
Łódź
Wiadomości
Łódź z kolejnym tunelem w ramach Kolei Dużych Prędkości
Podpisana została umowa na budowę komór drugiego tunelu kolejowego pod Łodzią w ramach projektu Kolei Dużych Prędkości. Wkrótce ma zostać również rozpisany przetarg dotyczący wykonania samego tunelu.
Drugi tunel pod Łodzią w ramach Kolei Dużych Prędkości został podzielony na trzy etapy. Obecnie realizowany jest pierwszy z nich, który polega na wzmocnieniu budynku Łódzkiego Domu Kultury, obok którego ma znajdować się jedna z komór drążącej tunel tarczy TBM. W kolejnej fazie projektu wybudowane zostaną obie komory - startowa na Retkini (w okolicach ulic Obywatelskiej, Maratońskiej i al. Waltera Janke) i końcowa, w pobliżu ul. Traugutta. W tej sprawie podpisana została już umowa w wykonawcą - firmą Budimex.
Jak informuje spółka Centralny Port Komunikacyjny, do zadań wykonawca inwestycji należeć będzie opracowanie szczegółowej dokumentacji projektowej oraz wykonanie komory startowej i odbiorczej (nazywane od swojej lokalizacji odpowiednio: Retkinia i Fabryczna). Ponadto firma musi zapewnić odpowiednią organizację ruchu i prace odtworzeniowe. Realizacja komory Retkinia to 10 miesięcy, natomiast Fabryczna - 13 miesięcy, od zakończenia prac przy wzmocnieniu fundamentów ŁDK.
Koszt budowy obu komór to blisko 150 mln zł.
Trzecim etapem ma być drążenie kolejnego tunelu dla kolei dużych prędkości pod Łodzią. Na dniach ma zostać ogłoszony przetarg na jego budowę.
Drugi tunel pod Łodzią w ramach Kolei Dużych Prędkości został podzielony na trzy etapy. Obecnie realizowany jest pierwszy z nich, który polega na wzmocnieniu budynku Łódzkiego Domu Kultury, obok którego ma znajdować się jedna z komór drążącej tunel tarczy TBM. W kolejnej fazie projektu wybudowane zostaną obie komory - startowa na Retkini (w okolicach ulic Obywatelskiej, Maratońskiej i al. Waltera Janke) i końcowa, w pobliżu ul. Traugutta. W tej sprawie podpisana została już umowa w wykonawcą - firmą Budimex.
Jak informuje spółka Centralny Port Komunikacyjny, do zadań wykonawca inwestycji należeć będzie opracowanie szczegółowej dokumentacji projektowej oraz wykonanie komory startowej i odbiorczej (nazywane od swojej lokalizacji odpowiednio: Retkinia i Fabryczna). Ponadto firma musi zapewnić odpowiednią organizację ruchu i prace odtworzeniowe. Realizacja komory Retkinia to 10 miesięcy, natomiast Fabryczna - 13 miesięcy, od zakończenia prac przy wzmocnieniu fundamentów ŁDK.
Koszt budowy obu komór to blisko 150 mln zł.
Trzecim etapem ma być drążenie kolejnego tunelu dla kolei dużych prędkości pod Łodzią. Na dniach ma zostać ogłoszony przetarg na jego budowę.
Inne wiadomości o Budimex
- Powstaje kluczowy fragment przyszłej trasy Via Carpatia. Jeden z odcinków blisko ukończenia 2025-06-11 10:18:24
- Port Gdańsk może już obsłużyć największe kontenerowce świata. Otwarcie nowego terminala 2025-06-09 06:08:18
- Zaawansowana inżynieria na finiszu jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Publikujemy nowy film z placu budowy 2025-05-15 09:57:42
- Kluczowa inwestycja w infrastrukturę sportową Uniwersytetu Gdańskiego. Rusza budowa nowoczesnego Centrum Sportu 2025-04-29 08:46:07
-
Komentarze
Brak wpisów.