
Gdańsk
Wiadomości
W Polsce powstaje jeden z najnowocześniejszych terminali kontenerowych w Europie
Budowa nowego terminala kontenerowego T3 Baltic Hub w Gdańsku zbliża się do półmetka. Inwestycja, która będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce i Europie, osiągnęła 40 procentowy poziom zaawansowania budowy.
Na budowie nowego terminala kontenerowego T3 Baltic Hub w Gdańsku ukończony został etap zalądowienia oraz obudowy blisko czterdziestohektarowej powierzchni. Generalny wykonawca, którym jest konsorcjum Budimex i Deme Dredging prowadzi obecnie głównie prace kafarowe i żelbetowe. Ponadto rozpoczęło się również wbijanie stalowych brusów na południowej ścianie terminala. Inwestycja osiągnęła 40 procentowy poziom zaawansowania budowy.
Nowy terminal kontenerowy T3 Baltic Hub będzie półautomatyczny, a cały proces sterowania i zarządzania obiektem będzie realizowany z oddalonego od niego budynku. Zakres prac teletechnicznych w tej inwestycji jest do tej pory niespotykany w Polsce.
fot. Budimex
fot. Budimex
Gdańska inwestycja polega na budowie m.in. nabrzeża głębokowodnego o łącznej długości 717 m, głębokości 18 m oraz placu o powierzchni 36 ha. Nowy terminal sprawi, że zwiększą się możliwości przeładunkowe z obecnych 3 do 4,5 mln TEU rocznie. Będzie to jeden z największych tego typu obiektów w Europie, zdolny obsługiwać największe statki na świecie.
Prace budowlane potrwają do trzeciego kwartału 2025 roku.
40-procentowy poziom zaawansowania budowy
Na budowie nowego terminala kontenerowego T3 Baltic Hub w Gdańsku ukończony został etap zalądowienia oraz obudowy blisko czterdziestohektarowej powierzchni. Generalny wykonawca, którym jest konsorcjum Budimex i Deme Dredging prowadzi obecnie głównie prace kafarowe i żelbetowe. Ponadto rozpoczęło się również wbijanie stalowych brusów na południowej ścianie terminala. Inwestycja osiągnęła 40 procentowy poziom zaawansowania budowy.
Jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce i Europie
Nowy terminal kontenerowy T3 Baltic Hub będzie półautomatyczny, a cały proces sterowania i zarządzania obiektem będzie realizowany z oddalonego od niego budynku. Zakres prac teletechnicznych w tej inwestycji jest do tej pory niespotykany w Polsce.
fot. Budimex
W tej chwili mamy zakończone prace hydrotechniczne, wchodzimy w etap prac konstrukcyjnych w trakcie których powstanie nawierzchnia terminalu, szyny i wszelkie urządzenia służące do przeładunków kontenerów. Ogromnie interesująca, biorąc pod uwagę unikatowość obiektu i jego rolę jest zastosowana teletechnika i energetykapowiedział: Jakub Długoszek, Dyrektor Budownictwa Infrastrukturalnego w Budimex SA.
fot. Budimex
Gdańska inwestycja polega na budowie m.in. nabrzeża głębokowodnego o łącznej długości 717 m, głębokości 18 m oraz placu o powierzchni 36 ha. Nowy terminal sprawi, że zwiększą się możliwości przeładunkowe z obecnych 3 do 4,5 mln TEU rocznie. Będzie to jeden z największych tego typu obiektów w Europie, zdolny obsługiwać największe statki na świecie.
Prace budowlane potrwają do trzeciego kwartału 2025 roku.
Inne wiadomości o Budimex
- Powstaje kluczowy fragment przyszłej trasy Via Carpatia. Jeden z odcinków blisko ukończenia 2025-06-11 10:18:24
- Port Gdańsk może już obsłużyć największe kontenerowce świata. Otwarcie nowego terminala 2025-06-09 06:08:18
- Zaawansowana inżynieria na finiszu jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Publikujemy nowy film z placu budowy 2025-05-15 09:57:42
- Kluczowa inwestycja w infrastrukturę sportową Uniwersytetu Gdańskiego. Rusza budowa nowoczesnego Centrum Sportu 2025-04-29 08:46:07
-
Komentarze
Brak wpisów.