
Warszawa
Wiadomości
Przygotowania do rozpoczęcia drążenia tuneli ostatniego odcinka II linii metra na Bemowie
Wkrótce rozpocznie się drążenie tuneli ostatniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie. Na Karolin przetransportowane zostały ogromne tarcze TBM, które wykonają swoje zadanie.
Ogromne, ważące 650 ton tarcze TBM o imionach Anna i Krystyna zostały przetransportowane na Karolin, gdzie po złożeniu rozpoczną drążenie tuneli. Chodzi o ostatni odcinek drugiej linii metra na Bemowie.
Tarcze mają masę ponad 650 ton, długość blisko 100 metrów i średnicę ponad 6 metrów. Po wydrążeniu tuneli wcześniejszych odcinków linii M2, przeszły konieczne remonty i przeglądy serwisowe, aby móc przystąpić do prac na Bemowie.
fot. Metro Warszawskie
Pierwsze elementy obu tarcz są już na stacji metra Karolin, gdzie ruszy budowa podziemnej trasy w kierunku stacji Bemowo. Montaż Anny i Krystyny przebiegał będzie bezpośrednio w tzw. szybie startowym, czyli tam, gdzie rozpocznie się wiercenie tuneli.
Tunele zachodniego odcinka II linii warszawskiego metra mają odpowiednio długość 3202 m i 3196 m. Tarcze TBM będą więc miały do ułożenia 3800 prefabrykowanych pierścieni po 1,5 metra długości każdy. Cały proces rozpocznie się w wakacje. Maszyny pracowały będą 24 godziny na dobę.
fot. Metro Warszawskie
Odcinek drugiej linii metra na Bemowie ma długość blisko 4 kilometrów i składa się z trzech stacji - Stacja C3 po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej, Stacja C2 Chrzanów pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską i Stacja C1 pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Tuż za nią powstaje zaplecze techniczne dla całej linii – STP Karolin.
Wartość inwestycji to 1,9 mld zł. Pierwsi pasażerowie mogli dojechać do stacji Lazurowa, Chrzanów i Karolin w 2026 roku.
Ogromne, ważące 650 ton tarcze TBM o imionach Anna i Krystyna zostały przetransportowane na Karolin, gdzie po złożeniu rozpoczną drążenie tuneli. Chodzi o ostatni odcinek drugiej linii metra na Bemowie.
Tarcze mają masę ponad 650 ton, długość blisko 100 metrów i średnicę ponad 6 metrów. Po wydrążeniu tuneli wcześniejszych odcinków linii M2, przeszły konieczne remonty i przeglądy serwisowe, aby móc przystąpić do prac na Bemowie.
fot. Metro Warszawskie
Pierwsze elementy obu tarcz są już na stacji metra Karolin, gdzie ruszy budowa podziemnej trasy w kierunku stacji Bemowo. Montaż Anny i Krystyny przebiegał będzie bezpośrednio w tzw. szybie startowym, czyli tam, gdzie rozpocznie się wiercenie tuneli.
Tunele zachodniego odcinka II linii warszawskiego metra mają odpowiednio długość 3202 m i 3196 m. Tarcze TBM będą więc miały do ułożenia 3800 prefabrykowanych pierścieni po 1,5 metra długości każdy. Cały proces rozpocznie się w wakacje. Maszyny pracowały będą 24 godziny na dobę.
fot. Metro Warszawskie
Odcinek drugiej linii metra na Bemowie ma długość blisko 4 kilometrów i składa się z trzech stacji - Stacja C3 po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej, Stacja C2 Chrzanów pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską i Stacja C1 pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Tuż za nią powstaje zaplecze techniczne dla całej linii – STP Karolin.
Wartość inwestycji to 1,9 mld zł. Pierwsi pasażerowie mogli dojechać do stacji Lazurowa, Chrzanów i Karolin w 2026 roku.
Komentarze
Brak wpisów.