
Poznań
Wiadomości
Drugie podejście Poznania do uchwały krajobrazowej. Czy tym razem się uda?
W Poznaniu weszła w życie nowa uchwała krajobrazowa, której zadaniem jest uporządkowanie miasta z krzykliwych szyldów i szpecących przestrzeń publiczną reklam. Przedsiębiorcy i firmy reklamowe na dostosowanie swoich nośników do przepisów mają dwanaście miesięcy.
To już drugie podejście władza Poznania do wprowadzenia uchwały krajobrazowej, która uporządkować ma przepisy dotyczące nośników reklamowych w przestrzeni miejskiej. Pierwotna wersja poznańskiej uchwały krajobrazowej weszła w życie 21 lutego, została unieważniona przez Wojewodę Wielkopolskiego.
Nowy dokument wszedł w życie 5 sierpnia, natomiast 17 sierpnia mija termin na ewentualne rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Wielkopolskiego dotyczące poznańskiej uchwały krajobrazowej. Miasto jest na ostatnim etapie inwentaryzacji nośników reklamowych znajdujących się na miejskich gruntach. Ponadto Wydział Urbanistyki i Architektury UMP pracuje również nad utworzeniem cyfrowej bazy danych, zawierającej informacje o reklamach na terenie całego Poznania.
Uchwała krajobrazowa podzieliła stolicę Wielkopolski na cztery obszary - pierwszy, czyli staromiejski to Stary Rynek i okolice oraz Chwaliszewo i Śródkę. Drugi to obszar centrum i historycznych dzielnic, obejmujący centrum miasta, Łazarz, Jeżyce, Wildę, Grunwald, a także część Starych Winograd, Sołacza, Łęg Dębińskich i osiedla Główna. W trzecim znajdują się pozostałe osiedla mieszkaniowe oraz założenia usługowe i przemysłowe. Uchwała wyróżnia także obszar przyrodniczy, który wpisuje się w klinowo-pierścieniowy system zieleni.
Przedsiębiorcy i firmy reklamowe mają dwanaście miesięcy na dostosowanie nośników i innych elementów do zapisów uchwały, w przeciwnym razie wystawiane będą dotkliwe kary. W audycie reklam pomoże specjalny samochód wyposażony w zestaw czujników i kamer.
To już drugie podejście władza Poznania do wprowadzenia uchwały krajobrazowej, która uporządkować ma przepisy dotyczące nośników reklamowych w przestrzeni miejskiej. Pierwotna wersja poznańskiej uchwały krajobrazowej weszła w życie 21 lutego, została unieważniona przez Wojewodę Wielkopolskiego.
Nowy dokument wszedł w życie 5 sierpnia, natomiast 17 sierpnia mija termin na ewentualne rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Wielkopolskiego dotyczące poznańskiej uchwały krajobrazowej. Miasto jest na ostatnim etapie inwentaryzacji nośników reklamowych znajdujących się na miejskich gruntach. Ponadto Wydział Urbanistyki i Architektury UMP pracuje również nad utworzeniem cyfrowej bazy danych, zawierającej informacje o reklamach na terenie całego Poznania.
Liczę, że tym razem Wojewoda Wielkopolski nie unieważni uchwały i będziemy mogli w spokoju przystąpić do porządkowania Poznania z krzykliwych szyldów i szpecących przestrzeń publiczną reklampowiedział: Jacek Jaśkowiak, prezydent Miasta
Uchwała krajobrazowa podzieliła stolicę Wielkopolski na cztery obszary - pierwszy, czyli staromiejski to Stary Rynek i okolice oraz Chwaliszewo i Śródkę. Drugi to obszar centrum i historycznych dzielnic, obejmujący centrum miasta, Łazarz, Jeżyce, Wildę, Grunwald, a także część Starych Winograd, Sołacza, Łęg Dębińskich i osiedla Główna. W trzecim znajdują się pozostałe osiedla mieszkaniowe oraz założenia usługowe i przemysłowe. Uchwała wyróżnia także obszar przyrodniczy, który wpisuje się w klinowo-pierścieniowy system zieleni.
Przedsiębiorcy i firmy reklamowe mają dwanaście miesięcy na dostosowanie nośników i innych elementów do zapisów uchwały, w przeciwnym razie wystawiane będą dotkliwe kary. W audycie reklam pomoże specjalny samochód wyposażony w zestaw czujników i kamer.
ba
Gość