
Rzeszów
Wiadomości
Rzeszów przygotowuje się do budowy Wisłokostrady. 13 firm zainteresowanych realizacją inwestycji
Dużym zainteresowaniem cieszy się przetarg na realizację ambitnego projektu Wisłokostrady w Rzeszowie. Zgłoszone oferty wahają się od kwoty nieco ponad 169 do 230 mln zł.
W piątek odbyło się otwarcie ofert firm i konsorcjów, które wyraziły zainteresowanie realizacją tego projektu, w Urzędzie Miasta Rzeszowa. Najniższą złożoną ofertą było 169 246 417,48 zł, przedstawione przez konsorcjum firm ANTEX II Sp. z o.o. z Lubyczy Królewskiej (lider) i Wysowa Mosty Sp. z o.o. z Stanisławowa Pierwszego (partner). Oferta spółki Budimex wynosiła prawie 172 mln zł, a INTOP Warszawa zaoferowała niespełna 182,5 mln zł. Najwyższą ofertę, przekraczającą 230 mln zł, złożyła spółka z Będzina.
W ramach tej inwestycji planuje się budowę dróg o łącznej długości ponad 2 kilometrów, wraz z obustronnymi chodnikami i ścieżkami rowerowymi o długości około 3 286 m. Projekt obejmuje również znaczące obiekty inżynieryjne, takie jak dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka. Ponadto, planuje się budowę nowego, szerszego mostu Załęskiego, mostu na rzece Młynówka oraz ronda na ulicy Ciepłowniczej.
Miasto ma do dyspozycji nieco ponad 200 mln zł na budowę Wisłokostrady, co obejmuje większość zgłoszonych ofert. Teraz oferty będą skrupulatnie analizowane, a zwycięzca przetargu zostanie wyłoniony latem tego roku. Po podpisaniu umowy na realizację projektu, wykonawca będzie miał 32 miesiące na jego realizację.
Inwestycja będzie finansowana ze środków z budżetu miasta Rzeszowa oraz z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, który przekazał 65 mln zł, oraz z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, który przekazał 30 mln zł.
Budowa Wisłokostrady obejmuje szeroki zakres prac:
- Wybudowanie dróg na odcinku od al. Rejtana (skrzyżowanie z Lwowską) do skrzyżowania ul. gen. Maczka i ul. Siemieńskiego, o łącznej długości 2 040 m. Prace te obejmują:
- Budowę drugiej jezdni na odcinku około 500 m, rozpoczynającą się od al. Rejtana do targowiska.
- Wybudowanie dwóch jezdni o długości 909 m, prowadzących od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą.
- Rozbudowę ulic Ciepłowniczej i Maczka na odcinku 631 m.
- Konstrukcję obustronnych chodników i ścieżek rowerowych o łącznej długości około 3 286 m.
- Budowę ronda na skrzyżowaniu z ul. Ciepłowniczą o zewnętrznej średnicy około 75 m.
- Wybudowanie sześciu zatok autobusowych.
- Przebudowę oraz budowę dróg wewnętrznych służących obsłudze przyległego terenu, w tym odcinek ul. Chłędowskiego o długości 130 m.
- Konstrukcję mostu o długości około 18,8 m nad rzeką Młynówka.
- Budowę mostu o długości około 81 m nad rzeką Wisłok.
- Wybudowanie dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka, z lewą jezdnią o długości około 374 m i prawą jezdnią o długości około 271 m.
- Montaż oświetlenia ulicznego, w tym 102 słupy oświetleniowe i 122 oprawy oświetleniowe typu LED.
- Przeprowadzenie rozbiórki 11 obiektów kubaturowych.
- Zabezpieczenie osuwiska w rejonie ul. Konfederatów Barskich i ul. Chłędowskiego, poprzez budowę ściany oporowej o długości 72 m, o zmiennej wysokości (od 5,9 m do 9,8 m) i grubości (od 0,4 m do 1,2 m).
- Wzmocnienie brzegu rzeki Wisłok za pomocą narzutu kamiennego oraz koszy kamienno-siatkowych na odcinku o długości 457,1 m.
- Przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej, sieci gazowej, sieci ciepłowniczej (wraz z przebudową komory cieplnej) oraz modernizację urządzeń energetycznych i teletechnicznych
W piątek odbyło się otwarcie ofert firm i konsorcjów, które wyraziły zainteresowanie realizacją tego projektu, w Urzędzie Miasta Rzeszowa. Najniższą złożoną ofertą było 169 246 417,48 zł, przedstawione przez konsorcjum firm ANTEX II Sp. z o.o. z Lubyczy Królewskiej (lider) i Wysowa Mosty Sp. z o.o. z Stanisławowa Pierwszego (partner). Oferta spółki Budimex wynosiła prawie 172 mln zł, a INTOP Warszawa zaoferowała niespełna 182,5 mln zł. Najwyższą ofertę, przekraczającą 230 mln zł, złożyła spółka z Będzina.
W ramach tej inwestycji planuje się budowę dróg o łącznej długości ponad 2 kilometrów, wraz z obustronnymi chodnikami i ścieżkami rowerowymi o długości około 3 286 m. Projekt obejmuje również znaczące obiekty inżynieryjne, takie jak dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka. Ponadto, planuje się budowę nowego, szerszego mostu Załęskiego, mostu na rzece Młynówka oraz ronda na ulicy Ciepłowniczej.
Miasto ma do dyspozycji nieco ponad 200 mln zł na budowę Wisłokostrady, co obejmuje większość zgłoszonych ofert. Teraz oferty będą skrupulatnie analizowane, a zwycięzca przetargu zostanie wyłoniony latem tego roku. Po podpisaniu umowy na realizację projektu, wykonawca będzie miał 32 miesiące na jego realizację.
Inwestycja będzie finansowana ze środków z budżetu miasta Rzeszowa oraz z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, który przekazał 65 mln zł, oraz z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, który przekazał 30 mln zł.
Budowa Wisłokostrady obejmuje szeroki zakres prac:
- Wybudowanie dróg na odcinku od al. Rejtana (skrzyżowanie z Lwowską) do skrzyżowania ul. gen. Maczka i ul. Siemieńskiego, o łącznej długości 2 040 m. Prace te obejmują:
- Budowę drugiej jezdni na odcinku około 500 m, rozpoczynającą się od al. Rejtana do targowiska.
- Wybudowanie dwóch jezdni o długości 909 m, prowadzących od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą.
- Rozbudowę ulic Ciepłowniczej i Maczka na odcinku 631 m.
- Konstrukcję obustronnych chodników i ścieżek rowerowych o łącznej długości około 3 286 m.
- Budowę ronda na skrzyżowaniu z ul. Ciepłowniczą o zewnętrznej średnicy około 75 m.
- Wybudowanie sześciu zatok autobusowych.
- Przebudowę oraz budowę dróg wewnętrznych służących obsłudze przyległego terenu, w tym odcinek ul. Chłędowskiego o długości 130 m.
- Konstrukcję mostu o długości około 18,8 m nad rzeką Młynówka.
- Budowę mostu o długości około 81 m nad rzeką Wisłok.
- Wybudowanie dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka, z lewą jezdnią o długości około 374 m i prawą jezdnią o długości około 271 m.
- Montaż oświetlenia ulicznego, w tym 102 słupy oświetleniowe i 122 oprawy oświetleniowe typu LED.
- Przeprowadzenie rozbiórki 11 obiektów kubaturowych.
- Zabezpieczenie osuwiska w rejonie ul. Konfederatów Barskich i ul. Chłędowskiego, poprzez budowę ściany oporowej o długości 72 m, o zmiennej wysokości (od 5,9 m do 9,8 m) i grubości (od 0,4 m do 1,2 m).
- Wzmocnienie brzegu rzeki Wisłok za pomocą narzutu kamiennego oraz koszy kamienno-siatkowych na odcinku o długości 457,1 m.
- Przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej, sieci gazowej, sieci ciepłowniczej (wraz z przebudową komory cieplnej) oraz modernizację urządzeń energetycznych i teletechnicznych
Byrt
Gość
Rozbudowana będzie ulica Maczka i kawałek ciepłowniczej od alei Wyzwolenia.
Szkoda, bo gdyby Ciepłownicza była jeszcze dostosowana, to Lwowska i okolice ronda na górce mocno by odpoczęły.
Niemniej jednak dobra inwestycja.
Rower
Gość
Joanna
Gość