
Poznań
Wiadomości
Montaż 25-tonowego elementu nowego mostu w Poznaniu
Montaż pierwszych elementów nowego mostu pieszo-rowerowego między Berdychowem a Ostrowem Tumskim w Poznaniu. Ciężar tego jednego fragmentu to 25 ton.
Most pieszo-rowerowy nad Wartą i Cybiną w Poznaniu składał się będzie docelowo z dwóch części o długości 165 i 117 metrów. Na placu budowy nowej przeprawy zamontowane zostały już pierwsze elementy konstrukcyjne.
Pierwszy element startowy konstrukcji stalowej dla mostu Cybiną waży 25 ton, a do jego montażu zaangażowany został żuraw o maksymalnym udźwigu 450 ton. Przywieziony na plac budowy element jest początkiem łuku mostowego nad Kanałem Ulgi, ma kształt skrzynki o wymiarach 9,5 x 1,4 x 2,5 metra. Docelowo konstrukcja mostu będzie miała ciężar ok. 900 ton i składać się będzie z 69 sekcji elementów stalowych łuku i pomostu. Najdłuższy o długości 29 metrów, ważył będzie około 28 ton.
Konstrukcja drugiego mostu, między Ostrowem Tumskim a Chwaliszewem, to 1600 ton i 74 elementy stałowe łuku i pomostu. Najdłuższa część pojedynczej sekcjibędzie miał 25 metrów, a jego ciężar osiągnie 32 tony.
Gotowe są już fundamenty podpór obiektów. Najgłębsza sekcja ściany szczelinowej liczy 25 metrów długości.
Tak wyglądały będą mosty Berdychowskie w Poznaniu, wiz. materiały inwestora
Prowadzona obecnie inwestycja nad Wartą i Cybiną ułatwi komunikację okolic kampusu Politechniki Poznańskiej z południowym rejonem Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią miasta, w tym ze Starym Rynkiem. W ramach realizacji projektu zostanie także przebudowane skrzyżowanie ulic Berdychowo i prof. Jacka Rychlewskiego oraz aktywizacja terenu południowego cypla Ostrowa Tumskiego.
Most pieszo-rowerowy nad Wartą i Cybiną w Poznaniu składał się będzie docelowo z dwóch części o długości 165 i 117 metrów. Na placu budowy nowej przeprawy zamontowane zostały już pierwsze elementy konstrukcyjne.
Pierwszy element startowy konstrukcji stalowej dla mostu Cybiną waży 25 ton, a do jego montażu zaangażowany został żuraw o maksymalnym udźwigu 450 ton. Przywieziony na plac budowy element jest początkiem łuku mostowego nad Kanałem Ulgi, ma kształt skrzynki o wymiarach 9,5 x 1,4 x 2,5 metra. Docelowo konstrukcja mostu będzie miała ciężar ok. 900 ton i składać się będzie z 69 sekcji elementów stalowych łuku i pomostu. Najdłuższy o długości 29 metrów, ważył będzie około 28 ton.
Konstrukcja drugiego mostu, między Ostrowem Tumskim a Chwaliszewem, to 1600 ton i 74 elementy stałowe łuku i pomostu. Najdłuższa część pojedynczej sekcjibędzie miał 25 metrów, a jego ciężar osiągnie 32 tony.
Gotowe są już fundamenty podpór obiektów. Najgłębsza sekcja ściany szczelinowej liczy 25 metrów długości.
Tak wyglądały będą mosty Berdychowskie w Poznaniu, wiz. materiały inwestora
Prowadzona obecnie inwestycja nad Wartą i Cybiną ułatwi komunikację okolic kampusu Politechniki Poznańskiej z południowym rejonem Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią miasta, w tym ze Starym Rynkiem. W ramach realizacji projektu zostanie także przebudowane skrzyżowanie ulic Berdychowo i prof. Jacka Rychlewskiego oraz aktywizacja terenu południowego cypla Ostrowa Tumskiego.
Komentarze
Brak wpisów.