
Gdynia
Wiadomości
Poszerzono nabrzeże w Porcie Gdynia. Gotowa jedna z kluczowych inwestycji infrastrukturalnych ostatnich lat
Port Gdynia zyskał nowoczesną, w pełni przebudowaną infrastrukturę Nabrzeża Indyjskiego. Zakończona inwestycja o wartości 161 mln zł to jeden z największych projektów hydrotechnicznych ostatnich lat, zrealizowany w ciągu 22 miesięcy przez Grupę NDI przy wsparciu funduszy unijnych.
Przebudowa objęła 537 metrów bieżących nabrzeża. Zakres prac był kompleksowy – wykonano nową palościankę z kotwionych, stalowych pali rurowych i pogrążonych ścianek szczelnych, a także nową płytę nabrzeża. Poszerzono je o 6 metrów i pogłębiono do 15,5 metra, co umożliwi obsługę największych masowców zawijających do Gdyni. Modernizacja objęła również drogowo-kolejowy układ komunikacyjny – powstała nowa nawierzchnia wraz z 1615 metrami torów i 16 rozjazdami przystosowanymi do specyfiki pracy portowej.
Znacząco rozbudowano estakadę przeładunkową, wydłużono istniejące konstrukcje, a stanowiska do obsługi statków zostały przeniesione i dostosowane do nowych warunków. Kluczową częścią inwestycji była instalacja nowego wyposażenia hydrotechnicznego – pachołów cumowniczych i odbojnic – oraz budowa kosza przyjęciowego, który usprawni załadunek i rozładunek produktów zbożowych. Unowocześniono również sieci techniczne – wodociągowe, kanalizacyjne, elektroenergetyczne i telekomunikacyjne.
Modernizacja przynosi istotne korzyści operacyjne. Dzięki nowej infrastrukturze znacząco zwiększą się możliwości przeładunkowe terminala zbożowego oraz poprawi się integracja z sąsiadującym terminalem produktów płynnych obsługiwanym przez firmę Chane. Pomimo trudności związanych z koniecznością prowadzenia prac przy jednoczesnym funkcjonowaniu sąsiednich instalacji, prace zostały przeprowadzone bez zakłóceń.
W ramach inwestycji odnowiono również estakadę zlokalizowaną przy zabytkowym elewatorze z lat 30. XX wieku, co pozwoli na dalszy rozwój działalności w zakresie przeładunku zbóż.
Przebudowa objęła 537 metrów bieżących nabrzeża. Zakres prac był kompleksowy – wykonano nową palościankę z kotwionych, stalowych pali rurowych i pogrążonych ścianek szczelnych, a także nową płytę nabrzeża. Poszerzono je o 6 metrów i pogłębiono do 15,5 metra, co umożliwi obsługę największych masowców zawijających do Gdyni. Modernizacja objęła również drogowo-kolejowy układ komunikacyjny – powstała nowa nawierzchnia wraz z 1615 metrami torów i 16 rozjazdami przystosowanymi do specyfiki pracy portowej.
Znacząco rozbudowano estakadę przeładunkową, wydłużono istniejące konstrukcje, a stanowiska do obsługi statków zostały przeniesione i dostosowane do nowych warunków. Kluczową częścią inwestycji była instalacja nowego wyposażenia hydrotechnicznego – pachołów cumowniczych i odbojnic – oraz budowa kosza przyjęciowego, który usprawni załadunek i rozładunek produktów zbożowych. Unowocześniono również sieci techniczne – wodociągowe, kanalizacyjne, elektroenergetyczne i telekomunikacyjne.
Modernizacja przynosi istotne korzyści operacyjne. Dzięki nowej infrastrukturze znacząco zwiększą się możliwości przeładunkowe terminala zbożowego oraz poprawi się integracja z sąsiadującym terminalem produktów płynnych obsługiwanym przez firmę Chane. Pomimo trudności związanych z koniecznością prowadzenia prac przy jednoczesnym funkcjonowaniu sąsiednich instalacji, prace zostały przeprowadzone bez zakłóceń.
W ramach inwestycji odnowiono również estakadę zlokalizowaną przy zabytkowym elewatorze z lat 30. XX wieku, co pozwoli na dalszy rozwój działalności w zakresie przeładunku zbóż.
Inne wiadomości o NDI
- Nowe laboratoria, przestrzeń edukacyjna i technologie. Trwa rozbudowa kampusu AGH 2025-10-03 11:36:08
- Warszawa zyska ekskluzywną kamienicę w centrum miasta w standardzie 5-gwiazdkowym 2025-09-25 06:24:39
- Będzie to jedno z największych archiwum w Polsce. Kilkanaście kilometrów akt 2025-08-27 13:47:44
- Tak powstaje Śląskie Interdyscyplinarne Centrum Chemii w Katowicach 2025-08-18 07:31:20
-
Komentarze
Brak wpisów.