
Warszawa
Wiadomości
7 miesięcy na budowie stacji Warszawa Zachodnia. Pracuje obecnie ponad 70 podwykonawców i 550 osób
Na budowie nowej stacji Warszawa Zachodnia odbyła się sięgająca XIV wieku tradycja, która polega na zawieszeniu przystrojonego kolorowymi wstążkami wieńca bądź piły i siekiery z drewna.
Budowa dworca Warszawa Zachodnia osiągnęła kolejny etap inwestycji. Na czwartej kondygnacji nowoskonstruowanego budynku wielofunkcyjnego PKP PLK została zawieszona wiecha, a to oznacza, że budowa nowej stacji osiągnęła najwyższy punkt nad poziomem terenu.
Zawieszenie wiechy to znak zakończenia najwyższego etapu budowy. Zazwyczaj uroczystość ta zwiastuje zakończenie półmetka budowy, jednak realizacja przebudowy dworca Warszawa Zachodnia to tak duży projekt, szczególnie w zakresie budownictwa podziemnego, że wiecha pojawiła się dużo wcześniej, do zrealizowania pozostaje jeszcze ponad 85% zakresu prac.
Główne prace budowlane prowadzone są pod ziemią - 26 metrów pod poziomem gruntu, co odpowiada głębokości ośmiopiętrowego budynku. Ściany konstrukcji wypełniło ponad 30 000 m3 betonu, a wykop pod konstrukcję nowego dworca podziemnego będzie miał 200 000 m3.Przykrycie hali peronowej będzie miało powierzchnię 35 000 m2, czyli 3,5 hektara. Ciężar prętów zbrojeniowych potrzebnych do budowy stacji wyniesie 14 000 ton.
Obecnie na budowie nowej stacji trwają również prace montażowe filarów pod nowe zadaszenie oraz prace na peronach: 6, 7 i 8. Inwestycja, której budowa wystartowała siedem miesięcy temu, będzie gotowa w 2023 roku. Generalnym wykonawcą przebudowy dworca Warszawa Zachodnia jest Budimex.
Budowa dworca Warszawa Zachodnia osiągnęła kolejny etap inwestycji. Na czwartej kondygnacji nowoskonstruowanego budynku wielofunkcyjnego PKP PLK została zawieszona wiecha, a to oznacza, że budowa nowej stacji osiągnęła najwyższy punkt nad poziomem terenu.
Zawieszenie wiechy to znak zakończenia najwyższego etapu budowy. Zazwyczaj uroczystość ta zwiastuje zakończenie półmetka budowy, jednak realizacja przebudowy dworca Warszawa Zachodnia to tak duży projekt, szczególnie w zakresie budownictwa podziemnego, że wiecha pojawiła się dużo wcześniej, do zrealizowania pozostaje jeszcze ponad 85% zakresu prac.
Główne prace budowlane prowadzone są pod ziemią - 26 metrów pod poziomem gruntu, co odpowiada głębokości ośmiopiętrowego budynku. Ściany konstrukcji wypełniło ponad 30 000 m3 betonu, a wykop pod konstrukcję nowego dworca podziemnego będzie miał 200 000 m3.Przykrycie hali peronowej będzie miało powierzchnię 35 000 m2, czyli 3,5 hektara. Ciężar prętów zbrojeniowych potrzebnych do budowy stacji wyniesie 14 000 ton.
Obecnie na budowie nowej stacji trwają również prace montażowe filarów pod nowe zadaszenie oraz prace na peronach: 6, 7 i 8. Inwestycja, której budowa wystartowała siedem miesięcy temu, będzie gotowa w 2023 roku. Generalnym wykonawcą przebudowy dworca Warszawa Zachodnia jest Budimex.
Inne wiadomości o Dworzec Warszawa Zachodnia, Budimex
- Zaawansowana inżynieria na finiszu jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Publikujemy nowy film z placu budowy 2025-05-15 09:57:42
- Warszawa Zachodnia w nowej odsłonie: Największy węzeł przesiadkowy w Polsce na finałowej prostej 2025-04-17 06:05:38
- Kończy się modernizacja największego w stolicy węzła komunikacyjnego o wartości 2 mld zł 2024-12-16 13:58:55
- Największy węzeł komunikacyjny w stolicy stanie się również centrum handlowym. Rusza komercjalizacja 2024-11-06 10:21:29
-
Ddd
Gość
Yffty
Gość
zenek
Gość