Nowa przeprawa w Poznaniu połączyła brzegi Warty. Kluczowy etap budowy mostów Berdychowskich


2024.06.11
Autor: Piotr Maślak
Zamontowany został ostatni element konstrukcji stalowej łuku mostu nad Wartą. Symbolicznie połączone zostały brzegi Chwaliszewa i Ostrowa Tumskiego i z tej okazji podpisany został akt erekcyjny.

10 czerwca w konstrukcji mostu nad Wartą umieszczono kapsułę czasu z aktem erekcyjnym. Na powstającej przeprawie pieszo-rowerowej w Poznaniu zamontowany został ostatni element konstrukcji stalowej łuku, który waży około 25 ton i liczy 23 metry długości. Równolegle postępuje budowa drugiego mostu nad Kanałem Ulgi. Jest nieco krótszy, a jego konstrukcja stalowa połączyła brzegi Berdychowa i Ostrowa Tumskiego już pod koniec kwietnia

Całkowita masa mostu nad rzeką Wartą wynosi ponad 1,5 tys. ton. Długość to 165 metrów, natomiast szerokość w środku rozpiętości - 12 m. Zamontowana została ostatnia część podstawy przeprawy, montowana nad lustrem Warty, bezpośrednio nad szlakiem żeglugowym. Przy realizacji inwestycji wykorzystywany jest największym na świecie w tej kategorii żuraw samojezdny o udźwigu 1200 ton, który jest produkowany na zamówienie. Po scaleniu wszystkich elementów łuku nad Wartą wykonawca przystąpi do montażu górnych elementów konstrukcji stalowej, stanowiących pomost dla obiektu.

Z kolei budowa drugiego z mostów o długości 117 metrów między Ostrowem Tumskim a Berdychowem jest na znacznie zaawansowanym etapie. Przeprawa o długości 117 metrów między

Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Budimex. Z nowej przeprawy w Poznaniu będzie można skorzystać w przyszłe wakacje.

Mosty Berdychowskie to inwestycja, której głównym zadaniem jest poprawa komunikacji okolic kampusu Politechniki Poznańskiej z południowym rejonem Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią miasta, w tym ze Starym Rynkiem. Inwestycja ma również zaktywizować tereny południowego cypla Ostrowa Tumskiego.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.