
Świnoujście
Wiadomości
Zatwierdzono miejsce, w którym powstanie terminal kontenerowy w Świnoujściu
Coraz bliżej rozpoczęcia budowy kluczowego projektu infrastrukturalnego, jakim jest Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że decyzja lokalizacyjna inwestycji jest już ostateczna. Kiedy do portu zawitają największe kontenerowce na świecie?
Arkadiusz Marchewka, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, poinformował, że decyzja lokalizacyjna terminala kontenerowego w Świnoujściu jest już ostateczna i obecnie prowadzone są już tylko prace nad uzupełnieniem materiałów potrzebnych do uzyskania decyzji środowiskowej.
Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu to kluczowa inwestycja infrastrukturalna, dzięki której polskie porty zwiększą możliwości przeładunkowe i logistyczne. Jest to ważny projekt w kontekście rosnącego ruchu towarowego, a także rozwoju gospodarczego regionu i poprawy pozycji Polski na międzynarodowej mapie transportowej.
Harmonogram inwestycji zakłada, że największe kontenerowce na świecie będą mogły korzystać z portu w Świnoujściu na Pomorzu Zachodnim już na przełomie lat 2028/2029. Prace budowlane prowadzone będą w dwóch etapach.
Świnoujski terminal kontenerowy będzie miał nabrzeże przeładunkowe o długości około 1,3 km i głębokości 17 metrów. Takie gabaryty pozwolą na jednoczesną obsługę dwóch statków oceanicznych o długości 400 metrów oraz jednego o długości około 200 metrów. Docelowo Głębokowodny Terminal Kontenerowy będzie miał wielkość około 70 ha i zdolność przeładunkową na poziomie 2 mln TEU rocznie.
Równolegle do procedur administracyjnych związanych z realizacją tej ważnej inwestycji, ministerstwo podjęło działania, które mają na celu usprawnienie transportu kontenerów z planowanego terminala kontenerowego. Jest to m.in. poprawa infrastruktury kolejowej na trasie C-E 59 oraz na linii kolejowej 401, łączącej Szczecin ze Świnoujściem.
Arkadiusz Marchewka, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, poinformował, że decyzja lokalizacyjna terminala kontenerowego w Świnoujściu jest już ostateczna i obecnie prowadzone są już tylko prace nad uzupełnieniem materiałów potrzebnych do uzyskania decyzji środowiskowej.
Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu to kluczowa inwestycja infrastrukturalna, dzięki której polskie porty zwiększą możliwości przeładunkowe i logistyczne. Jest to ważny projekt w kontekście rosnącego ruchu towarowego, a także rozwoju gospodarczego regionu i poprawy pozycji Polski na międzynarodowej mapie transportowej.
Harmonogram inwestycji zakłada, że największe kontenerowce na świecie będą mogły korzystać z portu w Świnoujściu na Pomorzu Zachodnim już na przełomie lat 2028/2029. Prace budowlane prowadzone będą w dwóch etapach.
Świnoujski terminal kontenerowy będzie miał nabrzeże przeładunkowe o długości około 1,3 km i głębokości 17 metrów. Takie gabaryty pozwolą na jednoczesną obsługę dwóch statków oceanicznych o długości 400 metrów oraz jednego o długości około 200 metrów. Docelowo Głębokowodny Terminal Kontenerowy będzie miał wielkość około 70 ha i zdolność przeładunkową na poziomie 2 mln TEU rocznie.
Równolegle do procedur administracyjnych związanych z realizacją tej ważnej inwestycji, ministerstwo podjęło działania, które mają na celu usprawnienie transportu kontenerów z planowanego terminala kontenerowego. Jest to m.in. poprawa infrastruktury kolejowej na trasie C-E 59 oraz na linii kolejowej 401, łączącej Szczecin ze Świnoujściem.
Terminal kontenerowy w Świnoujściu to wielka inwestycja rozwojowa – dla miasta, regionu i szerzej całego kraju. Decyzja lokalizacyjna jest ostateczna. Miejsce, w którym powstanie terminal, zostało zatwierdzone. Z prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście przedstawiliśmy projekty inwestycji, które zostaną zrealizowane w ramach budowy terminala i będą służyć mieszkańcom. To między innymi ścieżka rowerowa oraz nowa droga do plaży. Kolejową Nadodrzankę dostosujemy do wyższych prędkości. Na trasie będą jeździły 750-metrowe składy. Usuniemy też wąskie gardła, zwiększając przepustowość. Wydamy na to z KPO ponad 200 mln zł. Już we wrześniu wybierzemy najlepszy sposób na zmodernizowanie linii kolejowej na odcinku Świnoujście-Szczecinpowiedział: na X sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Arkadiusz Marchewka
Komentarze
Brak wpisów.