Ruszyła budowa najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce. Koszt inwestycji to prawie 2 mld zł


2024.07.01
Autor: Monika Kumorek
Rozpoczyna się budowa najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce. Inwestycja o wartości blisko 2 mld zł., zdetronizuje drogowy tunel pod warszawskim Ursynowem. Generalny wykonawca przejął już plac budowy.

Krok w kierunku nowoczesnej, dostępnej i bezpiecznej infrastruktury kolejowej w Polsce


Generalny wykonawca inwestycji przejął już prac budowy na odcinku Klęczany-Limanowa, którego kluczowym elementem będzie budowa prawie 4-kilometrowego tunelu. Projekt jest początkiem budowy linii kolejowej w kierunku Nowego Sącza. Inwestycja sprawi, że pociągi kursowały będą na krótszej drodze, pokonując ją w krótszym czasie. Ponadto położy kres wykluczeniu komunikacyjnemu wielu miejscowości.

Na trasie Chabówka-Nowy Sącz powstaną również takie obiekty inżynieryjne jak m.in. 9 mostów i 4 wiadukty. Modernizacja trasy nr 104 to część większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej. W przygotowaniu obecnie znajduje się m.in. połączenie kolejowe Podłęże-Piekiełko. Tutaj przeprowadzona zostanie modernizacja i elektryfikacja 75-kilometrowej trasy Chabówka-Nowy Sącz, która obejmie budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

Najdłuższy tunel kolejowy w Polsce


Najdłuższy tunel kolejowy w Polsce wydrążony zostanie pomiędzy miejscowościami Męcina i Mordarka. Jego długość to 3,8 km, a pociągi pasażerskie będą mogły osiągać prędkość do 160 km/h, natomiast towarowe do 100 km/h. Inwestycja zepchnie z najwyższego stopnia podium drogowy tunel pod warszawskim Ursynowem, który ma długość 2 355 metrów.

Wartości inwestycji to 1,93 miliarda złotych. Inwestorem jest spółka PKP PLK.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.