
Łódź
Wiadomości
Zakończyło się drążenie trzeciego tunelu jednotorowego na podziemnej trasie Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska
Szybciej niż zakładał harmonogram inwestycji, mniejsza z tarcz TBM przebiła ścianę podziemnego przystanku Łódź Koziny. Jeden z tuneli powstał w rekordowym czasie. Tarcza drążyła średnio 6 metrów dziennie.
Pierwotnie w lipcu miało zakończyć się drążenie trzeciego tunelu jednotorowego na podziemnej trasie Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. W piątek 28 czerwca mniejsza z maszyna TBM przebiła ścianę podziemnego przystanku Łódź Koziny, co oznacza, że TBM Faustyna wykonała trzy czwarte swojej pracy. Do realizacji pozostał jeszcze jeden tunel w kierunku Łodzi Kaliskiej.
Maszyna TBM Faustyna wydrążyła trzeci jednotorowy tunel o długości 748 metrów w rekordowym czasie 122 dni, czyli około 4 miesiące. Drugi z tunelu o długości 850 metrów drążony był przez 7 miesięcy, natomiast pierwszy, najdłuższy bo 940-metrowy przez 9 miesięcy. Tarcza drążyła średnio 6 metrów dziennie i montowała jednocześnie obudowę. Mniejsza z maszyn przygotowała tunel od komory startowej przy ul. Żniwnej do przystanku Łódź Koziny. Przygotowana nitka jest już drugą, która połączy główny tunel średnicowy ze stacją Łódź Żabieniec.
Kolejny etap inwestycji to prace na poziomie -2. Budowa czwartego, ostatniego tunelu w kierunku stacji Łódź Kaliska rozpocząć ma się we wrześniu tego roku. Wydrążona ma zostać nitka o długości 696 metrów od przystanku Łódź Koziny do komory przy al. Unii Lubelskiej. Maszyna TBM wykonawca te prace do stycznia przyszłego roku. Jednotorowe tunele połączą stacje Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec z dwutorowym tunelem głównym w kierunku Łodzi Fabrycznej.
Większa maszyna TBM, która wznowiła drążenie tydzień temu, systematycznie posuwa się naprzód, przygotowując się do wiercenia w gruncie. Równocześnie trwa budowa szachtów, gdzie wzmacniany jest grunt pod budynkami na trasie tunelu, wtłaczając spoiwo cementowe, aby wypełnić pustki i ustabilizować podłoże, minimalizując wpływ drążenia na budynki.
Wykonawca kontynuuje również prace przy budowie trzech podziemnych przystanków: Łódź Śródmieście, Łódź Polesie i Łódź Koziny.
TBM Faustyna przed czasem na mecie trzeciego tunelu
Pierwotnie w lipcu miało zakończyć się drążenie trzeciego tunelu jednotorowego na podziemnej trasie Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. W piątek 28 czerwca mniejsza z maszyna TBM przebiła ścianę podziemnego przystanku Łódź Koziny, co oznacza, że TBM Faustyna wykonała trzy czwarte swojej pracy. Do realizacji pozostał jeszcze jeden tunel w kierunku Łodzi Kaliskiej.
Maszyna TBM Faustyna wydrążyła trzeci jednotorowy tunel o długości 748 metrów w rekordowym czasie 122 dni, czyli około 4 miesiące. Drugi z tunelu o długości 850 metrów drążony był przez 7 miesięcy, natomiast pierwszy, najdłuższy bo 940-metrowy przez 9 miesięcy. Tarcza drążyła średnio 6 metrów dziennie i montowała jednocześnie obudowę. Mniejsza z maszyn przygotowała tunel od komory startowej przy ul. Żniwnej do przystanku Łódź Koziny. Przygotowana nitka jest już drugą, która połączy główny tunel średnicowy ze stacją Łódź Żabieniec.
Kolejny etap inwestycji to prace na poziomie -2. Budowa czwartego, ostatniego tunelu w kierunku stacji Łódź Kaliska rozpocząć ma się we wrześniu tego roku. Wydrążona ma zostać nitka o długości 696 metrów od przystanku Łódź Koziny do komory przy al. Unii Lubelskiej. Maszyna TBM wykonawca te prace do stycznia przyszłego roku. Jednotorowe tunele połączą stacje Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec z dwutorowym tunelem głównym w kierunku Łodzi Fabrycznej.
Większa maszyna wznowiła drążenie
Większa maszyna TBM, która wznowiła drążenie tydzień temu, systematycznie posuwa się naprzód, przygotowując się do wiercenia w gruncie. Równocześnie trwa budowa szachtów, gdzie wzmacniany jest grunt pod budynkami na trasie tunelu, wtłaczając spoiwo cementowe, aby wypełnić pustki i ustabilizować podłoże, minimalizując wpływ drążenia na budynki.
Wykonawca kontynuuje również prace przy budowie trzech podziemnych przystanków: Łódź Śródmieście, Łódź Polesie i Łódź Koziny.
Komentarze
Brak wpisów.