Koniec przebudowy dworca w Milanówku. Z nowego obiektu korzystają już podróżni


2023.06.16
Autor: Monika Kiereś
Dobiegła końca przebudowa niewielkiego budynku dworca kolejowego PKP w Milanówku, w województwie mazowieckim. Inwestycja sprawiła, że dworzec stał się obiektem nowoczesnym, komfortowym i bezpiecznym.

W piątek, 16 czerwca otwarty został dla podróżnych przebudowany dworzec w Milanówku. Niewielki obiekt o powierzchni blisko 190 mkw., zyskał m.in. przeszkloną fasadę frontową, z geometrycznym wzorem w górnej części i podświetlanym napisem „dworzec kolejowy”. Duże zmiany widoczne są także wewnątrz budynku.

Inwestycja zrealizowana została w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych. Prace remontowe trwały nieco ponad 1,5 roku, a ich łączny koszt wyniósł prawie 4,7 mln złotych brutto.

Dworzec w Milanówku zyskał całkowicie nowy wygląd, a dodatkowo został rozbudowany od frontu o nową poczekalnię. Wejście do niej zdobi w całości przeszklona fasada, wykończona białą attyką z artystycznym i geometrycznym wzorem. Zamontowany został zegar i podświetlany napis „dworzec kolejowy”. Elewacja obiektu poddana została renowacji i wykończona białym tynkiem. Całość podkreśla nowa iluminacja nocna.
Nowy dworzec w Milanówku, fot. PKP S.A.

Obiekt zyskał ponadto nową poczekalnię o powierzchni 35 mkw. z białym sufitem, na którym powtórzono finezyjny wzór z attyki fasady. W jej sąsiedztwie znajduje się niewielki hol z kasą biletową. Przestrzeń obsługi podróżnych wypełniają stylizowane ławki, gabloty z rozkładem jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz nowoczesny system informacji głosowej. Całość jest klimatyzowana.

Nowy dworzec posiada także nowoczesne systemy monitoringu, kontroli dostępu czy system sygnalizacji włamania i napadu. Ponadto obiekt stał się bardziej przyjazny środowisku, nad czym czuwa system inteligentnego zarządzania budynkiem (BMS – Building Management System) odpowiedzialny za optymalizację zużycie energii elektrycznej, cieplnej oraz wody.

Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A. Generalnym wykonawcą inwestycji była firma Woj-Art. Sp. z o.o. ze Skierniewic. Projekt przebudowy dworca to zasługa biura AMT Sp. z o.o. z Bydgoszczy.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.