W Polsce powstaje jeden z najnowocześniejszych terminali kontenerowych w Europie


2024.02.20
Autor: Piotr Maślak
Budowa nowego terminala kontenerowego T3 Baltic Hub w Gdańsku zbliża się do półmetka. Inwestycja, która będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce i Europie, osiągnęła 40 procentowy poziom zaawansowania budowy.

40-procentowy poziom zaawansowania budowy


Na budowie nowego terminala kontenerowego T3 Baltic Hub w Gdańsku ukończony został etap zalądowienia oraz obudowy blisko czterdziestohektarowej powierzchni. Generalny wykonawca, którym jest konsorcjum Budimex i Deme Dredging prowadzi obecnie głównie prace kafarowe i żelbetowe. Ponadto rozpoczęło się również wbijanie stalowych brusów na południowej ścianie terminala. Inwestycja osiągnęła 40 procentowy poziom zaawansowania budowy.

Jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce i Europie


Nowy terminal kontenerowy T3 Baltic Hub będzie półautomatyczny, a cały proces ‎sterowania i ‎zarządzania obiektem będzie realizowany z oddalonego od niego budynku. Zakres ‎prac teletechnicznych w tej ‎inwestycji jest do tej pory niespotykany w Polsce. ‎
Budowa nowego terminala kontenerowego T3 Baltic Hub w Gdańsku, fot. Budimex
fot. Budimex

W ‎tej chwili mamy zakończone prace hydrotechniczne, wchodzimy w etap prac ‎konstrukcyjnych w trakcie których powstanie nawierzchnia terminalu, szyny i wszelkie urządzenia służące do ‎przeładunków kontenerów. Ogromnie interesująca, biorąc pod uwagę unikatowość obiektu i jego rolę jest zastosowana teletechnika i energetyka
powiedział: Jakub Długoszek, Dyrektor Budownictwa Infrastrukturalnego w Budimex SA.
Budowa nowego terminala kontenerowego T3 Baltic Hub w Gdańsku, fot. Budimex
fot. Budimex

Gdańska inwestycja polega na budowie m.in. nabrzeża głębokowodnego o łącznej długości 717 m, głębokości 18 m oraz placu o powierzchni 36 ha. Nowy terminal sprawi, że zwiększą się możliwości przeładunkowe z obecnych 3 do 4,5 mln TEU rocznie. Będzie to jeden z największych tego typu obiektów w Europie, zdolny obsługiwać największe statki na świecie.

Prace budowlane potrwają do trzeciego kwartału 2025 roku.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.