
pomorskie
Wiadomości
Koniec wielomiesięcznego konfliktu ws. dokończenia przekopu Mierzei Wiślanej
Zakończył się trwający wiele miesięcy konflikt między poprzednim rządem a samorządem Elbląga, który dotyczył pokrycia kosztów pogłębienia przekopu Mierzei Wiślanej. Inwestycję o wartości około 30 mln zł sfinansowany zostanie ze środków rządowych.
Przekop Mierzei Wiślanej to kanał żeglugowy, który łączy Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym, umożliwiając statkom omijanie rosyjskiej Cieśniny Piławskiej i skracając drogę morską do portów w Elblągu i okolicznych miejscowości. Projekt ten ma strategiczne, ekonomiczne i turystyczne znaczenie dla Polski.
Budowa przekopu była przedmiotem kontrowersji ze względu na potencjalny wpływ na środowisko naturalne, koszty realizacji projektu oraz skutki dla lokalnej społeczności i ekosystemu. Jednakże władze argumentują, że korzyści z przekopu przewyższają te zagrożenia, zwłaszcza w kontekście strategicznego znaczenia tego projektu dla Polski.
Od wielu miesięcy trwał konflikt między poprzednim rządem a samorządem Elbląga, który dotyczył ważnego z punktu widzenia całej inwestycji odcinka rzeki Elbląg, a dokładnie jej pogłębienia i pokrycie kosztów realizacji tego projektu. Wiadomo już, że koszt inwestycji w wysokości około 30 mln zł zostanie sfinansowany ze środków rządowych.
Na przełomie roku 2024 i 2025 przeprowadzone zostaną pierwsze przetargi dotyczące tego przedsięwzięcia, natomiast na przełomie roku 2025 2026 dokończony zostanie przekop Mierzei Wiślanej.
Przypomnijmy, że przekop Mierzei Wiślanej rozpoczął się w 2019 roku, a zakończył trzy lata później. Generalnym wykonawcą inwestycji było konsorcjum NDI/BESIX, a inwestorem Urząd Morski w Gdyni. Całkowity koszt realizacji projektu wyniósł około 2 miliardy złotych.
Przekop Mierzei Wiślanej to kanał żeglugowy, który łączy Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym, umożliwiając statkom omijanie rosyjskiej Cieśniny Piławskiej i skracając drogę morską do portów w Elblągu i okolicznych miejscowości. Projekt ten ma strategiczne, ekonomiczne i turystyczne znaczenie dla Polski.
Budowa przekopu była przedmiotem kontrowersji ze względu na potencjalny wpływ na środowisko naturalne, koszty realizacji projektu oraz skutki dla lokalnej społeczności i ekosystemu. Jednakże władze argumentują, że korzyści z przekopu przewyższają te zagrożenia, zwłaszcza w kontekście strategicznego znaczenia tego projektu dla Polski.
Od wielu miesięcy trwał konflikt między poprzednim rządem a samorządem Elbląga, który dotyczył ważnego z punktu widzenia całej inwestycji odcinka rzeki Elbląg, a dokładnie jej pogłębienia i pokrycie kosztów realizacji tego projektu. Wiadomo już, że koszt inwestycji w wysokości około 30 mln zł zostanie sfinansowany ze środków rządowych.
Na przełomie roku 2024 i 2025 przeprowadzone zostaną pierwsze przetargi dotyczące tego przedsięwzięcia, natomiast na przełomie roku 2025 2026 dokończony zostanie przekop Mierzei Wiślanej.
Przypomnijmy, że przekop Mierzei Wiślanej rozpoczął się w 2019 roku, a zakończył trzy lata później. Generalnym wykonawcą inwestycji było konsorcjum NDI/BESIX, a inwestorem Urząd Morski w Gdyni. Całkowity koszt realizacji projektu wyniósł około 2 miliardy złotych.
Komentarze
Brak wpisów.