
Warszawa
Wiadomości
Skanska zakończyła prace na warszawskim lotnisku im. Chopina
23 listopada br. odbył się protokolarny odbiór prac związanych z remontem nawierzchni płyty postojowej PPS-3 oraz drogi kołowania DK-U2 na lotnisku im. Chopina w Warszawie. Wartość zrealizowanego przez Skanska kontraktu wynosiła ponad 18 mln zł brutto.
Prace na płycie lotniska zakończono zgodnie z terminem umownym uzgodnionym z Inwestorem - Przedsiębiorstwem Państwowym "Porty Lotnicze".
Lotnisko im. Chopina obsługuje prawie 50% ruchu pasażerskiego w Polsce. Od początku 2011 r. na Okęciu zostało odprawionych ponad 4,28 mln pasażerów - to niemal 10 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Remont płyty zwiększy bezpieczeństwo naziemnego ruchu samolotów i prowadzonych tam operacji lotniczych - mówi Robert Wójcik, Menedżer Projektu, Skanska. - Górna płyta nawierzchni płyty PPS-3 i drogi DK-U2 nie nadawała się już do eksploatacji z powodu licznych spękań i braku nośności, dlatego wymagała natychmiastowej naprawy.
W ramach prowadzonych prac wyburzono konstrukcję nawierzchni z betonu cementowego (ok. 38,5 tys. m kw.) oraz istniejące odwodnienie liniowe kanalizacji deszczowej. Zdemontowano także urządzenia oświetlenia nawigacyjnego i zlikwidowano studnie kanalizacji deszczowej.
W zakresie prac remontowych wykonano warstwy stabilizacji gruntu Silmentem, warstwy mrozochronne, podbudowy betonowe, warstwy poślizgowe oraz betonu nawierzchniowego. Ponadto zbudowano kanalizację kablową z montażem urządzeń oświetlenia nawigacyjnego, drenaż odwadniający konstrukcje nawierzchni oraz zrealizowano oznakowanie poziome nawierzchni.
Prace na płycie lotniska zakończono zgodnie z terminem umownym uzgodnionym z Inwestorem - Przedsiębiorstwem Państwowym "Porty Lotnicze".
Lotnisko im. Chopina obsługuje prawie 50% ruchu pasażerskiego w Polsce. Od początku 2011 r. na Okęciu zostało odprawionych ponad 4,28 mln pasażerów - to niemal 10 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Remont płyty zwiększy bezpieczeństwo naziemnego ruchu samolotów i prowadzonych tam operacji lotniczych - mówi Robert Wójcik, Menedżer Projektu, Skanska. - Górna płyta nawierzchni płyty PPS-3 i drogi DK-U2 nie nadawała się już do eksploatacji z powodu licznych spękań i braku nośności, dlatego wymagała natychmiastowej naprawy.
W ramach prowadzonych prac wyburzono konstrukcję nawierzchni z betonu cementowego (ok. 38,5 tys. m kw.) oraz istniejące odwodnienie liniowe kanalizacji deszczowej. Zdemontowano także urządzenia oświetlenia nawigacyjnego i zlikwidowano studnie kanalizacji deszczowej.
W zakresie prac remontowych wykonano warstwy stabilizacji gruntu Silmentem, warstwy mrozochronne, podbudowy betonowe, warstwy poślizgowe oraz betonu nawierzchniowego. Ponadto zbudowano kanalizację kablową z montażem urządzeń oświetlenia nawigacyjnego, drenaż odwadniający konstrukcje nawierzchni oraz zrealizowano oznakowanie poziome nawierzchni.
Inne wiadomości o Port lotniczy Warszawa-Okęcie, Skanska
- Największy port lotniczy w Polsce zostanie rozbudowany. Jest harmonogram inwestycji 2024-09-16 06:48:13
- Ogromna rozbudowa Lotniska Chopina. Obsłuży 30 mln pasażerów rocznie 2024-04-30 06:40:10
- Zakończyły się prace modernizacyjne na warszawskim lotnisku 2015-05-21 05:32:07
- Biurowiec na Woli z fasadą z trójwymiarowymi profilami osiągnął docelową wysokość 2025-05-23 07:13:49
-
Komentarze
Brak wpisów.