
Warszawa
Wiadomości
Podpisano umowę na projekt nowej linii metra. Inwestycja pochłonie około 5 mld zł
Coraz bliżej budowy pierwszego odcinka III linii warszawskiego metra. Podpisana została właśnie umowa z wykonawcą projektu nowej trasy kolei podziemnej. Według harmonogramu inwestycji, budowa ma rozpocząć się w 2028 roku.
Podpisana została umowa na zaprojektowanie pierwszego odcinka III linii metra na Gocław. Wykonawcą nowej trasy kolei podziemnej zostało konsorcjum ILF Consulting Engineers & Metroprojekt.
Pierwszy odcinek III linii metra warszawskiego będzie miał ponad 8 kilometrów długości i składał się będzie z 6 nowych stacji. Nowa trasa kolei podziemnej zbliży Pragę do centrum Warszawy. Z Gocławia będzie można dotrzeć na Dworzec Wschodni czy Stadion Narodowy w ciągu zaledwie kilkunastu minut. Masterplan Komunikacyjny dla stolicy zakłada w przyszłości wydłużenie linii M3 na lewy brzeg Wisły - na Mokotów i stanie się częścią spójnego systemu pięciu linii metra w Warszawie.
Projektowany odcinek linii M3 to dokładnie 8,1 km długości i 7 stacji, z czego 1 istniejąca (Stadion Narodowy). Nowe to: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Gocław. Wybudowane zostanie ponadto odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce.
fot. Metro Warszawskie
Wyłoniony w przetargu wykonawca, konsorcjum ILF Consulting Engineers & Metroprojekt, przygotuje projekt budowlany i uzyska pozwolenie na budowę. Zamówienie zostało podzielona na etapy, w tym m.in. opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko wraz z uzyskaniem decyzji, uzyskanie decyzji ustalającej lokalizację linii kolejowej, opracowanie projektów budowlanych wraz z niezbędnymi decyzjami administracyjnymi oraz pełnienie nadzoru autorskiego.
Projekt ma być gotowy w 2027 roku i wtedy będzie można ogłosić przetarg na wykonawcę prac budowlanych. Podpisanie umowy ze zwycięzcą ma nastąpić jeszcze w tym samym roku. Realizacja pierwszego odcinka linii M3 na Gocław ma rozpocząć się w 2028 roku. Koszt budowy inwestycji to około 5 mld zł.
Obecnie w budowie znajdują się trzy ostatnie stacje na bemowskim odcinku linii M2 - Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Linia ta wydłuży się o kolejne 4 km tuneli. Oddanie nastąpić ma w 2026 roku.
Podpisana została umowa na zaprojektowanie pierwszego odcinka III linii metra na Gocław. Wykonawcą nowej trasy kolei podziemnej zostało konsorcjum ILF Consulting Engineers & Metroprojekt.
Pierwszy odcinek III linii metra warszawskiego będzie miał ponad 8 kilometrów długości i składał się będzie z 6 nowych stacji. Nowa trasa kolei podziemnej zbliży Pragę do centrum Warszawy. Z Gocławia będzie można dotrzeć na Dworzec Wschodni czy Stadion Narodowy w ciągu zaledwie kilkunastu minut. Masterplan Komunikacyjny dla stolicy zakłada w przyszłości wydłużenie linii M3 na lewy brzeg Wisły - na Mokotów i stanie się częścią spójnego systemu pięciu linii metra w Warszawie.
To ma być linia obwodowa – linia, która wpisuje się przez tworzony przez nas system komunikacji w całym mieście. W związku z tym trzecia linia metra będzie dowozić pasażerów do pierwszej, drugiej oraz później powstałej - czwartej linii metra. Wszystkie nasze analizy pokazują, że linia M3 jest bardzo potrzebna i będzie bardzo efektywnapowiedział: Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Projektowany odcinek linii M3 to dokładnie 8,1 km długości i 7 stacji, z czego 1 istniejąca (Stadion Narodowy). Nowe to: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Gocław. Wybudowane zostanie ponadto odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce.
fot. Metro Warszawskie
Wyłoniony w przetargu wykonawca, konsorcjum ILF Consulting Engineers & Metroprojekt, przygotuje projekt budowlany i uzyska pozwolenie na budowę. Zamówienie zostało podzielona na etapy, w tym m.in. opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko wraz z uzyskaniem decyzji, uzyskanie decyzji ustalającej lokalizację linii kolejowej, opracowanie projektów budowlanych wraz z niezbędnymi decyzjami administracyjnymi oraz pełnienie nadzoru autorskiego.
Projekt ma być gotowy w 2027 roku i wtedy będzie można ogłosić przetarg na wykonawcę prac budowlanych. Podpisanie umowy ze zwycięzcą ma nastąpić jeszcze w tym samym roku. Realizacja pierwszego odcinka linii M3 na Gocław ma rozpocząć się w 2028 roku. Koszt budowy inwestycji to około 5 mld zł.
Obecnie w budowie znajdują się trzy ostatnie stacje na bemowskim odcinku linii M2 - Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Linia ta wydłuży się o kolejne 4 km tuneli. Oddanie nastąpić ma w 2026 roku.
Komentarze
Brak wpisów.