lokator
Gość
mieszkanka
Gość
arcia
Użytkownik
gościówa
Gość
mieszkanka
Gość
Miko
Użytkownik
Dołączę do batalii o czynszach.Przy kupnie zapewniano mnie za czynsz będzie w granicach 2.5-3 zł/m2.Za 48m płacę (zgodnie z listopadowym rachunkiem wraz z Funduszem Remontowym) 270 zl + 90 zl GARAŻ. Pomijając zasadność naliczania opłat za czynsz mieszkania U D E R Z A wysokość opłaty za miejsce postojowe w garażu podziemnym (za które de facto zapłaciłem sporą sumę!)
Dla lepszego rozeznania policzmy
231 miejsc x 90 zł =20 790zl /miesiac koszt utrzymania hali ?
rozbijajac :
Zaliczka na utrzymanie wnętrza 15 zł/mc
Wywóz śmieci ???? 14 zł/mc (Zaraz , jakich śmieci ?)
Według mnie ten temat oprócz FV za koszty eksploatacji przed przekazaniem mieszkania to NR 1 do dyskusji na następnym zebraniu i podjęcia ew kroków.
Co do czynszów pozwoliłem sobie zdobyć info o opłatach u SGI na Przyjaciół Żołnierza bardzo podobna inwestycja - zerknijcie dla porównania.
https://www.dropbox.com/s/5rhud7qrt9taayx/Sk%C5%82ad%20warcis%C5%82awa.docx
Miko
Użytkownik
Co do wystrzeliwającego głownego bezpiecznika na klatce powiedziano mi , że jest to spowodowane za małym poborem energii na osiedlu ,stąd w gniazdkach jest duzo więcej niz 220 v (sprawdzcie) , nie wpływa to negatywnie na sprzety elektroniczne ale czesto przepięcie \"dolatuje\" aż do głownego bezpiecznika.Wraz ze wzrostem poboru - powinno ustąpić.
Miko
Użytkownik
Dołączę do batalii o czynszach.Przy kupnie zapewniano mnie za czynsz będzie w granicach 2.5-3 zł/m2.Za 48m płacę (zgodnie z listopadowym rachunkiem wraz z Funduszem Remontowym) 270 zl + 90 zl GARAŻ. Pomijając zasadność naliczania opłat za czynsz mieszkania U D E R Z A wysokość opłaty za miejsce postojowe w garażu podziemnym (za które de facto zapłaciłem sporą sumę!)
Dla lepszego rozeznania policzmy
231 miejsc x 90 zł =20 790zl /miesiac koszt utrzymania hali ?
rozbijajac :
Zaliczka na utrzymanie wnętrza 15 zł/mc
Wywóz śmieci ???? 14 zł/mc (Zaraz , jakich śmieci ?)
Według mnie ten temat oprócz FV za koszty eksploatacji przed przekazaniem mieszkania to NR 1 do dyskusji na następnym zebraniu i podjęcia ew kroków.
Co do czynszów pozwoliłem sobie zdobyć info o opłatach u SGI na Przyjaciół Żołnierza bardzo podobna inwestycja - zerknijcie dla porównania.
Miko
Użytkownik
2 Materiały konserwacyjne i prace dodatkowe (mycie okien, fasad od strony tarasów, ), naprawy bram garażowych i pogotowie lokatorskie. 0,08 zł
 projekt organizacji ruchu na osiedlu + realizacja
2a akcja zima 0,01 zł
3 zakupy materiałów organizacyjnych - dot. zieleni - nawozy i nasadzenia, częściowa rekultywacja trawników, 0,03 zł
4 energia elektryczna części wspólnych 0,31 zł
5 ubezpieczenie nieruchomości 0,08 zł
6 obsługa bankowa 0,01 zł
7 materiały biurowe+ poczta, sala na zebrania, uzupełnienie kart telefonicznych dla Zarządu (10 zł/m-ce/os) 0,02 zł
8 Przegląd budowlany nieruchomości (ogólnobudowlany 1500, kominiarski 3500, urządzeń P-POŻ 2500) + UDT 5000 i pomiary elektryczne dźwigi 2300 0,07 zł
9 wynagrodzenie zarządcy 0,57 zł
10 prace organizacyjne na nieruchomości; woda wspólna; 0,01 zł
-------------------------------
RAZEM 1,70 zł
Miko
Użytkownik
Zaliczka na poczet utrzymania dźwigów osobowych 0,43zł za m2
Zaliczka na poczet funduszu remontowego0,20 zł za m2
Zaliczka na poczet podgrzania wody i odbioru ścieków 39,24 zł 4mÂł*9,81 zł (od lokalu)
Zaliczka na poczet wywozu nieczystości 22,50 zł
LOKAL 46m2 + GARAŻ 18m2 +Fundusz remontowy = 210,32 zł całkowitego czynszu wraz z zaliczkami.
Tez bym tak chciał!!! (360 zl)
Lokator
Gość
Przeciez to był ewidentny skok na kase ludzie ! Kasować taką kasę za pustą przestrzeń w hali garażowej za normalną stawkę, kto by się nie połasił !!
gość
Gość
Śmieci-14 zł x231=3234zł, w związku z tym pytanie, ile kontenerów? śmieci z hali wywieziono przeciętnie w jednym miesiącu? Istny cyrk. A co z pozostałymi z tych 90 zł, jak są wypunktowane? Może lepiej stać pod chmurką? Do kosztów dojdzie jeszcze podatek/wyższy niż za 1m mieszkania/ + użytkowanie wieczyste, czyli faktyczny miesięczny koszt miejsca postojowego wyniesie średnio około 140-150zł. Myślę, że zarządca nie powinien zarządzać halą, może wyłonić spośród współwłaścicieli grupę do rozliczeń miesięcznych kosztów jej użytkowania. Czy to jest realne dopóki deweloper ma większość?
Miko
Użytkownik
Szybkie przeliczenie ilości śmieci generowanych przez garaż.
Cennik firmy JUMAR na wywóz odpadów komunalnych niesortowanych z dnia 14.12.2012
pojemnik 120l - 12.01zł brutto
pojemnik 240l - 22.43 zł brutto
pojemnik 1100l - 68,28 zł brutto
biorąc stawkę wywozu śmieci za moje miejsce (13 zł) :
13 x 231 (ilość miejsc postojowych) = 3003 zł zostały przeznaczone na wywóz śmieci w LISTOPADZIE.
3003 zł /68,28 (największy pojemnik) = prawie 44 pojemniki o wielkości 1100l co daje nam okrągła sumę 48 400 Litrów śmieci z samego garażu tylko w listopadzie!(może to spadające liście ?) (słownie czterdzieści osiem tysięcy czterysta litrów!!!!!!!!!!!)
Do tego doliczmy zaliczki na utrzymanie wnętrza
15 zł x 231 miejsc postojowych = 3465 zl(sprzątanie ?wymiana żarówek ? bo przecież nie naprawa bramy która wiecznie się psuje a jest zapewne na gwarancji ?)
...i na koniec absurdalna stawka kosztu zarządu nieruchomosci wspólnej za metr równa z mieszkaniami czyli 1.95 zł !!!
arcia
Użytkownik