W centrum Wrocławia wybudowany zostanie nowoczesny, zintegrowany węzeł przesiadkowy


2024.03.19
Autor: Monika Kumorek
Jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego w centrum Wrocławia, który stworzy bezpieczną przestrzeń dla wszystkich użytkowników ruchu: pasażerów, kierowców, pieszych i rowerzystów. W ramach inwestycji zostanie m.in. przesunięta jezdnia, powstanie nowe torowisko, chodniki i ścieżki rowerowe.

Nowoczesny, zintegrowany węzeł przesiadkowy dla pasażerów powstanie u zbiegu ulic Drobnera i Dubois w centrum Wrocławia. Dobiegają końca prace projektowe i jeszcze w tym roku wykonawca inwestycji ruszy z pracami budowlanymi.

Projekt zakłada stworzenie zupełnie nowego miejsca, bezpiecznej przestrzeni dla wszystkich użytkowników ruchu: pasażerów, kierowców, pieszych i rowerzystów. Znikną m.in. najwęższe przystanki we Wrocławiu, a może i w Polsce.
Wizualizacja nowego węzła przesiadkowego u zbiegu ulic Drobnera i Dubois, wiz. Grzegorz Kilian
Wizualizacja nowego węzła przesiadkowego u zbiegu ulic Drobnera i Dubois, wiz. Grzegorz Kilian

Prace projektowe zakończą się za parę miesięcy i będzie można ogłosić przetarg na generalnego wykonawcę tej dużej inwestycji o wartości 50 mln zł. Prace budowlane potrwają 1,5 roku.

Nowy węzeł przesiadkowy u zbiegu ulic Drobnera i Dubois posiadał będzie długie perony, na których zmieszczą się jednocześnie dwa tramwaje lub dwa autobusy, albo jeden tramwaj i autobus. W celu realizacji inwestycji powstanie 0,5 kilometra nowych torów i 1,2 km trakcji tramwajowej. Nowe przystanki będą zielone, na obu peronach pojawi się osiem drzew. Uzupełnieniem będą trejaże z pnączami.
Wizualizacja nowego węzła przesiadkowego u zbiegu ulic Drobnera i Dubois, wiz. Grzegorz Kilian
Wizualizacja nowego węzła przesiadkowego u zbiegu ulic Drobnera i Dubois, wiz. Grzegorz Kilian

W ramach realizacji inwestycji przewidziano również ogrody deszczowe w obrębie skrzyżowania. Łącznie posadzonych ma zostać 19 drzew i niemal trzy tysiące krzewów i pnączy oraz dwa tysiące bylin czy roślin cebulowych. Uzupełnieniem projektu będą nowe, bezpieczne drogi dla rowerów i przejazdy rowerowe, które połączą się z budowanymi obecnie na Pomorskiej czy w drugiej części Dubois.

Zmienimy geometrię układu drogowego. Poprzez przesunięcie osi jezdni na Drobnera i torów tramwajowych zyskamy przestrzeń na urządzenie wygodnych przystanków autobusowo-tramwajowych. Przebudujemy również sieci podziemne. Kanalizacja pamięta XIX wiek, więc jej stan techniczny na pewno wymaga już interwencji. Dodatkowo poprawimy komunikację w rejonie mostu Uniwersyteckiego budując przejście dla pieszych na wysokości ul. Cybulskiego
powiedział: Michał Kulicki, Wrocławskie Inwestycje

Komentarze


  • Hej
    Gość
    2024-03-27 07:56:07
    Ładnie to wygląda, fajnie, że będzie więcej zieleni

Odpowiedz

Komentujesz jako gość.