Zakończono I etap prac ważnej inwestycji infrastrukturalnej w Gdyni

2022.04.01

Dobiegła końca realizacja pierwszego etapu prac przebudowy węzła kolejowego Gdynia Port. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Budimex.

W marcu zakończyła się realizacja pierwszego etapu związanego z przebudową węzła kolejowego Gdynia Port, w tym m.in. roboty torowe, odwodnieniowe, drogowe, kubaturowe, związane z siecią trakcyjną i sterowaniem ruchu kolejowego. Od tej chwili ruch prowadzony jest z nowego budynku nastawni GPB LCS. Koszt budowy tej części inwestycji wyniósł około 850 mln zł netto.

Głównym celem przebudowy węzła kolejowego Gdynia Port jest poprawa przepustowości strategicznego węzła kolejowego i zwiększenie ilości transportowanych ładunków. Jest to niezwykle ważna inwestycja infrastrukturalna dla miasta, regionu i całego krajowego transportu. Po zakończeniu realizacji całego projektu zwiększy się liczba obsługiwanych pociągów i jednocześnie skróceniu ulegnie czas trwania obsługi ładunków. Po gdyńskich torach będą mogły jeździć dłuższe, bo aż 740-metrowe składy transportujące większe ilości towarów.

Inwestycja węzła kolejowego Gdynia Port dotyczy łącznie modernizacji 115 km torów, ponad 350 rozjazdów oraz zelektryfikowanie dojazdów do samego portu. Przebudowanych będzie 13 km dróg, most kolejowy oraz 2 przejazdy kolejowo – drogowe. W ramach inwestycji wybudowany zostanie również budynek Lokalnego Centrum Sterowania, dwóch nastawni kolejowych, budynku biurowego PKP Cargo oraz remont trzech istniejących nastawni.

Obecnie Budimex zrealizował ponad 55 proc. wszystkich zaplanowanych prac. Całość ma być gotowa wraz z odbiorami do 31 sierpnia 2023 roku. Całkowity koszt inwestycji to 1,5 mld zł netto i jest współfinansowana jest ze środków unijnych instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Źródło: Urbanity.pl

Komentarze


  • ZSUEDAT
    Użytkownik
    2022-04-03 23:57:18
    zakończono 1 etap rozpoczęty w 2017 , zakończenie 16ego etapu wyniesie w 2026r z perspektywą na 2028r po tym okresie będzie można zacząc remont ulic w Gdyni oraz sukcesywną wymianę bruku z 1946 roku na asfalt do 2037 roku.

  • 25wodza Szczurka
    Gość
    2022-05-04 10:47:41
    Wczoraj przejeżdżałem: leżą podkłady odłogiem (jak cała Gdynia pod zarządem Szczurka) i czekają na nie wiadomo co. Nic nie wygląda na skończone. Za to po północnej stronie portu miasto sprzedaje działki Biedronce zamiast przeznaczyć je na strategiczne inwestycje portowe. Możecie w ramach atrakcji turystycznej iść zrobić zakupy w Biedrze z widokiem na suwnice. No cóż taki mamy klimat w Gdyni.

Odpowiedz

Komentujesz jako gość.