
Poznań
Wiadomości
Nowa przeprawa w Poznaniu połączyła brzegi Warty. Kluczowy etap budowy mostów Berdychowskich
Zamontowany został ostatni element konstrukcji stalowej łuku mostu nad Wartą. Symbolicznie połączone zostały brzegi Chwaliszewa i Ostrowa Tumskiego i z tej okazji podpisany został akt erekcyjny.
10 czerwca w konstrukcji mostu nad Wartą umieszczono kapsułę czasu z aktem erekcyjnym. Na powstającej przeprawie pieszo-rowerowej w Poznaniu zamontowany został ostatni element konstrukcji stalowej łuku, który waży około 25 ton i liczy 23 metry długości. Równolegle postępuje budowa drugiego mostu nad Kanałem Ulgi. Jest nieco krótszy, a jego konstrukcja stalowa połączyła brzegi Berdychowa i Ostrowa Tumskiego już pod koniec kwietnia
Całkowita masa mostu nad rzeką Wartą wynosi ponad 1,5 tys. ton. Długość to 165 metrów, natomiast szerokość w środku rozpiętości - 12 m. Zamontowana została ostatnia część podstawy przeprawy, montowana nad lustrem Warty, bezpośrednio nad szlakiem żeglugowym. Przy realizacji inwestycji wykorzystywany jest największym na świecie w tej kategorii żuraw samojezdny o udźwigu 1200 ton, który jest produkowany na zamówienie. Po scaleniu wszystkich elementów łuku nad Wartą wykonawca przystąpi do montażu górnych elementów konstrukcji stalowej, stanowiących pomost dla obiektu.
Z kolei budowa drugiego z mostów o długości 117 metrów między Ostrowem Tumskim a Berdychowem jest na znacznie zaawansowanym etapie. Przeprawa o długości 117 metrów między
Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Budimex. Z nowej przeprawy w Poznaniu będzie można skorzystać w przyszłe wakacje.
Mosty Berdychowskie to inwestycja, której głównym zadaniem jest poprawa komunikacji okolic kampusu Politechniki Poznańskiej z południowym rejonem Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią miasta, w tym ze Starym Rynkiem. Inwestycja ma również zaktywizować tereny południowego cypla Ostrowa Tumskiego.
10 czerwca w konstrukcji mostu nad Wartą umieszczono kapsułę czasu z aktem erekcyjnym. Na powstającej przeprawie pieszo-rowerowej w Poznaniu zamontowany został ostatni element konstrukcji stalowej łuku, który waży około 25 ton i liczy 23 metry długości. Równolegle postępuje budowa drugiego mostu nad Kanałem Ulgi. Jest nieco krótszy, a jego konstrukcja stalowa połączyła brzegi Berdychowa i Ostrowa Tumskiego już pod koniec kwietnia
Całkowita masa mostu nad rzeką Wartą wynosi ponad 1,5 tys. ton. Długość to 165 metrów, natomiast szerokość w środku rozpiętości - 12 m. Zamontowana została ostatnia część podstawy przeprawy, montowana nad lustrem Warty, bezpośrednio nad szlakiem żeglugowym. Przy realizacji inwestycji wykorzystywany jest największym na świecie w tej kategorii żuraw samojezdny o udźwigu 1200 ton, który jest produkowany na zamówienie. Po scaleniu wszystkich elementów łuku nad Wartą wykonawca przystąpi do montażu górnych elementów konstrukcji stalowej, stanowiących pomost dla obiektu.
Z kolei budowa drugiego z mostów o długości 117 metrów między Ostrowem Tumskim a Berdychowem jest na znacznie zaawansowanym etapie. Przeprawa o długości 117 metrów między
Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Budimex. Z nowej przeprawy w Poznaniu będzie można skorzystać w przyszłe wakacje.
Mosty Berdychowskie to inwestycja, której głównym zadaniem jest poprawa komunikacji okolic kampusu Politechniki Poznańskiej z południowym rejonem Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią miasta, w tym ze Starym Rynkiem. Inwestycja ma również zaktywizować tereny południowego cypla Ostrowa Tumskiego.
Inne wiadomości o Budimex
- Powstaje kluczowy fragment przyszłej trasy Via Carpatia. Jeden z odcinków blisko ukończenia 2025-06-11 10:18:24
- Port Gdańsk może już obsłużyć największe kontenerowce świata. Otwarcie nowego terminala 2025-06-09 06:08:18
- Zaawansowana inżynieria na finiszu jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Publikujemy nowy film z placu budowy 2025-05-15 09:57:42
- Kluczowa inwestycja w infrastrukturę sportową Uniwersytetu Gdańskiego. Rusza budowa nowoczesnego Centrum Sportu 2025-04-29 08:46:07
-
Komentarze
Brak wpisów.