
Łódź
Wiadomości
W 15 minut z Widzewa na Polesie. Łódź czeka na tunel średnicowy
W ekspresowym tempie przemieszczać się będą mieszkańcy Łodzi po wybudowaniu tunelu średnicowego. Inwestycja pozwoli na przejazd przez miasto w zaledwie kilka minut i to nawet w godzinach szczytu. Poznaliśmy już czasy przejazdów na poszczególnych stacjach.
Nowe połączenie kolejowe, które połączy główne stacje kolejowe w Łodzi - Łódź Widzew oraz Łódź Fabryczna, z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieniec, będzie realizowane jest w ramach projektu "Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego". Tunel kolejowy, który zostanie wybudowany pod centrum miasta, przyczyni się do otwarcia aglomeracji łódzkiej na nowe połączenia kolejowe, poprawiając zarazem lokalny, regionalny i krajowy transport pasażerski oraz towarowy.
Szacunkowe czasy przejazdów po wybudowaniu tunelu średnicowego zakładają, że w 7 minut będzie można pokonań trasę Łódź Widzew – Łódź Fabryczna. Jeszcze krócej pojedziemy z Łódź Fabryczna na Przystanek Centrum - 2 minuty. Podobnie sytuacja wygląda na trasie Przystanek Centrum – Przystanek Polesie. Z kolei w minutę pojedziemy z Przystanek Centrum na Przystanek Polesie. Inwestycja sprawi, że pociągi pokonają trasę z Widzewa na Polesie w ciągu zaledwie 15 minut.
Po rozgałęzieniu tunelu trasy Przystanek Koziny - Łódź Kaliska i Przystanek Koziny - Łódź Żabieniec pokonamy w 2 minuty.
W ramach inwestycji powstaje dwutorowy tunel o długości ok. 3 km od stacji Łódź Fabryczna, przez przystanki Łódź Śródmieście i Łódź Polesie do rejonu ulicy Odolanowskiej, a także cztery tunele jednotorowe o łącznej długości ok. 4,5 km, od komory rozjazdowej przy ulicy Włókniarzy do linii kolejowej nr 15 w kierunku Łódź Żabieniec i Łódź Kaliska. Na trasie podziemnej kolei zaplanowano trzy nowe przystanki w centrum Łodzi: Łódź Śródmieście (u zbiegu ulic Zielonej/Zachodniej/Kościuszki), Łódź Polesie (u zbiegu ulic Ogrodowej/ Karskiego) i Koziny (u zbiegu Włókniarzy/Drewnowskiej). Całkowita długość torów wyniesie około 17 km.
Obecne doniesienia dotyczące oddanie tunelu średnicowego pod Łodzią do użytku mówią, że nastąpi to dopiero na koniec 2026 roku.
Nowe połączenie kolejowe, które połączy główne stacje kolejowe w Łodzi - Łódź Widzew oraz Łódź Fabryczna, z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieniec, będzie realizowane jest w ramach projektu "Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego". Tunel kolejowy, który zostanie wybudowany pod centrum miasta, przyczyni się do otwarcia aglomeracji łódzkiej na nowe połączenia kolejowe, poprawiając zarazem lokalny, regionalny i krajowy transport pasażerski oraz towarowy.
Szacunkowe czasy przejazdów po wybudowaniu tunelu średnicowego zakładają, że w 7 minut będzie można pokonań trasę Łódź Widzew – Łódź Fabryczna. Jeszcze krócej pojedziemy z Łódź Fabryczna na Przystanek Centrum - 2 minuty. Podobnie sytuacja wygląda na trasie Przystanek Centrum – Przystanek Polesie. Z kolei w minutę pojedziemy z Przystanek Centrum na Przystanek Polesie. Inwestycja sprawi, że pociągi pokonają trasę z Widzewa na Polesie w ciągu zaledwie 15 minut.
Po rozgałęzieniu tunelu trasy Przystanek Koziny - Łódź Kaliska i Przystanek Koziny - Łódź Żabieniec pokonamy w 2 minuty.
W ramach inwestycji powstaje dwutorowy tunel o długości ok. 3 km od stacji Łódź Fabryczna, przez przystanki Łódź Śródmieście i Łódź Polesie do rejonu ulicy Odolanowskiej, a także cztery tunele jednotorowe o łącznej długości ok. 4,5 km, od komory rozjazdowej przy ulicy Włókniarzy do linii kolejowej nr 15 w kierunku Łódź Żabieniec i Łódź Kaliska. Na trasie podziemnej kolei zaplanowano trzy nowe przystanki w centrum Łodzi: Łódź Śródmieście (u zbiegu ulic Zielonej/Zachodniej/Kościuszki), Łódź Polesie (u zbiegu ulic Ogrodowej/ Karskiego) i Koziny (u zbiegu Włókniarzy/Drewnowskiej). Całkowita długość torów wyniesie około 17 km.
Obecne doniesienia dotyczące oddanie tunelu średnicowego pod Łodzią do użytku mówią, że nastąpi to dopiero na koniec 2026 roku.
Komentarze
Brak wpisów.