Lubliniec
Wiadomości
Przebudują infrastrukturę kolejową w Lublińcu
Skanska podpisała kontrakt na przebudowę infrastruktury kolejowej na odcinku Krupski Młyn - Lubliniec, o łącznej długości ponad 12 km. Wartość prac, które zrealizowane mają być w ciągu 5 miesięcy, wynosi niemal 24,5 mln zł brutto. Inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Lubliniec to ważna dla ruchu pasażerskiego i towarowego stacja kolejowa i jeden z większych węzłów kolejowych w Polsce. Kontrakt zrealizowany ma zostać do końca listopada 2011 r.
W ramach inwestycji wykonamy roboty nawierzchniowe, podtorowe, drogowe i rozbiórkowe - mówi Andrzej Kacik, Kierownik Budowy, Skanska. - Przebudujemy ponad 12 km nawierzchni kolejowej i 12 przejazdów kolejowych i wymienimy rozjazdy. Zajmiemy się również robotami związanymi z przebudową sieci telekomunikacyjnej i elektroenergetycznej, w tym m.in. przebudujemy sieć trakcyjną, wymienimy uszkodzone konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej, elektryczne napędy zwrotnicowe oraz przebudujemy zasilanie urządzeń przejazdowych i oświetlenia zewnętrznego. Będziemy także odpowiedzialni za rozbiórkę budynku nastawni.
Dzięki przebudowie linii prędkość pociągów na odcinku Krupski Młyn - Lubliniec wzrośnie do prędkości rozkładowej tj. 100 km/h, zwiększy się też przepustowość samej linii. Czas przejazdu pociągów pasażerskich na tym odcinku skróci się o 17-20 minut.
Lubliniec to ważna dla ruchu pasażerskiego i towarowego stacja kolejowa i jeden z większych węzłów kolejowych w Polsce. Kontrakt zrealizowany ma zostać do końca listopada 2011 r.
W ramach inwestycji wykonamy roboty nawierzchniowe, podtorowe, drogowe i rozbiórkowe - mówi Andrzej Kacik, Kierownik Budowy, Skanska. - Przebudujemy ponad 12 km nawierzchni kolejowej i 12 przejazdów kolejowych i wymienimy rozjazdy. Zajmiemy się również robotami związanymi z przebudową sieci telekomunikacyjnej i elektroenergetycznej, w tym m.in. przebudujemy sieć trakcyjną, wymienimy uszkodzone konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej, elektryczne napędy zwrotnicowe oraz przebudujemy zasilanie urządzeń przejazdowych i oświetlenia zewnętrznego. Będziemy także odpowiedzialni za rozbiórkę budynku nastawni.
Dzięki przebudowie linii prędkość pociągów na odcinku Krupski Młyn - Lubliniec wzrośnie do prędkości rozkładowej tj. 100 km/h, zwiększy się też przepustowość samej linii. Czas przejazdu pociągów pasażerskich na tym odcinku skróci się o 17-20 minut.
Inne wiadomości o Skanska
- Duża transakcja na wrocławskim rynku biurowym. Fundusz kupuje biurowiec za 62 mln euro 2025-11-14 07:20:20
- Rusza budowa pierwszego w Polsce biurowca o zerowej emisji CO₂ i tarasem na dachu do obsługi dronów 2025-11-04 07:23:17
- Złota, Marszałkowska, Sienkiewicza - trwają prace przy przebudowie śródmieścia 2025-11-04 06:48:54
- Gotowy ostatni etap dużego osiedla na Mokotowie. Centralnym punktem jest 150-letni dąb 2025-09-22 10:50:54
-
Komentarze
Brak wpisów.