Gdynia
Wiadomości
Rusza przebudowa nabrzeża w Porcie Gdynia. Koszt inwestycji to prawie 40 mln zł
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. przeszedł do etapu realizacyjnego inwestycji obejmującej przebudowę Nabrzeża Pomocniczego. Projekt zwiększy zdolność portu do bezpiecznego manewrowania dużych jednostek, wzmocni zaplecze logistyczne oraz uporządkuje obszar o istotnym znaczeniu dla funkcjonowania systemu transportowego i obronnego państwa.
Umowa na wykonanie robót budowlanych została podpisana 19 grudnia 2025 roku z konsorcjum firm NDI S.A. oraz NDI Sopot S.A. Projekt stanowi element długofalowych działań mających na celu zwiększenie możliwości operacyjnych portu oraz poprawę bezpieczeństwa żeglugi.
Istotnym elementem wcześniejszych ustaleń było uzyskanie zgody na skrócenie Północnej Ostrogi Pilotowej o 40 metrów. Dzięki tej zmianie szerokość wewnętrznego przejścia zwiększyła się do 140 metrów, co umożliwia obsługę jednostek o szerokości sięgającej 60 metrów. Prace związane z modyfikacją ostrogi zostały zakończone w 2021 roku i stanowiły etap przygotowawczy do dalszej modernizacji tej części portu.
W ramach uzgodnień Zarząd Morskiego Portu Gdynia zobowiązał się do opracowania pełnej dokumentacji projektowej, uzyskania decyzji administracyjnych oraz realizacji robót budowlanych związanych z przebudową nabrzeża. Obecne rozpoczęcie fazy wykonawczej oznacza przejście od planowania do prac prowadzonych bezpośrednio w terenie.
Projekt będzie realizowany z wykorzystaniem metodologii BIM, co czyni go pierwszym zadaniem portu, w którym etap wykonawczy prowadzony jest w oparciu o to narzędzie. Zastosowanie tej technologii ma na celu usprawnienie koordynacji prac oraz zwiększenie kontroli nad procesem realizacji inwestycji.
Wartość przedsięwzięcia wynosi blisko 40 milionów złotych brutto, a planowany czas realizacji określono na 22 miesiące. Finansowanie inwestycji pochodzi w całości ze środków własnych Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Umowa na wykonanie robót budowlanych została podpisana 19 grudnia 2025 roku z konsorcjum firm NDI S.A. oraz NDI Sopot S.A. Projekt stanowi element długofalowych działań mających na celu zwiększenie możliwości operacyjnych portu oraz poprawę bezpieczeństwa żeglugi.
Istotnym elementem wcześniejszych ustaleń było uzyskanie zgody na skrócenie Północnej Ostrogi Pilotowej o 40 metrów. Dzięki tej zmianie szerokość wewnętrznego przejścia zwiększyła się do 140 metrów, co umożliwia obsługę jednostek o szerokości sięgającej 60 metrów. Prace związane z modyfikacją ostrogi zostały zakończone w 2021 roku i stanowiły etap przygotowawczy do dalszej modernizacji tej części portu.
W ramach uzgodnień Zarząd Morskiego Portu Gdynia zobowiązał się do opracowania pełnej dokumentacji projektowej, uzyskania decyzji administracyjnych oraz realizacji robót budowlanych związanych z przebudową nabrzeża. Obecne rozpoczęcie fazy wykonawczej oznacza przejście od planowania do prac prowadzonych bezpośrednio w terenie.
Projekt będzie realizowany z wykorzystaniem metodologii BIM, co czyni go pierwszym zadaniem portu, w którym etap wykonawczy prowadzony jest w oparciu o to narzędzie. Zastosowanie tej technologii ma na celu usprawnienie koordynacji prac oraz zwiększenie kontroli nad procesem realizacji inwestycji.
Wartość przedsięwzięcia wynosi blisko 40 milionów złotych brutto, a planowany czas realizacji określono na 22 miesiące. Finansowanie inwestycji pochodzi w całości ze środków własnych Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Inne wiadomości o NDI
- Najczęściej odwiedzane muzeum w Warszawie zostanie rozbudowane. Podpisano umowę z wykonawcą 2025-12-22 09:18:53
- Uniwersytet Papieski przygotowuje się do otwarcia nowoczesnego budynku 2025-12-18 07:26:16
- Hydrotechniczny gigant powstaje w Gdańsku. Budowa wchodzi w decydującą fazę 2025-12-08 10:00:37
- Basen, sauny i ogród na dachu. Nowoczesna pływalnia za 92 mln zł powstanie na północy Warszawy 2025-11-13 13:24:51
-
Komentarze
Brak wpisów.