
Świnoujście
Wiadomości
Krok bliżej budowy potężnego portu kontenerowego w Świnoujściu
Rozpoczął się kolejny ważny etap budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu. Ogłoszony został przetarg dotyczący badań ferromagnetycznych dna w miejscu, gdzie wybudowany zostanie falochron. Inwestycja ma m.in. wypełnić lukę między Hamburgiem a Gdańskiem oraz zwiększyć dostępność transportową w zachodnim bazowym korytarzu transportowym sieci TEN-T między Skandynawią a krajami środkowej i centralnej Europy.
Do 23 marca 2024 roku mogą wpływać oferty w przetargu dotyczącym badań ferromagnetycznych dna w miejscu, gdzie planowana jest budowa terminala kontenerowego w Świnoujściu. Prace te mają za zadanie sprawdzić, czy czy na dnie spoczywają niewybuchy lub inne przeszkody. To pozwoli wyeliminować potencjalne zagrożenia dla przyszłej inwestycji.
Chodzi o teren byłej Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu. To tutaj powstać ma nowy terminal kontenerowy - długo wyczekiwana inwestycja przez branżę logistyczną i specjalistów. Terminal da spedytorom wybór i podniesie jakość świadczeń armatorów, zmniejszy także zatłoczenie terminali w szczycie przewozowym. Z kolei armatorom pozwoli zaoszczędzić nawet 2 dni w porównaniu z żeglugą do Gdańska.
Świnoujście może być szczególnie atrakcyjnym terminalem do obsługi tranzytu morskiego, tj. dostaw statkami dowozowymi do innych bałtyckich portów.
Terminal ma być umiejscowiony na wschód od falochronu obecnego terminala LNG, na obszarze "zalądowanym" w Zatoce Pomorskiej. Nabrzeże przeładunkowe będzie miało około 1,3 km długości oraz 17 metrów głębokości, co pozwoli na równoczesną obsługę dwóch statków oceanicznych o długości 400 m i jednego o długości około 200 m. Obszar terminala wyniesie około 70 ha. Zgodnie z założeniami, terminal w Świnoujściu będzie miał możliwość przeładowania rocznie około 2 mln TEU
Głębokowodny terminal kontenerowy ma rozpocząć działalność w 2028 roku.
Jest przetarg...
Do 23 marca 2024 roku mogą wpływać oferty w przetargu dotyczącym badań ferromagnetycznych dna w miejscu, gdzie planowana jest budowa terminala kontenerowego w Świnoujściu. Prace te mają za zadanie sprawdzić, czy czy na dnie spoczywają niewybuchy lub inne przeszkody. To pozwoli wyeliminować potencjalne zagrożenia dla przyszłej inwestycji.
Chodzi o teren byłej Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu. To tutaj powstać ma nowy terminal kontenerowy - długo wyczekiwana inwestycja przez branżę logistyczną i specjalistów. Terminal da spedytorom wybór i podniesie jakość świadczeń armatorów, zmniejszy także zatłoczenie terminali w szczycie przewozowym. Z kolei armatorom pozwoli zaoszczędzić nawet 2 dni w porównaniu z żeglugą do Gdańska.
Świnoujście może być szczególnie atrakcyjnym terminalem do obsługi tranzytu morskiego, tj. dostaw statkami dowozowymi do innych bałtyckich portów.
Lokalizacja terminala kontenerowego w Świnoujściu
Terminal ma być umiejscowiony na wschód od falochronu obecnego terminala LNG, na obszarze "zalądowanym" w Zatoce Pomorskiej. Nabrzeże przeładunkowe będzie miało około 1,3 km długości oraz 17 metrów głębokości, co pozwoli na równoczesną obsługę dwóch statków oceanicznych o długości 400 m i jednego o długości około 200 m. Obszar terminala wyniesie około 70 ha. Zgodnie z założeniami, terminal w Świnoujściu będzie miał możliwość przeładowania rocznie około 2 mln TEU
Głębokowodny terminal kontenerowy ma rozpocząć działalność w 2028 roku.
Komentarze
Brak wpisów.