
Gdańsk
Wiadomości
Duży projekt hydrotechniczny w Polsce. Umowa na blisko 130 mln zł
Podpisana została umowa dotycząca rozbudowy Nabrzeża Węglowego w Porcie Gdańsk, która umocni jego pozycję jako kluczowego węzła transportowego na Bałtyku. Wartość inwestycji to blisko 130 mln zł.
Budimex S.A. zawarł z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk S.A umowę, w ramach której zmodernizuje nabrzeże Porcie Gdańsk o łącznej długości 546 metrów. Wartość kontraktu wynosi ponad 127 mln zł brutto.
Rozbudowa Nabrzeża Węglowego poprawi przepustowość i możliwości przeładunkowe portu. Inwestycja realizowana będzie w dwóch etapach - pierwszy dotyczy modernizacji nabrzeża o długości 252 metrów, natomiast drugi - 294 metrów. Całość ma zostać wykonana w ciągu 130 tygodni od momentu podpisania umowy.
Projekt jest kluczowym elementem modernizacji wewnętrznej części Portu Gdańsk, a inwestycja pozwoli na obsługę większych jednostek pływających. Przy realizacji zastosowana zostanie nowoczesna konstrukcja płytową, która będzie wsparta na żelbetowych palach z przednią stalową, kombinowaną ścianką szczelną wraz z żelbetową nawierzchnią, torami kolejowymi, szynami poddźwigowymi, pachołami o nośności 1000 kN i punktowymi urządzeniami odbojowymi. Głębokość techniczna zostanie zwiększona z 8 metrów do 11,2 metra, a to pozwoli na obsługę statków o zanurzeniu do 10,6 metra.
Ponadto inwestycja zapewni większą wytrzymałość oraz dostosowanie do obsługi statków o nośności do 35 tys. DWT oraz statków niepełnoładownych o nośności 100 tys. DWT.
Budimex prowadzi obecnie m.in. budowę nowoczesnego terminalu kontenerowego T3 Baltic Hub w Gdańsku.
Budimex S.A. zawarł z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk S.A umowę, w ramach której zmodernizuje nabrzeże Porcie Gdańsk o łącznej długości 546 metrów. Wartość kontraktu wynosi ponad 127 mln zł brutto.
Rozbudowa Nabrzeża Węglowego poprawi przepustowość i możliwości przeładunkowe portu. Inwestycja realizowana będzie w dwóch etapach - pierwszy dotyczy modernizacji nabrzeża o długości 252 metrów, natomiast drugi - 294 metrów. Całość ma zostać wykonana w ciągu 130 tygodni od momentu podpisania umowy.
Projekt jest kluczowym elementem modernizacji wewnętrznej części Portu Gdańsk, a inwestycja pozwoli na obsługę większych jednostek pływających. Przy realizacji zastosowana zostanie nowoczesna konstrukcja płytową, która będzie wsparta na żelbetowych palach z przednią stalową, kombinowaną ścianką szczelną wraz z żelbetową nawierzchnią, torami kolejowymi, szynami poddźwigowymi, pachołami o nośności 1000 kN i punktowymi urządzeniami odbojowymi. Głębokość techniczna zostanie zwiększona z 8 metrów do 11,2 metra, a to pozwoli na obsługę statków o zanurzeniu do 10,6 metra.
Ponadto inwestycja zapewni większą wytrzymałość oraz dostosowanie do obsługi statków o nośności do 35 tys. DWT oraz statków niepełnoładownych o nośności 100 tys. DWT.
Budimex posiada duże doświadczenie w realizacji projektów hydrotechnicznych, co pozwala nam na efektywne zarządzanie tego typu kontraktami, zarówno pod względem technicznym, jak i organizacyjnym. Dzięki sprawdzonym rozwiązaniom inżynieryjnym oraz wykwalifikowanej kadrze możemy realizować nawet najbardziej wymagające inwestycje. Każdy projekt traktujemy indywidualnie, dostosowując technologie i harmonogram prac do specyfiki danego zadania oraz potrzeb inwestorapowiedział: Grzegorz Małasiewicz, Dyrektor ds. Hydrotechniki w Budimex S.A.
Budimex prowadzi obecnie m.in. budowę nowoczesnego terminalu kontenerowego T3 Baltic Hub w Gdańsku.
Inne wiadomości o Budimex
- Powstaje kluczowy fragment przyszłej trasy Via Carpatia. Jeden z odcinków blisko ukończenia 2025-06-11 10:18:24
- Port Gdańsk może już obsłużyć największe kontenerowce świata. Otwarcie nowego terminala 2025-06-09 06:08:18
- Zaawansowana inżynieria na finiszu jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Publikujemy nowy film z placu budowy 2025-05-15 09:57:42
- Kluczowa inwestycja w infrastrukturę sportową Uniwersytetu Gdańskiego. Rusza budowa nowoczesnego Centrum Sportu 2025-04-29 08:46:07
-
Komentarze
Brak wpisów.