
Warszawa
Wiadomości
Warszawa Zachodnia poddawana rewolucyjnej modernizacji za ponad 1,9 mld zł. Zaawansowanie prac to już 60 proc.
Na stacji Warszawa Zachodnia trwają prace modernizacyjne, które obejmują budowę nowych peronów, zadaszenia nad peronami oraz budynku dworca. Inwestycja o wartości ponad 1,9 mld zł ma zwiększyć przepustowość stacji, umożliwiając przejazd około 1000 pociągów dziennie. Zaawansowanie prac wynosi 60 proc.
W ramach umowy dotyczącej modernizacji stacji Warszawa Zachodnia obecnie prowadzone są prace na odcinku o długości 3,5 km. W trakcie budowy są konstrukcje zadaszenia nad peronami 3, 4 i 5, a także nowe perony. Ponadto, od strony Woli powstaje budynek dworca. Na placu budowy pracuje około 550 osób oraz około 130 jednostek sprzętowych. Prace są realizowane przez firmę Budimex i stanowią największą inwestycję PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., która wynosi ponad 1,9 mld zł. Stopień zaawansowania prac na Warszawie Zachodniej wynosi około 60%. Obecnie trwają prace nad konstrukcją zadaszenia nad peronami 3, 4 i 5 oraz zadaszeniem hali dworca, która jest umieszczona na baretach. Prace fundamentowe zostały już ukończone w tym miejscu, obejmując ponad 100 metrów bieżących ścian szczelinowych, które osiągnęły głębokość nawet 35 metrów poniżej poziomu terenu.
Rozpoczęto betonowanie pierwszej płyty stropowej przejścia podziemnego w miejscu peronów 3, 4 i 5. Kolejne prace będą obejmować podperony peronów 4 i 5, jak również konstrukcję nowych peronów. Od strony Woli powstaje budynek dworca, w którym ukończono około 70% konstrukcji stalowej oraz wykonano wszystkie fundamenty i 60% ścian. W części wschodniej trwają prace nad budową 280-metrowej ściany oporowej, która będzie służyła jako opór nasypu, umożliwiając połączenie torów średnicowych i dalekobieżnych, a dokładniej toru 2 z 1 ŚR prowadzącym do Warszawy Centralnej i dalej Warszawy Wschodniej.
Od strony stacji Warszawa Włochy trwają prace nad kontynuacją obiektu inżynieryjnego, który jest dwupoziomowym skrzyżowaniem układu torowego. Obiekt już został osadzony na podłożu. Pod nim, a także pod torem linii radomskiej, nawiercono 10 km kolumn DSM. Zakończenie prac na peronach 3 i 4 planowane jest na wrzesień tego roku, a od czerwca powinny być czynne wszystkie cztery tory linii średnicowej idącej od stacji w kierunku Warszawy Centralnej i Wschodniej. Stacja Warszawa Zachodnia jest strategiczna w Polsce pod względem liczby kursujących pociągów, z przejazdem około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych czy międzynarodowych.
Inwestycja o wartości ponad 1,9 mld zł rozpoczęła się w grudniu 2020 roku i jej zakończenie planowane jest w 2024 roku.
W ramach umowy dotyczącej modernizacji stacji Warszawa Zachodnia obecnie prowadzone są prace na odcinku o długości 3,5 km. W trakcie budowy są konstrukcje zadaszenia nad peronami 3, 4 i 5, a także nowe perony. Ponadto, od strony Woli powstaje budynek dworca. Na placu budowy pracuje około 550 osób oraz około 130 jednostek sprzętowych. Prace są realizowane przez firmę Budimex i stanowią największą inwestycję PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., która wynosi ponad 1,9 mld zł. Stopień zaawansowania prac na Warszawie Zachodniej wynosi około 60%. Obecnie trwają prace nad konstrukcją zadaszenia nad peronami 3, 4 i 5 oraz zadaszeniem hali dworca, która jest umieszczona na baretach. Prace fundamentowe zostały już ukończone w tym miejscu, obejmując ponad 100 metrów bieżących ścian szczelinowych, które osiągnęły głębokość nawet 35 metrów poniżej poziomu terenu.
Rozpoczęto betonowanie pierwszej płyty stropowej przejścia podziemnego w miejscu peronów 3, 4 i 5. Kolejne prace będą obejmować podperony peronów 4 i 5, jak również konstrukcję nowych peronów. Od strony Woli powstaje budynek dworca, w którym ukończono około 70% konstrukcji stalowej oraz wykonano wszystkie fundamenty i 60% ścian. W części wschodniej trwają prace nad budową 280-metrowej ściany oporowej, która będzie służyła jako opór nasypu, umożliwiając połączenie torów średnicowych i dalekobieżnych, a dokładniej toru 2 z 1 ŚR prowadzącym do Warszawy Centralnej i dalej Warszawy Wschodniej.
Od strony stacji Warszawa Włochy trwają prace nad kontynuacją obiektu inżynieryjnego, który jest dwupoziomowym skrzyżowaniem układu torowego. Obiekt już został osadzony na podłożu. Pod nim, a także pod torem linii radomskiej, nawiercono 10 km kolumn DSM. Zakończenie prac na peronach 3 i 4 planowane jest na wrzesień tego roku, a od czerwca powinny być czynne wszystkie cztery tory linii średnicowej idącej od stacji w kierunku Warszawy Centralnej i Wschodniej. Stacja Warszawa Zachodnia jest strategiczna w Polsce pod względem liczby kursujących pociągów, z przejazdem około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych czy międzynarodowych.
Inwestycja o wartości ponad 1,9 mld zł rozpoczęła się w grudniu 2020 roku i jej zakończenie planowane jest w 2024 roku.
Inne wiadomości o Dworzec Warszawa Zachodnia, Budimex
- Kończy się modernizacja największego w stolicy węzła komunikacyjnego o wartości 2 mld zł 2024-12-16 13:58:55
- Największy węzeł komunikacyjny w stolicy stanie się również centrum handlowym. Rusza komercjalizacja 2024-11-06 10:21:29
- Końcowy etap prac podziemnych na dworcu PKP Warszawa Zachodnia [WIDEO] 2024-04-25 06:41:09
- Warszawa będzie miała pierwszą podziemną trasę tramwajową. Koszt inwestycji to prawie 300 mln zł 2024-02-21 07:25:21
-
Lacatus
Gość