
Warszawa
Wiadomości
Jest wykonawca pierwszego odcinka trzeciej linii metra w Warszawie
Wyłoniony został wykonawca projektu pierwszego odcinka trzeciej linii warszawskiego metra, którym zostało konsorcjum ILF Consulting Engineers & Metroprojekt. Trwają już prace przedprojektowe dotyczące czwartej linii metra.
W piątek, 23 lutego, poznaliśmy ostatecznie wykonawcę projektu pierwszego odcinka trzeciej linii warszawskiego metra. Chodzi o nową, ośmiokilometrową trasę z siedmioma stacjami, w tym sześcioma nowymi, od Stadionu Narodowego do stacji Gocław. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum ILF Consulting Engineers & Metroprojekt, które zaproponowało ponad 78 mln zł brutto.
Nowoprojektowana linia warszawskiego metra pozwoli na dotarcie z Gocławia na Dworzec Wschodni czy Stadion Narodowy w zaledwie kilkanaście minut. Założenia Masterplanu Komunikacyjnego dla Warszawy mówią o wydłużeniu w przyszłości linii M3 na lewy brzeg Wisły. Nowa trasa pojedzie na Mokotów – i będzie częścią spójnego systemu pięciu linii metra w stolicy.
Wykonawca projektu pierwszego odcinka M3 będzie miał 36 miesięcy na realizację zadania, co pozwoli na rozpoczęcie budowy nowej linii w 2028 roku. Inwestycja zakłada powstanie siedmiu stacji, w tym jednej już istniejącej oraz sześciu nowych - Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Gocław. Wybudowane zostanie ponadto odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektów budowlanych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę.
Równolegle z projektowaniem linii M3 prowadzone są prace przedprojektowe dla całej czwartej linii metra (26 km, 23 stacje + STP). O środkach na budowę czwartej linii zdecyduje Rada Miasta st. Warszawy – prawdopodobnie już w marcu br.
fot. UM Warszawa
Obecnie w budowie znajdują się trzy ostatnie stacje na bemowskim odcinku linii M2, są to Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Oddanie do użytku zaplanowano na 2026 rok.
W piątek, 23 lutego, poznaliśmy ostatecznie wykonawcę projektu pierwszego odcinka trzeciej linii warszawskiego metra. Chodzi o nową, ośmiokilometrową trasę z siedmioma stacjami, w tym sześcioma nowymi, od Stadionu Narodowego do stacji Gocław. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum ILF Consulting Engineers & Metroprojekt, które zaproponowało ponad 78 mln zł brutto.
Nowa linia zbliży Pragę do centrum
Nowoprojektowana linia warszawskiego metra pozwoli na dotarcie z Gocławia na Dworzec Wschodni czy Stadion Narodowy w zaledwie kilkanaście minut. Założenia Masterplanu Komunikacyjnego dla Warszawy mówią o wydłużeniu w przyszłości linii M3 na lewy brzeg Wisły. Nowa trasa pojedzie na Mokotów – i będzie częścią spójnego systemu pięciu linii metra w stolicy.
Wykonawca projektu pierwszego odcinka M3 będzie miał 36 miesięcy na realizację zadania, co pozwoli na rozpoczęcie budowy nowej linii w 2028 roku. Inwestycja zakłada powstanie siedmiu stacji, w tym jednej już istniejącej oraz sześciu nowych - Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Gocław. Wybudowane zostanie ponadto odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektów budowlanych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę.
Równolegle z projektowaniem linii M3 prowadzone są prace przedprojektowe dla całej czwartej linii metra (26 km, 23 stacje + STP). O środkach na budowę czwartej linii zdecyduje Rada Miasta st. Warszawy – prawdopodobnie już w marcu br.
fot. UM Warszawa
Obecnie w budowie znajdują się trzy ostatnie stacje na bemowskim odcinku linii M2, są to Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Oddanie do użytku zaplanowano na 2026 rok.
Komentarze
Brak wpisów.